Więcej w: Strategia rozwoju
Innowacja

Huawei kontra USA, czyli jak zyskać dzięki kryzysowi

Nie jest to (kolejny) materiał poświęcony starciu Chin i Stanów Zjednoczonych, z Huawei i Google’em w przeciwległych narożnikach ringu. Pokazujemy – na przykładzie Huawei – że firma może zyskać na sytuacji zewnętrznego kryzysu. Zaraz, zaraz – o jakim zysku mówimy? Przecież kilkanaście dni temu Ren Zhengfei, założyciel i prezes Huawei, poinformował o przewidywanym spadku dochodów firmy na poziomie 30 mld dolarów. Plany sprzed […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Niezdrowa efektywność

Ponad 100 lat temu Frederick Taylor, amerykański inżynier i przedsiębiorca, uważnie obserwował robotników ładujących na wagony surówkę żelaza. Następnie tak dopracował wszystkie szczegóły procesu ładowania, m.in. kształt szufli, długość trzonka, kąt nachylenia łopaty, a nawet sposób ustawienia stóp pracownika, że osiągnął 3,8‑krotne zwiększenie wydajności pracy ładowaczy. W ten sposób przeszedł do historii jako jeden z pierwszych menedżerów mających obsesję na […]

27 kwietnia 2023
Społeczna odpowiedzialność biznesu

Jak raportują polskie firmy

Na polskim rynku mamy dwie prędkości związane z raportowaniem niefinansowym. Z jednej strony istnieją przedsiębiorstwa, które mają za sobą dziesięcioletnią praktykę raportowania, z drugiej takie, które dopiero zastanawiają się nad tym, jak wdrożyć ten proces we własnych firmach. Analiza przeprowadzona przez CSRinfo pokazuje, że w ciągu ostatnich 10 lat na polskim rynku sporządzono ponad 300 raportów niefinansowych wydawanych jako odrębne […]

27 kwietnia 2023
Przełomowe innowacje

Proste działania w służbie ekologii

Firma Interseroh, dostarczająca specjalistyczne rozwiązania z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym, wprowadziła w swoim biurze proekologiczne zmiany. Mają one na celu znaczne zmniejszenie marnotrawstwa zasobów naturalnych, a także czasu, pieniędzy i zdrowia. Partnerem materiału jest Interseroh. 1https://www.ican.pl/b/biuro-wspierajace-ekologiczne-myslenie/PVG103hZZ to obecnie jeden z najsilniejszych trendów zarówno w sferze życia codziennego, jak i biznesu. U podstaw tego podejścia leży znana zasada kreowania oszczędności przez optymalizację i skuteczne zarządzanie posiadanymi zasobami. W myśl […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Miliardy dolarów na skalowanie sztucznej inteligencji

Aby skutecznie skalować sztuczną inteligencję, wiodące organizacje kładą silne fundamenty pod dane zakorzenione w odpowiednich narzędziach, platformach technologicznych i zwinnych praktykach. W rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji (AI) inwestuje się coraz częściej i coraz więcej. Jak wynika z raportu „The AI‑powered enterprise”, zrealizowanego przez Capgemini, już 53% wszystkich wdrożeń AI ma zastosowanie produkcyjne na szeroką skalę. Jednak zainicjowało je zaledwie 13% […]

27 kwietnia 2023
Cyfrowe przywództwo

Mariusz Pitura: warto przygotować strategię komunikacji wewnętrznej

Mariusz Pitura: warto przygotować strategię komunikacji wewnętrznej „Jeżeli jest jakiś problem z komunikacją, to właściwie tylko jeden – iluzja, że komunikacja miała miejsce”. Słowa Bernarda Shawa świetnie charakteryzują sposób, w jaki prezes Zawilski komunikuje się z pracownikami, bo nie komunikuje się wcale. Chociaż przeniesienie części działalności firmy z Krakowa do Lublina jest z pewnością przemyślanym posunięciem, to sposób realizacji sugeruje, że zapomniano […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Jak wygrywać, łamiąc reguły, nawyki i stereotypy

Sztampowe i przewidywalne działania marketingowe prowadzone przez Grupę Żywiec nie potrafiły ani zachwycić, ani zaangażować konsumentów. Firma potrzebowała zmiany, dlatego zdecydowała się wyjść na rynek z zupełnie nową strategią marketingową, opartą na kwestionowaniu status quo. Na początek trzeba było przełamać obiegową opinię, że na piwie znają się tylko mężczyźni. Potem runęły kolejne mity. Polski rynek piwa widziany z zewnątrz […]

27 kwietnia 2023
Cyfrowe przywództwo

Dylemat fuzji i przejęć: kto odchodzi, a kto zostaje?

Złe decyzje personalne mogą być źródłem niepowodzenia fuzji. Każdego roku na całym świecie firmy łączą się ze sobą. Z różnych powodów: aby zwiększyć skalę i zasięg działania, aby pozyskać dodatkowe zasoby czy aby zmniejszyć koszty. Bez względu na powody łączenia się, jedną z podstawowych konsekwencji fuzji są decyzje personalne o awansie lub degradacji. Nowa firma nie potrzebuje bowiem dwóch prezesów, […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Zmiany wymagają proaktywności

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Handel detaliczny: wyzwania i kierunki rozwoju

Handel detaliczny jest jednym z najszybciej zmieniających się sektorów polskiej gospodarki. W dobie cyfryzacji stoją przed nim kluczowe wyzwania. Jak firmy mogą sobie z nimi poradzić? Cyfryzacja handlu detalicznego w Polsce staje się faktem. Według badania firmy Gemius „E‑commerce w Polsce” już ponad połowa polskich internautów kupuje online, a coraz większa część zakupów jest realizowana poprzez urządzenia mobilne. Udział e‑commerce w całości sprzedaży […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!