Więcej w: Strategia rozwoju
Analityka i Business Intelligence

Dlaczego warto przetłumaczyć stronę firmową na język czeski?

Wprawdzie według najnowszego spisu ludności liczba mieszkańców Czech wynosi raptem 10,5 mln osób, jednak korzyści płynące z przetłumaczenia strony internetowej na czeski mogą okazać się większe, niż mogłoby się wydawać. Szukasz pomysłu na rozwój strony? Postaw na tłumaczenie na czeski! Dlaczego warto przetłumaczyć swoją stronę internetową na inne język niż angielski? Czynników wpływających na atrakcyjność innych języków […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Zmienia się rola funkcji zakupowych

1983 roku Peter Kraljic na łamach „Harvard Business Review” po raz pierwszy zwrócił uwagę na wartość płynącą z zarządzania funkcją zakupową. Stwierdził, że rynkowe wahania cen oraz wyczerpujące się zasoby naturalne wpływają na jej niską efektywność i wezwał do zmiany, której celem miała być transformacja działów zakupowych aż do osiągnięcia poziomu strategicznego zarządzania dostawami. Czy trzy dekady […]

27 kwietnia 2023
Agile

Radomir Bordon: co robić, gdy kiedy cel transformacji są niejasne

Na przykładzie firmy Patronica widać wyraźnie, że transformacja cyfrowa w firmie rozpoczyna się na długo przed podjęciem konkretnych decyzji dotyczących inwestycji w IT, infrastrukturę, oprogramowanie czy usługi. Na tym wczesnym etapie transformacji firma musi poradzić sobie z problemami z kilku kluczowych obszarów. Jednym z nich jest wiek i zmiana pokoleniowa. To aspekt tylko pozornie nieistotny. Różnice pokoleniowe pomiędzy osobami, które kariery biznesowe […]

27 kwietnia 2023
Akceleratory biznesu

Akceleratory biznesu w Polsce – czy warto z nimi współpracować?

Ekosystem start‑upów w Polsce ma się dobrze i ciągle ewoluuje. W związku z tym pojawia się coraz więcej nowych możliwości dla osób planujących stworzenie własnego przedsiębiorstwa. Wystarczy mieć dobry pomysł – wszystkie inne bariery, takie jak brak wiedzy stricte biznesowej czy też problem z finansowaniem, stały się mniej znaczące. W ich ominięciu mogą pomóc na przykład akceleratory biznesu. W naszym kraju kwitnie moda […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Jak technologia zmienia branżę filmową

Sławomir Idziak, autor zdjęć do filmów „Helikopter w ogniu”, „Harry Potter i Zakon Feniksa”, „Król Arthur” i „Gattaca” mówi o wpływie powszechnej cyfryzacji na przyszłość produkcji filmowej. MIT: Hollywood od lat pozostaje synonimem superprodukcji filmowych, a Ameryka miejscem, w którym spełniają się marzenia o aktorstwie i sławie. Czy powszechność nowych technologii może wkrótce zmienić ów stan rzeczy? Sławomir Idziak: Wpływ kultury amerykańskiej na inne narody […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Mindspace z siedmioma nowymi lokalizacjami w regionie EMEA i USA

W lipcu br. Mindspace, globalny operator butikowych powierzchni biurowych typu flex, ogłosił powstanie siedmiu nowych lokalizacji w regionie EMEA i USA, zwiększając łączną liczbę wszystkich swoich oddziałów do ponad 40. Tym samym Mindspace posiada biura w 20 miastach i 7 krajach na całym świecie. Najnowsze lokalizacje Mindspace będą znajdowały się w Miami, Nowym Jorku, Berlinie, Düsseldorfie, Warszawie i Izraelu. Wszystkie mają zostać otwarte […]

27 kwietnia 2023
Agile

Ewa Łabno-Falęcka: Luksus umiera ostatni

Menedżerowie firmy R.Marcobi mogą zmniejszyć zagrożenie wynikające z cenowych posunięć konkurentów przez wzmocnienie komunikacji i podkreślenie atutów oraz wyróżników marki lub przez wprowadzenie nowej i tańszej submarki. Jedyne, czego im nie wolno zrobić, to wziąć udział w wojnie cenowej. Ewa Łabno-Falęcka: Luksus umiera ostatni Trudna sytuacja gospodarcza zwykle nie powoduje zachwiania rynku dóbr luksusowych. Nawet w czasie zawirowań rynkowych pozostaje on stabilny […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Lepiej popełniać błędy, niż rezygnować z eksperymentów

W pułapkę utowarowienia wpadają firmy charakteryzujące się podobnymi ofertami. Nie zagraża ona jednak tym organizacjom, które ustalają własne reguły gry. O tym, jak tworzyć unikalną ofertę wartości, z Aleksem Osterwalderem, jednym z czołowych teoretyków biznesu na świecie, rozmawia Agnieszka Węglarz, ekspert i trener ICAN Institute. Lepiej popełniać błędy, niż rezygnować z eksperymentów Na polskim rynku konsumenci wykazują dużą wrażliwość na cenę, dlatego firmy, […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Długofalowe budowanie relacji to nasza inwestycja w przyszłość

Strategia oparta na planowanych, długofalowych działaniach, a nie okazjonalnym wsparciu dla lokalnych społeczności zapewnia stabilność i lepszą współpracę z naszymi partnerami – wyjaśnia Izabella Rokicka, dyrektor komunikacji i Public Affairs CEMEX Europa i Polska. Partnerem materiału jest Cemex. Długofalowe budowanie relacji to nasza inwestycja w przyszłość „Budujemy lepszą przyszłość” – to wizja i cel CEMEX Polska, które postrzegamy w kontekście zarówno tworzenia wartości firmy, jak i budowania […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Biznes jak z obrazka

Facebook to największe medium społecznościowe na świecie, ale to Instagram – należący dziś do portfolio biznesów Marka Zuckerberga – zmienił myślenie o marketingu internetowym. Instagram powstał wtedy, gdy swoje triumfy święciła Nasza Klasa, którą właśnie dziś złożono do cyfrowego grobu. Co różniło te dwie usługi i jaka z tego porównania płynie lekcja dla twojego biznesu Instagram pojawił się na […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!