Więcej w: Technologie w biznesie
Analityka i Business Intelligence

Inteligentne przedsiębiorstwa 2020: polskie doświadczenia, światowe osiągnięcia

Jak polski biznes radzi sobie z nowymi technologiami? Jak wyglądamy na tle Europy i świata? Jak przygotować biznes i produkcję na innowacje? Na te pytania odpowiadali eksperci podczas debaty eksperckiej. Piętnastego maja odbyło się specjalne wydarzenie, w którym udział wzięli: Aleksandra Przegalińska, Massachusetts Institute of Technology/Akademia Leona Koźmińskiego, Jakub Bobusia, prezes zarządu EBA, Piotr Ciski, dyrektor zarządzający Sage w Polsce, Wojciech Obst, dyrektor techniczny DPS […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Technologie zbliżają przedsiębiorcę do klienta

Polski biznes coraz częściej automatyzuje procesy, korzysta z analizy danych, rozwija systemy ERP i CRM. Wyzwaniem wciąż jednak pozostaje dostosowywanie się do potrzeb klienta i ich szybsze rozpoznawanie dzięki technologii. To wnioski z serii wywiadów badawczych przeprowadzonych przez ICAN Research z przedstawicielami sześciu czołowych dostawców rozwiązań technologicznych dla biznesu, partnerów think tanku „How to do IT”. Firmy naszych respondentów to: Astor, […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Rynek wymusza zmiany w pracy działów HR

Richard Branson, popularny brytyjski przedsiębiorca, w autobiografii Losing My Virginity wywrócił do góry nogami znany slogan mówiący o tym, że najważniejszy jest klient. „Wszystko jest na odwrót – napisał – najważniejszy jest pracownik, bo zadowolony pracownik zadba, aby klient był zadowolony. Jeśli klient jest zadowolony, rośnie sprzedaż, więc na końcu zadowolony jest akcjonariusz”. Tę opinię potwierdza raport […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Twoja firma musi być kognitywna

– Rozwiązania kognitywne są przyszłością w każdej branży. To wyższy poziom analityki, który lepiej pozwala zarządzać zasobami – opowiada Peter Korsten, globalny lider IBM Institute for Business Value. Rafał Pikuła: Mówi się, że dane są ropą XXI wieku, a w Institute for Business Value zajmuje się pan destylacją tejże ropy? Peter Korsten: Od 17 lat zajmujemy się analizą danych i badaniem […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Prezes Siódemki opowiada jak podbił rynek e-commerce

W drugiej dekadzie XXI wieku pojęcia takie jak cloud computing, big data czy omnichannel są nie tylko powszechnie znane, ale funkcjonujące pod tymi terminami rozwiązania technologiczne są szeroko dostępne i chętnie wykorzystywane w biznesie. Jednak jeszcze kilka lat temu te określenia dopiero wchodziły do terminologii biznesowej i zaczynały zmieniać zarówno sposoby kontaktu z klientami, jak i podejście do danych. Ale już […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Holistyczne podejście do elektromobilności

Państwowe i unijne programy wsparcia oraz ogromne inwestycje koncernów motoryzacyjnych stanowią silny bodziec do tego, żeby za kilka lat silniki spalinowe ustąpiły miejsca bateriom. Osiągnięcie tego celu wymaga nie tylko ewolucji samych aut, ale powstania całej złożonej infrastruktury wokół nich. O czynnikach rozwoju elektromobilności rozmawialiśmy z Mikołajem Woźniakiem, dyrektorem zarządzającym Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce. Jak instytucje finansowe oferujące […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Jak zmienia się ochrona zdrowia dzięki wykorzystaniu narzędzi analitycznych

Zmienia się model funkcjonowania oceny efektywności w systemie opieki zdrowotnej. Z podejścia opartego na liczbie realizowanych świadczeń zmierzamy w kierunku opieki medycznej bazującej na wartości czy też skuteczności leczenia (z ang. Value‑Based Healthcare). W tym nowym modelu istotne jest zarówno dostarczanie lepszej jakości w zakresie ochrony zdrowia pacjenta, jak i efektywne wydawanie przeznaczonych na opiekę środków. W kontekście powyższych zmian dużą rolę odegrają […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Biznes z kosmosu – 5 inspiracji dla przedsiębiorców 

Dyscyplina, działanie z wykorzystaniem ograniczonych zasobów, zależność od zaawansowanych  technologii. W tych i innych aspektach misje, których celem jest podbój kosmosu, mogą być inspiracją dla firm, szczególnie w czasie kryzysu. Przypominamy 5 tekstów pokazujących powiązania kosmosu z biznesem. 1. Poza blaskiem fleszy. Biznesowe znaczenie lotu SpaceX i NASA O wspólnej misji NASA i SpaceX złośliwi mówili, że to wielki krok dla technocelebryty Elona Muska, […]

27 kwietnia 2023
Cyfryzacja

Aneta Jarczyńska: cyfryzacja nie musi być rewolucją

Sytuacja firmy Patronica jest wyjątkowa, ponieważ dotyczy przedsiębiorstwa z branży technologicznej. Jeśli jednak spojrzymy na nią jako na przedsiębiorstwo polskie, przynajmniej w sferze szeroko pojętej kultury biznesowej (mimo że to polski oddział firmy zagranicznej), to stwierdzimy, że problem z transformacją cyfrową jest powszechny. Natomiast decyzje o strategicznych inwestycjach w digitalizację przemysłu i usług są podejmowane dość opornie. Wskaźniki dostępne w ramach cyklicznych badań […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Podcasty to świetny kanał do promocji biznesu

Podcasty są teraz na fali – wysokiej, coraz wyższej. Ich popularność błyskawicznie rośnie, a do tego dochodzą ciekawe, innowacyjne rozwiązania i technologie, które wspomagają wykorzystanie tego kanału do rozwoju biznesu. Warto się nimi zainteresować. Podcasty – długi start W przeciwieństwie do wielu innych technologii i zjawisk medialnych, to rozwija się dość spokojnie. Jeszcze 10–15 lat temu podcasting był zjawiskiem niszowym, […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!