Więcej w: Strategia rozwoju
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Foresight strategiczny. Jak myślenie o przyszłości pozwala uodpornić strategię

Dlaczego pewne pytania dotyczące przyszłości warto zadawać, nim ona nadejdzie? Poznaj korzyści wynikające z foresightu strategicznego i dowiedz się, jak uczynić z asymetrii informacyjnej przewagę konkurencyjną swojej firmy. Rozmowa z Kacprem Nosarzewskim, specjalistą w dziedzinie studiów nad przyszłością, partnerem w warszawskiej firmie foresightowej 4CF, członkiem zarządu Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością, który doradza w zakresie foresightu strategicznego instytucjom międzynarodowym, takim jak UNESCO i UNDP, […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Poszukiwanie złudnej stabilizacji

W biznesie trwałość i pewność zawsze były uznawane za atut. Nawet jeśli nie udawało się ich osiągnąć, stabilna firma mająca trwałą przewagę konkurencyjną pozostawała ideałem biznesowych strategów. Poszukiwanie złudnej stabilizacji Temu dążeniu były też podporządkowane narzędzia planistyczne na czele z analizą pięciu sił Michaela Portera. Jednak rewolucja cyfrowa, „spłaszczenie” świata, zanikające bariery wejścia i globalizacja sprawiają, że we współczesnym świecie przewaga […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Lekcje dla liderów firm, które chcą zaistnieć na rynkach wschodzących

Międzynarodowe przedsiębiorstwa działające na rynkach wschodzących (EMNE) muszą starannie rozważyć, w jaki sposób realizować będą kontrolę nad zagranicznymi spółkami zależnymi. Powinny one wziąć pod uwagę dystans instytucjonalny pomiędzy rynkiem macierzystym a docelowym, a także własne motywy, które skłaniają je do internacjonalizacji. Takie właśnie wnioski wynikają z najnowszych badań przeprowadzonych przez międzynarodowy zespół naukowców z Wielkiej Brytanii, Chin, Singapuru oraz Finlandii. Martin Meyer z Innolab, […]

27 kwietnia 2023
Agile

Wiesław Żywicki: Jeżeli produkt wypełnił niszę, inni gracze zechcą ją wykorzystać

Wiesław Żywicki: Jeżeli produkt wypełnił niszę, inni gracze zechcą ją wykorzystać Dostrzegam dwa aspekty dylematu, przed którym stanął zarząd firmy Universal Confectionery. Pierwszy z nich ma charakter ściśle metodologiczny. Z zasady przy wprowadzaniu na rynek produktów innowacyjnych niezwykle ważny jest czas, bo firma działa pod silną presją rynku. Dlatego, w moim przekonaniu, podstawowym narzędziem czy sposobem oceny sytuacji przy […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Co się zmieni w europejskiej logistyce po przyjęciu dziesięciu nowych państw do UE?

Na kontynencie powstaną nowe regionalne centra dystrybucji, które obejmą zasięgiem ogromny obszar i obsłużą firmy korzystające z braku barier handlowych. Centra będą też przejmować wiele innych funkcji, dzięki którym rozprowadzane towary będą miały regionalny, a nawet lokalny charakter. Korzyści związane z procesem lokalizacji nowych centrów logistycznych (między innymi w naszej części UE) to inwestycje, które szeroką strugą napłyną do danego kraju, […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

90% samochodów na świecie produkowała kiedyś jedna firma

CZY WIESZ, ŻE: Henry Ford zbudował potęgę swojej firmy właśnie na innowacyjności. W jaki sposób? Kiedy w 1924 roku Ford wypuszczał na rynek 10‑milionowy egzemplarz modelu T, aż 90% wszystkich samochodów na świecie stanowiły auta tej marki. Dlatego choć mówi się, że model T „zmotoryzował Amerykę”, uczciwie można rozciągnąć to powiedzenie na cały świat. W sumie wyprodukowano ponad 15 milionów […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Rosnący wpływ IT na wyniki i rozwój firm

Dla współczesnych organizacji, niezależnie od rozmiaru i oferty produktowo‑usługowej, coraz ważniejsze staje się silne zaplecze informatyczne. Najnowszy raport firmy Salesforce, jednego z największych na świecie producentów oprogramowania dla biznesu, pokazuje, jak IT wpływa dziś na rozwój i wyniki firm, jak stymuluje zapotrzebowanie na pewne umiejętności wśród menedżerów i całych organizacji. Wskazuje też na pewne luki kompetencyjne, które wraz z rozwojem […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Wśród płotek i wielorybów

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Drukuj mądrze

Technologia i digitalizacja zmieniają dzisiejsze biura, ale zadrukowany papier jest w nich wciąż wszechobecny. Dzięki kilku prostym krokom można przeprowadzić optymalizację wydruku i osiągnąć zauważalne oszczędności. Firma doradcza KPMG przyjrzała się skali wydatków ponoszonych przez polskie firmy w związku z drukowaniem. Okazało się, że przeciętny pracownik w Polsce drukuje miesięcznie około 650 kartek papieru formatu A4, co oznacza prawie cztery ryzy papieru […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

CSR to inwestycja

Współczesność wymaga choćby częściowej redefinicji tego, co rozumiemy pod pojęciem społecznej odpowiedzialności biznesu. Łączenie jej jedynie z działaniami charytatywnymi i charakteryzowanie jako reakcyjnej wobec problemów jest obecnie niewystarczające. Szczególnie w sytuacjach, gdy firma stara się czynić dobro w wybranych obszarach, a w innych daleko jej do właściwej postawy. Dlatego firma WIŚNIOWSKI patrzy na społeczną odpowiedzialność biznesu znacznie szerzej. Partnerem materiału jest Wiśniowski. Prowadzenie […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!