Więcej w: Strategia
Innowacja

Jakub Sienkiewicz: Podstawowa nauka to: nie łapać wielu srok za ogon

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Chmura jako wspólny mianownik dla innowacji

Nowe rozwiązania technologiczne zmieniają oblicze współczesnego biznesu. Są najskuteczniejsze, gdy działają na platformie chmurowej. Partnerem materiału jest IBM. Załóżmy, że jesteś prezesem firmy działającej w branży HR, masz wieloletnie doświadczenie, doskonałe relacje, umiesz rozmawiać z ludźmi. Twoja firma osiąga dobre wyniki finansowe, jednak od pewnego czasu pojawiają się konkurenci szybko zdobywający rynek, a ich model biznesowy oparty jest na technologiach […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Jak wykorzystać wzrost ruchu w sieci

W ciągu pięciu lat wzrost ruchu w internecie w skali świata będą napędzać miliard nowych użytkowników sieci, a także 10 miliardów nowych, podłączonych do niej urządzeń. W 2020 roku, według badania Cisco Visual Networking Index (VNI) 2015–2020, na jednego mieszkańca globu będzie przypadać 3,4 urządzenia (2,2 w roku 2015). Rodzi to zarówno szanse, jak i zagrożenia dla wielu sektorów gospodarki i rodzajów działalności. Badanie […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Hubert Laszczyk: kluczem do właściwej strategii jest pomysł

Z mojego doświadczenia wynika, że najlepszą strategią konkurencji w sytuacji znacznej różnicy wielkości jest dla słabszej strony poszukiwanie i eksplorowanie wszelkich możliwych nisz. Na obszernych rynkach, jak rynek modowy, próba konkurowania o masowego klienta ze znacznie silniejszym przeciwnikiem jest raczej skazana na porażkę. W takim przypadku o wygranej jednej ze stron zdecydowałaby po prostu przewaga w dostępnych zasobach finansowych i organizacyjnych. Kolekcje adresowane do […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Jarosław Wajer: Przygotuj Ramy Procesu

Niedawno toczyła się w Polsce dyskusja o budowie kilku elektrowni. Czynniki najbardziej wpływające na rentowność takiej inwestycji to przyszła cena paliwa, uprawnienia do emisji CO2 oraz ceny różnych certyfikatów i właśnie energii elektrycznej. Dodatkowo na uwadze należy mieć liczbę godzin w roku, w jakich elektrownia będzie wykorzystana. Zarząd spółki ma jedynie ograniczony wpływ na powyższe czynniki, więc analizy przeprowadza się […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Jak odzyskać utracony impet

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Agile

Między młotem a kowadłem

Kandydat na stanowisko CMO powinien upewnić się, jakich kompetencji na tym stanowisku oczekuje potencjalny pracodawca. Niewiele stanowisk na szczycie firmowych struktur ulega tak częstej i głębokiej transformacji jak pozycja dyrektora marketingu. Osoby pełniące tę funkcję napotykają na swojej drodze coraz to nowe wyzwania zewnętrzne i wewnętrzne. Wystarczy wymienić zmieniające się oczekiwania i zachowania klientów, związane z rozszerzającym się dostępem do […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Jak unowocześnić zakład i nie stracić pozycji rynkowej

Producent mebli współpracujący z dużą siecią detaliczną spodziewa się presji kosztowej w związku z trendami rynkowymi i kierunkami zmian w branży. Pomocy szuka w technologii. Prezes i założyciel rzeszowskiej fabryki mebli, Zygmunt Raczewski, nareszcie miał chwilę dla siebie. Uzmysłowił to sobie, przyglądając się gładkiej desce, która miała posłużyć do budowy domku dla lalek. Wnuczka miała go dostać na urodziny. Widok świeżo oheblowanego […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Cel marki jest sercem strategii marketingowej

Rozwój nowych technologii, wzrost liczebności populacji na świecie, zmiany klimatyczne oraz pojawiające się i znikające trendy sprawiają, że marketingowcy muszą tworzyć bardziej ambitne kampanie. Kreatywność i świeże spojrzenie to zdecydowanie za mało. Współcześni konsumenci oczekują, że za marką będą stać prawdziwe wartości. Zgodnie z badaniami opisanymi w raporcie Meaningful Brands 2019 aż 77% konsumentów woli wybierać marki, które podzielają ich […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Specjalny sos założyciela

The Founder (polski tytuł McImperium), nowy film z udziałem Michaela Keatona, opowiada historię założyciela korporacji McDonald’s, Raya Kroca, który z kilku małych restauracji robi wszechobecną, międzynarodową sieć. Jest to opowieść o tym, jak rozwój firmy napędza jej założyciel, czyli o czymś, co dziś jest już dość rzadkie. Ten rodzaj ducha przedsiębiorczości to dobry temat na film, ale ma też […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!