Alibaba a przyszłość biznesu
Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]
Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]
Dyrektorzy ds. innowacji muszą się zmierzyć z syndromem „nie wynaleziono tutaj”, niechęcią do podejmowania ryzyka oraz kulturą komunikacji odgórnej, aby skutecznie nawiązać współpracę ze start‑upami deep tech. Przepływ kapitału do start‑upów deep tech zaczyna przypominać rwący strumień. W latach 2016–2020 roczne inwestycje w start‑upy koncentrujące się na komercjalizacji nowych technologii, takich jak biotechnologia, robotyka i obliczenia kwantowe, wzrosły pod względem wartości […]
Firmy outsourcingowe rosną jak na drożdżach dzięki skłonności przedsiębiorstw do powierzania zewnętrznym partnerom obsługi coraz szerszego zakresu funkcji biznesowych. Ta dynamiczna branża może jednak spotkać na swojej drodze silnego konkurenta w postaci technologii. Automatyzacja i robotyzacja mogą wymusić na dostawcach usług poszukiwanie nowych obszarów, trudno zastępowalnych przez rozwiązania IT. Charakterystyczną cechą biznesu jest dziś wszechobecna zmiana. Nie omija […]
Jak dzięki niej stworzyć model biznesowy na miarę dzisiejszych czasów i wyzwań? Jak zarządzać wirtualnymi zespołami i cyfrową organizacją? Już dziś spotykamy się po to, by wraz z uznanymi ekspertami i praktykami biznesu odpowiedzieć na te pytania! [8:55] Biznes i świat po pandemii: co dalej? – dr Witold Jankowski „Na zeszłorocznym Kongresie zapowiadałem, że tylko technologia może nas uratować. Technologia miała wyzwalać energię i produktywność, […]
Nowe technologie przynoszą wiele korzyści w różnych obszarach życia, a wraz z ich rozwojem rośnie liczba zagrożeń. Przedsiębiorcy mają coraz większą świadomość czyhających na nich niebezpieczeństw. Dynamika zagrożeń jest na tyle zmienna, że konieczne stają się nieustanny monitoring i wdrażanie coraz to skuteczniejszych rodzajów zabezpieczeń. Takie wnioski płyną z raportu firmy Xopero Software Cyberbezpieczeństwo: trendy 2019, pokazującego kierunki rozwoju rynku bezpieczeństwa […]
2020 rok zmienił podejście wielu konsumentów względem nowych technologii. Obecnie liczą oni na szybką dostępność inteligentnych maszyn i rozwiązań. Jakość produktu, niska cena i natychmiastowa dostawa – czy te czynniki wystarczą, aby zdobyć lojalność klientów względem marki? Jeszcze w 2019 roku odpowiedź na to pytanie byłaby twierdząca. Dziś, w pademicznej rzeczywistości, musi być zweryfikowana. Jak wynika z badania „Experience 2030 Pulse […]
Choć to kobiety jako pierwsze zajmowały się programowaniem, to ich późniejszy wpływ na cyfrową transformację zmalał. Coraz głośniej i odważniej mówimy o tym, że należy to zmienić i przyciągnąć więcej liderek i specjalistek do obszarów STEM, w tym sektora AI. Jeśli teraz nie zadbamy o kobiety, to w przyszłości możemy się znaleźć pod wpływem bardzo stronniczej sztucznej inteligencji. Kobietom brak silnej reprezentacji w świecie […]
IBM udowadnia, że twórczość artystyczna i sztuczna inteligencja mogą iść ze sobą w parze. NOSPR AI, wykorzystujący rozwiązanie IBM Watson i publiczną chmurę IBM, umożliwia internautom zgłębienie wiedzy o muzyce klasycznej poprzez rozmowę z AI. Za ten projekt firma IBM otrzymała tytuł Mistrza Innowacyjnej Transformacji, w kategorii „Cyfrowa organizacja”. Już 21 kwietnia w czasie kongresu MIT Sloan Management Review Polska nastąpi rozstrzygnięcie kolejnej […]
Przetwarzanie języka naturalnego przez algorytmy sztucznej inteligencji sprawi, że konwersacja z robotem wkrótce może stać się codziennością. Przybywa zastosowań biznesowych tej technologii. Do tej pory, aby porozumieć się z komputerami, ludzie musieli korzystać z ich języka, czyli kodu. Dziś sytuacja się odwraca. Aby Siri czy Alexa poprawnie wykonały nasze polecenia, muszą rozumieć język mówiony. Technologią, która stoi za tą […]
Jak budować zaangażowanie wśród pracowników? Które z motywatorów są skuteczne, a których efektywność równa się niemal zeru? To pytania, na które menedżerowie i działy personalne firm stale szukają odpowiedzi. Tym pilniej, im większe mają problemy ze znalezieniem wartościowych pracowników. Jednym z bardzo ważnych, a jeszcze do niedawna kompletnie niedocenianych elementów budowania zaangażowania jest miejsce pracy. Warunki, w jakich pracownicy spędzają większą część dnia, […]