Więcej w: Strategie Innowacji
Analityka i Business Intelligence

Raport PZU „Epoka nowych doświadczeń”: jak technologia rewolucjonizuje doświadczenia klienta

W dzisiejszym świecie, gdzie konkurencja między firmami rośnie, a klienci stają się coraz bardziej wymagający i świadomi swoich potrzeb, Customer Experience (CX) jest jednym z kluczowych elementów sukcesu biznesowego. Obecnie klienci oczekują nie tylko optymalizacji procesu zakupowego, ale także coraz bardziej spersonalizowanych i zintegrowanych doświadczeń. Najnowszy raport CX „Epoka nowych doświadczeń”, przygotowany przez PZU, przedstawia kluczowe trendy i innowacje, które kształtują […]

1 grudnia 2023
Analiza danych, Big Data

Nieoczywiste źródło oszczędności dla logistyki (i nie tylko)

Wiele firm z branży logistycznej zdecydowało się już na wymianę oświetlenia na LED, ale tylko nieliczne dokonały jego integracji z systemem sterowania. Tymczasem integracja ta wygenerować niemałe oszczędności dzięki racjonalizacji wykorzystania opraw, co pozwala na dodatkową redukcję zużycia energii elektrycznej. Dzięki temu magazyny mogą również zmniejszyć swoją emisję gazów cieplarnianych i przyczynić się do ochrony środowiska. Jest to zatem […]

22 listopada 2023
Cyfrowe przywództwo

Lekcja komunikacji: Jak skutecznie zaangażować ludzi w reskilling

Jak liderzy mogą mówić o programach przekwalifikowania, aby zmotywować ludzi do działania? Skorzystaj z poniższych porad, które są wynikiem eksperymentu przeprowadzonego w Vodafone. Przekwalifikowanie stało się koniecznością, a nie tylko szansą na rozwój. Postęp technologiczny, zwłaszcza w rozwoju generatywnej sztucznej inteligencji, dał Światowemu Forum Ekonomicznemu podstawy do prognozowania, że w 2023 roku aż 44% pracowników stanie przed koniecznością rozwoju swoich umiejętności. Z pozoru […]

21 listopada 2023
Kompetencje przywódcze

Gram va banque, bo kryzys nie lubi półśrodków

„Wystarczy słuchać klientów, by znaleźć nowy pomysł na biznes” – przekonuje Victoria Iwanowska, która w dwa dni zmieniła model biznesowy swojej firmy. Jej pracownicy zamiast sprzedawać wycieczki i organizować eventy zaczęli zarządzać platformą edukacyjną. A to był dopiero początek zmian wywołanych pandemią! Wkrótce uruchomią wirtualne przestrzenie na firmowe imprezy, zdalne wakacyjne obozy tematyczne czy interaktywne outdoorowe eventy kapsułowe. W cyklu […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Azjatyckie inspiracje

Innowacyjne, elastyczne, architektoniczne – tak Dymitr Malcew mówi o zaprojektowanych dla MDD produktach. Ich powstanie jest efektem wieloetapowego procesu, w którym inspiracje pochodzą z różnych źródeł i łączą się we wspólny, nakierowany na oczekiwania odbiorcy nurt. Partnerem materiału jest MDD. Pomysł Singapur, w którym mieszka projektant, to esencja azjatyckiej dynamiki. Na styku kultur funkcjonuje społeczeństwo nastawione na rozwój, technologię i przyszłość. Szybkie tempo […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Od B2B do B4B, czyli sposób na bardziej zrównoważony biznes

Jaka jest różnica między B2B a B4B? Być może brzmi to trywialnie, ale odkryliśmy, że zmiana postrzegania firmy z business-to-business (B2B, biznes‑do‑biznesu) na business-for-business (B4B, biznes‑dla‑biznesu) może przyczynić się do zwiększenia przychodów, poprawy retencji klientów i motywacji pracowników. W przypadku pewnego dostawcy obsługującego firmy z branży spożywczej identyfikacja jako B4B wytworzyła w pracownikach poczucie głębszego sensu działania i dała początek fali innowacyjności oraz kreatywności […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Metawersum – przewodnik dla CEO

Witamy w metawersum. Oto zaczyna się kolejna wielka era dla biznesu. W tym nowym, ekscytującym świecie firmy mogą wchodzić w interakcje ze sobą i klientami w całkowicie wirtualnym środowisku. Możliwości są nieograniczone, a potencjał wzrostu ogromny. Każdy CEO powinien więc trzymać rękę na pulsie. Ale najpierw powinien zrozumieć metawersum oraz znaleźć sposoby, jak wykorzystać fakt jego pojawienia się. Czym więc jest? Najprościej […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Alicja Wiecka: Dajmy mówić pracownikom

Możliwość przyznania się do błędu, płaska hierarchia i szacunek dla pracowników to filary kultury organizacyjnej stymulującej oryginalność i innowacyjność. Firma, którą kieruję, krzewi w Polsce analitykę biznesową, promuje rozwiązania big data, wdraża pionierskie systemy marketingu w czasie rzeczywistym, wykrywania nadużyć, zarządzania ryzykiem, optymalizacji łańcucha dostaw. Z założenia jesteśmy więc organizacją nastawioną na innowacyjność. W tej sytuacji oczywiste jest, że oczekujemy od pracowników, […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

III Kongres MIT SMRP. Przedstawiamy ekspertów, którzy wezmą w nim udział

Już 21‑22 kwietnia 2021 r. spotkamy się podczas III Kongresu, by wraz z uznanymi ekspertami i praktykami biznesu rozmawiać o transformacji cyfrowej. Zapraszamy do poznania naszych prelegentów, których wcześniej gościliśmy na łamach „MIT Sloan Management Review Polska”. Wydarzenia ostatniego roku sprawiły, że świat biznesu niemal całkowicie przeniósł się do przestrzeni online. Tempo zmian przyśpieszyło jeszcze bardziej, a żadna firma nie […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Problem z zaufaniem, który spowalnia cyfrową transformację

Napięcie pomiędzy biznesem a IT nie jest nieuniknione. Można nim zarządzać w taki sposób, by budować wzajemny szacunek dla kompetencji każdej ze stron, a przy okazji otwierać nowe drzwi. Wystarczy sięgnąć po publikację biznesową z dowolnej branży, by zostać zalanym treściami wychwalającymi cyfrową transformację. Jej orędownicy sprzedają nowe kompetencje jako absolutną konieczność. “Wszystkie organizacje muszą stać się firmami technologicznymi”– to […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!