Więcej w: Technologie w biznesie
E-commerce

Bliżej klienta – nowe trendy w marketingu bezpośrednim

Marketingowcy zawsze chcieli mieć bezpośredni i tani dostęp do klientów. Dziś jest to wreszcie możliwe dzięki nowym technologiom – Internetowi, poczcie elektronicznej, SMS‑om, geolokalizacji itp. Problem w tym, że rewolucja w kanałach komunikacji nie jest jedyną zmianą w otoczeniu rynkowym. Duże zmiany zaszły także w relacjach między firmami a detalistami oraz w oczekiwaniach samych klientów. W efekcie, mimo nowych, interaktywnych metod dotarcia, skuteczność komunikacji […]

27 kwietnia 2023
Cyberbezpieczeństwo

Sposób na zaszyfrowane wirusy

W miarę wzrostu wolumenu zaszyfrowanego ruchu sieciowego także cyberprzestępcy coraz częściej stosują narzędzia szyfrujące, co jest poważnym problemem dla osób odpowiedzialnych za wykrywanie i monitorowanie potencjalnych zagrożeń. Aby wykrywać zaszyfrowane złośliwe oprogramowanie, coraz więcej przedsiębiorstw zwraca się ku rozwiązaniom opartym na uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji. Cyberprzestępcy są coraz bieglejsi w wykorzystaniu technologii o legalnych zastosowaniach. Przykładem może być technologia szyfrowania, […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Historia pożyczek online i chwilówek – jak zmieniały się przez dekady?

Pożyczki pozabankowe mogą stanowić atrakcyjną alternatywę względem usług bankowych, oferując szybszy czas wydawania decyzji kredytowej czy łagodniejsze podejście względem historii kredytowej. Usługi te nie zawsze jednak wyglądały tak samo. Jaka wygląda zatem historia pożyczek i chwilówek? Firmy pożyczkowe w takim kształcie, w jakim występują obecnie, zaczęły powstawać w latach 70. XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Geneza pożyczek pozabankowych związana jest z powiększającymi […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Jak skutecznie sprzedawać? Bierz przykład ze sprzedawców burgerów

Wymienić dwie firmy, które w ostatnich latach należą najbardziej innowacyjnych na świecie? McDonald’s i Burger King. To na ich działaniach mogą się uczyć sprzedaży przedsiębiorcy, którzy pracują w zupełnie innych obszarach gospodarki. Wypada zacząć od pytania, dlaczego w ogóle warto dokładniej przyjrzeć się temu, co w ostatnich latach wyprawiają dwie popularne sieci fast food? Odpowiedź – z perspektywy innowacyjności – jest dość […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Antalis: Technologia w DNA rozwoju firmy

Nowe projekty, w które się angażujemy, muszą być zgodne z DNA naszej firmy, przekonuje Arkadiusz Chłopik, dyrektor marketingu w Antalis. Efektywna komunikacja i dostęp do danych to jeden z najważniejszych trendów informatyzacji, wskazanych przez respondentów badania przeprowadzonego przez ICAN Research & Diagnostics na zlecenie Orange Polska. Poniżej przedstawiamy fragment rozmowy badawczej przeprowadzonej z Arkadiuszem Chłopikiem, dyrektorem marketingu w Antalis. Antalis jest największym europejskim i czwartym […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Co napędza Apple po śmierci Jobsa?

Odważny wizjoner i charyzmatyczny lider – Steve Jobs uważany był przez wszystkich za żyjący symbol firmy Apple. Od jego śmierci minęło już jednak niemal osiem lat, a Apple bynajmniej nie zbankrutowało i nie pogrążyło się w kryzysie. Wręcz przeciwnie, pozycja firmy jest nawet lepsza niż za rządów jej założyciela. Dlaczego? Umarł król… Każdy, kto choć raz oglądał występ Steve’a Jobsa […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Customer Intelligence – cz. 1. Wyzwania marketingu i oczekiwania klienta

Analiza zgromadzonych danych to lepsze zrozumienie zachowań klientów, dzięki czemu organizacja może się kontaktować z nimi w bardziej inteligentny sposób. W rezultacie klient otrzymuje wysoce spersonalizowany, adekwatny przekaz. Jak to osiągnąć w praktyce? Customer Intelligence (CI) to grupa procesów marketingowych, które pozwalają organizacjom planować i projektować relacje z klientami oraz wchodzić z nimi w interakcje dzięki analitycznie przetworzonym danym historycznym (za Vision Critical: What […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Droga do sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja jest już częścią naszej rzeczywistości i powinniśmy zżyć się z tą myślą. Zasadnicza kwestia polega jednak na tym, że ona stale się uczy. Mamy więc do czynienia z technologią, która nie jest jeszcze do końca „wymyślona”, a my działamy raczej w obszarze uczenia maszynowego. W efekcie ma powstać „maszyna” zdolna do adaptacji w zmiennych warunkach. Będzie ona analizować dane i dokonywać na […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Internet rzeczy rewolucjonizuje rzeczywistość biznesową

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Strategia IT

IT się liczy

Choć informatyka jest dziś integralną częścią każdej firmy, to wzbudza dużo kontrowersji. Wielu menedżerów widzi w niej raczej worek bez dna niż narzędzie do zarabiania pieniędzy. Czy brak efektów wynika z nieumiejętnego wykorzystania możliwości IT? Czy informatyka stała się już na tyle powszechna, że nie tworzy trwałej przewagi konkurencyjnej? Nie ma dziś dziedziny, która rodziłaby w zarządach firm tak […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!