Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Zamiast podążać za trendami, lepiej je wyznaczać - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Innowacja

Zamiast podążać za trendami, lepiej je wyznaczać

27 kwietnia 2023 12 min czytania

Ten artykuł możesz także odsłuchać!

Niestabilne rynki zmuszają przedsiębiorców nie tylko do tworzenia nowych strategii, ale również do głębokiej przebudowy struktury organizacyjnej czy modyfikacji modelu biznesowego. Nieuchronność zmian dotyka nawet największych przedstawicieli tradycyjnych gałęzi gospodarki, takich jak koncerny energetyczne.

O tym, jak Grupa Tauron przekształca się z organizacyjnego molocha w firmę podążającą za klientem, z Filipem Grzegorczykiem, prezesem Tauron Polska Energia, rozmawia Paweł Kubisiak.

Przed rokiem w artykule Gdy nie można wyróżnić się produktem opisaliśmy, jak Grupa Tauron dostosowuje się do nowych wyzwań rynkowych, zmieniając przekaz komunikacyjny i równocześnie wzbogacając ofertę wartości dla klientów m.in. o dostawy gazu i usługi serwisowe. Jednak to wciąż zbyt mało, aby skutecznie rywalizować na utowarowionym rynku. Dlatego założenia nowej strategii Grupy objęły znacznie szersze cele niż sama komunikacja i oferta dla klientów. Jakie najważniejsze priorytety wytycza strategia koncernu i jakie z tym wiążą się wyzwania?

Tauron należy do grona największych grup energetycznych w Europie Środkowo‑Wschodniej, a nasza działalność obejmuje cały przekrój łańcucha wartości. Na wielu płaszczyznach utrzymujemy status lidera polskiej branży energetycznej, co nie zwalnia nas z obowiązku ciągłego doskonalenia się i dążenia do jak najlepszych wyników. Wręcz przeciwnie – mamy świadomość wpływu, jaki wywieramy na szeroko pojęte otoczenie, czyli branżę, w której działamy, kooperantów, pracowników, klientów, akcjonariuszy czy wreszcie środowisko naturalne, społeczności lokalne i krajową gospodarkę.

Działamy jednak na wymagającym i coraz mniej stabilnym rynku, na którym sukces mogą odnieść jedynie firmy wyznaczające kierunki rozwoju branży. Dlatego też chcemy być firmą, która kreuje rozwiązania, a nie tylko dostosowuje się do zmian w otoczeniu. Aby osiągnąć ten cel, realizujemy strategię odpowiadającą na wyzwania w czterech istotnych obszarach: regulacje, rynek, klient oraz technologie. Takie podejście pozwoli przekształcić Tauron w innowacyjny, dostosowany do potrzeb rynku i klienta, rozwijający się koncern energetyczny zapewniający akcjonariuszom zwrot z zainwestowanego kapitału.

Ponadto musimy być przygotowani na uwarunkowania tzw. energetyki jutra, co oznacza transformację energetyki systemowej w kierunku zdecentralizowanego wytwarzania, wzrostu roli połączeń transgranicznych, magazynów energii oraz nowych usług. Nowe podejście zmienia także rolę dystrybucji, która musi się zmierzyć z wyzwaniami takimi jak technologie smart czy generacja rozproszona, w tym prosumencka. Nie uległo zmianie tylko jedno – w centrum uwagi pozostaje klient.

Chcemy być firmą, która kreuje rozwiązania, a nie tylko dostosowuje się do zmian #tauron

Ale nadążanie za klientem jest dziś coraz trudniejsze. Dzięki powszechnej dostępności informacji i możliwości porównywania oraz wymiany opinii w internecie konsumenci są nie tylko lepiej poinformowani, ale też bardziej wymagający. Jakie czynniki, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne, wyznaczają w Tauronie kierunek zmian podkreślających klientocentryczny charakter organizacji?

Możliwość tworzenia produktów i usług mających wartość dla naszego klienta ma znaczny wpływ na kształt całego przedsiębiorstwa, i to właśnie oczekiwania klientów stają się podstawą dla wszelkich podejmowanych przez nas działań. Pozostałe czynniki to oczywiście zmiany regulacyjne i technologiczne, wpływające na kształt organizacji. Musimy wciąż pamiętać, że energetyka jest prawdopodobnie najbardziej regulowaną branżą gospodarki, co istotnie kształtuje nasze działania.

Na kształt regulacji mamy ograniczony wpływ, natomiast niesamowity potencjał widzimy w rozwoju technologii oraz oferty dla klientów. Trzymamy się jednak ważnej zasady – do regularnej sprzedaży trafią tylko produkty, których klienci naprawdę potrzebują i które są najwyższej jakości. Wyróżnik ten dotyczy poziomu obsługi i oferowanych usług.

Sprzedaż i rozwój nowych produktów i usług mają stanowić podstawową bazę wzrostu Grupy, więc jednym z kluczowych priorytetów strategii są badania i rozwój, na które zamierzamy przeznaczyć 0,4% skonsolidowanych przychodów rocznie. Nie chcemy jednak tworzyć wynalazków, które nikomu nie będą potrzebne. Nie zamierzamy robić innowacji dla innowacji, bo to klient znajduje się w centrum naszego zainteresowania. Stojąc na czele zarządu, nie pozwolę na marnowanie pieniędzy na badania niezwiązane z rozwojem i poprawą naszej oferty. Skupiamy się zatem na dopasowaniu produktów i usług do realnych potrzeb klientów i w tym kierunku konsekwentnie prowadzimy projekty innowacyjne oraz badawczo‑rozwojowe. To właśnie z myślą o klientach angażujemy się w programy zewnętrzne, takie jak elektromobilność w ramach rządowej Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju, czy w prace dotyczące projektu elektrycznego autobusu. Technologię ładowania takich pojazdów testujemy już w Jaworznie.

Świadomość konsumenta nieustannie rośnie i wymusza zmiany, na które przygotowujemy się, dążąc do osiągnięcia jak największej elastyczności.

Jednak zmiana podejścia do klienta i wprowadzane na rynek nowoczesne rozwiązania nie są możliwe bez głębokich zmian w całej Grupie. Ciężko mówić o elastyczności w przypadku skostniałej organizacji, opanowanej przez biurokrację i podziały silosowe.

Tauron był i wciąż częściowo pozostaje biurokratyczną machiną podzieloną na spółki oraz piony. Nie wszystko można zrobić naraz. Ale już nad tym aktywnie pracujemy, bo ta firma musi się zmienić, dając pracownikom możliwość realizacji swoich karier, szanse rozwoju zawodowego i stabilne miejsca pracy. To wszystko sprawi, że pracownik zostanie z nami. Nie możemy sobie pozwolić na odpływ kadr. Niestety, już zauważamy lukę pokoleniową i kompetencyjną, stąd angażujemy się w programy. Tworzymy też swoje, jak „Tauron kształci”, „Ambasador Taurona”, które wspierają w szkołach i na uczelniach kształcenie przyszłych energetyków i elektryków, inżynierów oraz menedżerów wyższego szczebla zarządzania.

Zmieniamy się także dla klientów po to, aby mieli poczucie, że dbamy o jakość obsługi i bezpieczeństwo dostaw prądu. Świat się zmienia, a wraz z nim także korporacje takie jak Tauron. Zmieniamy się również dla naszych akcjonariuszy, ponieważ mają coraz większe oczekiwania. Stąd nasze działania musimy skoncentrować zarówno na zmianach wewnętrznych, jak i zewnętrznych. To, w jaki sposób spełnimy oczekiwania naszych inwestorów, przerodzi się w przyszłości w zyski.

Bezpośrednim efektem zmian jest popyt na nasze euroobligacje. Odbyliśmy szereg spotkań z inwestorami zagranicznymi, podczas których przedstawialiśmy Tauron jako firmę związaną z paliwem, które dała nam natura, czyli węglem. Zarządzamy nim odpowiedzialnie i inwestujemy również w nowoczesne technologie, które obniżają negatywny wpływ na środowisko. Przedstawiliśmy zmiany, jakich dokonaliśmy w ciągu ostatnich dwóch lat, pokazaliśmy także kierunki, w jakich zmierza Tauron za pięć i więcej lat. W efekcie nasza oferta cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród inwestorów europejskich i krajowych, o czym świadczy prawie trzykrotna nadsubskrypcja.

Przebudowa struktury organizacyjnej to złożony proces, zwłaszcza w koncernie o tak rozległym obszarze działania i wysokim poziomie złożoności. Nowe kierunki i koncepcje zarządcze powstają zazwyczaj w zamkniętych gabinetach ścisłego kierownictwa, a wymyślonym tam zmianom często towarzyszy opór pracowników wynikający z obawy przed nieznanym czy po prostu niechęci do wychodzenia ze strefy komfortu. Jak przekonali państwo załogę do wprowadzanych zmian?

Rzeczywiście, pracownicy odgrywają w procesie zmian kluczową rolę. Dlatego tworzymy środowisko pracy przyjazne pracownikom, poszukujemy efektywnych działań administracyjno‑płacowych i dokładamy wszelkich starań do poprawy bezpieczeństwa pracy, które jest szczególnie istotne w funkcjonowaniu spółek zajmujących się wydobyciem węgla, wytwarzaniem oraz dystrybucją energii elektrycznej i ciepła.

Niezwykle istotna w procesie zmian okazała się rola HR‑u. Chcemy, aby pion personalny w Grupie Tauron był wsparciem nie tylko dla biznesu, ale i dla samych pracowników, którym chcemy dostarczać proste, praktyczne i efektywne rozwiązania. Transformację działu kadr w partnera dla biznesu wspiera projekt włączania kolejnych spółek do Centrum Usług Wspólnych HR. Zakłada on rozwój wydzielonej jednostki CUW HR w ramach spółki Tauron Obsługa Klienta, która będzie świadczyła usługi tzw. twardego HR dla wszystkich pracowników Grupy.

Procesy kadrowo‑płacowe są ujednolicane, standaryzowane i realizowane w jednym miejscu, gdzie będziemy załatwiać wszystkie sprawy związane z administracją kadrową, płacami oraz świadczeniami. Duży nacisk kładziemy na budowanie kultury opartej na samorozwoju, naukę w praktyce i uczenie się w relacjach z innymi. Prowadzimy aktywną i otwartą komunikację z pracownikami oraz wprowadzamy narzędzia ułatwiające interakcje i zbieranie opinii wśród załogi. Prowadzimy też badania zadowolenia pracowników, chcąc poznać ich opinie na najważniejsze tematy, dotyczące środowiska pracy, komunikacji z przełożonym, atmosfery i współpracy w zespole, bezpieczeństwa i warunków pracy oraz możliwości rozwoju i szkoleń.

Transformację działu kadr w partnera dla biznesu wspiera projekt włączania kolejnych spółek do Centrum Usług Wspólnych HR. Zakłada on rozwój wydzielonej jednostki CUW HR w ramach spółki Tauron Obsługa Klienta, która będzie świadczyła usługi tzw. twardego HR dla wszystkich pracowników Grupy.

W zakresie zarządzania zasobami ludzkimi niezwykle istotną rolę odegrało włączenie pracowników bezpośrednio w proces zmian. Jednym z kluczowych warunków powodzenia procesu zmian okazało się zaproszenie reprezentatywnej grupy pracowników wszystkich szczebli do wspólnego kształtowania kanonów firmowych wartości. To właśnie wspólne wartości są tym, co przekonuje pracowników o konieczności zmian i ich pozytywnym wpływie na przyszłość organizacji.

Tauron wyróżnił już się na rynku nowoczesnych rozwiązań produktowych, wprowadzając usługę elektryka i serwisanta. Jednak żyjemy dziś w czasach, w których prawie wszystko można błyskawicznie skopiować i podobne usługi szybko pojawiły się również w portfelach konkurentów. Gdzie państwo szukają dziś nowych kierunków rozwoju?

Jak już wspomniałem, efektem naszych projektów badawczo‑rozwojowych mają być innowacyjne rozwiązania i technologie, które będą służyć klientom, a tym samym stanowić podstawę rozwoju potencjału koncernu. Dlatego wdrażamy Strategiczną Agendę Badawczą, której celem jest przełożenie zapisów strategii na „mapę drogową” działalności badawczo‑rozwojowej i innowacyjnej. Agenda wesprze proces wyboru wartościowych dla nas projektów i odrzucenia innych, jak również pozwoli na efektywną alokację zasobów pieniężnych, ludzkich czy materialnych z podziałem na konkretne portfele realizowanych projektów.

Powołaliśmy spółkę celową Tauron Magenta, która ma za zadanie tworzenie innowacyjnych rozwiązań produktowych we współpracy ze start‑upami objętymi programem Pilot Maker. Skupia on grupę start‑upów mających na koncie interesujące rozwiązania technologiczne, które przetestujemy na naszej infrastrukturze. Są to np. technologie z obszaru dynamicznego balansowania mocy w sieci ładowarek, wysokosprawnych baterii magazynujących energię, nowatorskiego wykorzystania grafenu w energetyce, zdalnego zarządzania sieciami dystrybucyjnymi oraz monitorowania odpływu niskiego napięcia w stacjach transformatorowych. Start‑upy przedstawiły także projekty w obszarze Smart Home i optymalizacji zużycia energii. Jesteśmy otwarci na innowacje generowane przez start‑upy, jednocześnie dbając o dopasowanie naszych produktów i usług do realnych potrzeb klientów.

Innowacyjność jest dla nas tożsama z koncentracją na kliencie. Poszerzyliśmy ofertę, dodając usługi specjalistów, takich jak elektryk czy gazownik, ale nie na tym polega innowacyjność. Chcielibyśmy wytyczać trendy w branży. Nie jest to łatwe, bo już wiele się zadziało, musimy wyjść znacznie dalej poza naszą strefę komfortu. Przede wszystkim szukamy nowych rozwiązań, które dadzą klientowi możliwość skorzystania nie tylko z prądu i gazu, ale przede wszystkim łatwego nimi zarządzania, bez wychodzenia z domu i czekania w kolejce.

Współczesny klient chce szybkich, niedrogich i wysokojakościowych rozwiązań. Chce, aby to, co dla niego przygotowaliśmy, było adekwatne do jego potrzeb i oczekiwań i – co istotne – było zrozumiałe i w pełni bezpieczne. Świadomość przeciętnego konsumenta nieustannie rośnie oraz wymusza zmiany, na które przygotowujemy się, dążąc do osiągnięcia jak największej elastyczności. Dlatego aktywnie pracujemy nad koncepcją smart domu czy inteligentnego gniazdka. Klienci będą raczej oczekiwać nie tylko tego, że wyślemy im na smartfona informację o włączonym świetle lub żelazku, ale że pozwolimy im je zdalnie wyłączyć. To nie jest science fiction, właśnie takich rozwiązań szukamy w naszych start‑upach. Takie niestandardowe myślenie przerodzi się z czasem w nowe biznesy, które przyniosą nam konkretne zyski.

PRZECZYTAJ TAKŻE: W którą pułapkę utowarowienia wpada twoja firma? »

Utowarowienie – cichy zabójca zysków 

Utowarowienie powoduje, że niedawni liderzy rynku tracą swoją pozycję, a dotychczas zyskowne przedsiębiorstwa zaczynają przynosić straty. Richard A. D’Aveni wyjaśnia, jak wykryć i rozpoznać pułapkę utowarowienia oraz jak się z niej wyrwać.

Pobierz artykuł pdf niezabezpieczony

Pobierz artykuł pdf zabezpieczony

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!