Więcej w: Technologie w biznesie
Cyberbezpieczeństwo

Pod nieustanną obserwacją

Ponad 70 lat temu George Orwell opublikował powieść Rok 1984. Przedstawił w niej przygnębiającą wizję świata, w którym policja za pośrednictwem dwukierunkowej telewizji bombardowała ludzi propagandą i równocześnie ich obserwowała. Główny bohater, poddany przez władze totalnej inwigilacji, początkowo sprzeciwiał się kontroli, jednak z czasem pogodził się z nią i przestał postrzegać nieustanny nadzór jako problem. Dziś na naszych oczach urzeczywistnia się ta […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

5 tekstów na temat transformacji

Współczesna nieprzewidywalność rynków sprawia, że transformacja, która najczęściej ma wymiar cyfrowy, stała się koniecznością i codziennością wielu organizacji. Przypominamy pięć popularnych tekstów na temat szeroko rozumianej transformacji, które pozwalają lepiej zrozumieć związane z nią szanse i zagrożenia. Rozważnie rozpisuj transformację na role Liderzy mogą lepiej zarządzać transformacją na dużą skalę, pomagając pracownikom dostosować się do nowych tożsamości, a nie do […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Jak digitalizować firmowe dokumenty?

Zamiana dokumentów papierowych na elektroniczne (digitalizacja) wydaje się prostym projektem biurowym. Jednak umiejętnie przeprowadzona może zainicjować głęboką transformację firmy, usprawnić całość procesów oraz stworzyć podstawę do dalszych innowacji. Jakiekolwiek rozmowy o digitalizacji trzeba rozpocząć od wyjaśnienia popularnego błędu: stawiania znaku równości między cyfryzacją a digitalizacją. Jest to różnica jak w przypadku rajdów i wyścigów lub rybaków i wędkarzy. W zasadzie wewnątrzbranżowa i specjalistyczna, pokazująca […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Cztery filary skutecznej sprzedaży w internecie

Problemem większości właścicieli sklepów internetowych jest to, że koncentrują swoje wysiłki niemal wyłącznie na zwiększaniu ruchu na stronie, często pomijając inne kluczowe wskaźniki wpływające na poziom i zyskowność sprzedaży. Poznaj cztery filary kompletnej strategii e‑commerce i uwzględnij je w planie działań. Partnerem materiału jest eStrategie. W E‑COMMERCE możemy wskazać cztery główne zmienne, które mają bezpośredni wpływ na zyskowność sprzedaży: Ilość odwiedzających (ruch […]

27 kwietnia 2023
Agile

Inteligencja cyfrowa źródłem przewagi rynkowej

Mimo że sprawne wykorzystanie inteligencji cyfrowej umożliwia uzyskanie przewagi na rynku, niewiele polskich przedsiębiorstw wykorzystuje jej potencjał. Firmy, które umiejętnie zarządzają tym obszarem, osiągają lepsze wyniki finansowe i utrzymują dobre relacje z klientami. Podejście cyfrowe charakteryzuje się wykorzystaniem przynajmniej jednej z technologii SMAC: social (technologie społecznościowe), mobile (urządzenia mobilne), analytics (analityka danych), cloud (chmura obliczeniowa). Sprawne wykorzystanie technologii cyfrowych, […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Platforma inteligencji wizualnej – nowe narzędzie dla marketingu

Sztuczna inteligencja może być wykorzystana w marketingu również w przypadku treści wizualnych. Serial 1, producent rowerów elektrycznych, wykorzystał rozwiązanie Vizit – platformę wyposażoną w algorytm AI określany jako tzw. inteligencja wizualna przy wyborze zdjęć do kampanii promującej wprowadzane na rynek rowery. Efekt? Wzrost konwersji na stronie sprzedawcy o 98% i skrócenie czasu badań marketingowych o 99%. O ile pojęcia sztucznej inteligencji (AI) czy […]

27 kwietnia 2023
Cyfryzacja

Tradycyjny biznes zmierza ku cyfryzacji

Jednym z głównych wyzwań współczesnych przedsiębiorstw jest dostosowywanie się do zmieniającego się otoczenia i wdrażanie nowych technologii, które usprawniają działania operacyjne i budowanie wartości dla klienta. Wiele firm zaczyna zatem wprowadzać niezbędne zmiany w strukturze, strategii, ofercie produktowej i metodach, chcąc przystosować się do cyfrowego środowiska. Aby ocenić, jak międzynarodowy biznes prowadzi proces digitalizacji, „MIT Sloan Management Review” we współpracy z firmą […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Tomasz Blicharz: Branża finansowa ma przed sobą dwa duże wyzwania

Firmy muszą dziś budować osobistą relację ze swoimi klientami, a technologia powinna im to ułatwiać – przekonuje ekspert firmy DXC Technology. W ramach projektu How to do IT rozmawiamy z przedstawicielami firm, które oferują biznesowi wsparcie technologiczne. Pytamy ich o najważniejsze wyzwania, przed którymi stoją przedsiębiorcy i o to, jak sobie z nimi poradzić. O to, przed jakimi wyzwaniami technologicznymi stoi dziś branża finansowa zapytaliśmy Tomasza […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Technologiczne wsparcie procesów logistycznych i magazynowych

Wraz z rozpowszechnianiem idei nowej „rewolucji przemysłowej” znanej jako Przemysł 4.0 wzrasta konieczność gromadzenia i analizowania danych z różnych systemów sterujących produkcją, magazynem i logistyką. Do efektywnego i sprawnego zarządzania można wykorzystać systemy MES, APS i WES. Partnerem materiału jest Komputronik Biznes. Systemy MES to nic innego jak systemy informatyczne, wykorzystujące technologie informatyczne, oprogramowanie, aplikacje, urządzenia elektroniczne oraz elementy automatyki do pozyskania informacji […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Technologia w służbie biznesu

Nowoczesne platformy sprzedażowe powinny nie tylko odpowiadać na aktualne potrzeby firm, ale też umożliwiać płynne realizowanie długoterminowych strategii. Partnerem materiału jest i‑systems. Funkcjonujemy w dynamicznie rozwijającym się świecie, w którym technologia jest nierozerwalnie połączona z biznesem. Firmy bez ugruntowanej pozycji i długofalowej, przemyślanej strategii zostają szybko ocenione przez rynek, a ich przyszłość zależy od stale rosnących oczekiwań klientów. Dlatego też umiejętność dostosowania […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!