Więcej w: Technologie w biznesie
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Homo Technicus, czyli superumysły przyszłości

Połączenie technologii IT z typowo ludzkimi procesami pozwoli stworzyć superumysły, które wzniosą współpracę i kreatywność na wyższy poziom. Praktycznie wszystkie ludzkie osiągnięcia powstają dzięki grupom, a nie samotnym indywidualistom. Wbudowując inteligentne technologie głębiej w procesy wykonywane tradycyjnie przez ludzi, osiągamy jeszcze skuteczniejszą formę współpracy. W konsekwencji powstają „superumysły” zdolne do realizowania nieosiągalnych dotąd zadań. Zbiorowe sukcesy Głośna dyskusja na temat liczby stanowisk […]

27 kwietnia 2023
Cyberbezpieczeństwo

Sztuczna inteligencja pomoże pokonać hejt w sieci

Technologiczni giganci, tacy jak Facebook czy Google, zajmują się usuwaniem obraźliwych treści, zamiast zapobiegać ich powstawaniu. Zdaniem Michała Wroczyńskiego, twórcy Samurai Labs, platformy walczącej z przemocą w sieci za pomocą sztucznej inteligencji, ważniejsze niż likwidacja szkód jest zapobieganie. Jego rozwiązanie – w odróżnieniu od dominujących trendów – nie opiera się na modelu statystycznym, a na lingwistyce. Internet nie tylko „zmniejszył […]

27 kwietnia 2023
Cyberbezpieczeństwo

Aleksander Poniewierski: Wspólny front w obronie infrastruktury krytycznej

Nie ma większych różnic w technikach cyberataków na świecie. Istotne rozbieżności dotyczą natomiast monitorowania bezpieczeństwa oraz sposobu i sprawności reagowania na wykryte przypadki jego naruszenia agrożenia dla środowiska teleinformatycznego firm czy administracji są takie same na całym świecie. Bardzo podobne są również techniki przełamywania zabezpieczeń. Polskie firmy w takim samym stopniu są podatne na zagrożenia wynikające z ataków wewnętrznych, jak […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Zima 2021- nowy numer MIT Sloan Management Review Polska

Zima 2021 | MIT Sloan Management Review Polska (mitsmr.pl) Strategia, a nie technologia jest motorem cyfrowej transformacji – to temat raportu, który przed kilku laty przygotowały redakcja „MIT Sloan Management Review” i firma doradcza Deloitte. Teza tego opracowania stała się jeszcze bardziej aktualna w czasach kryzysu, gdy wiele firm, w obawie przed skutkami pandemii, podejmuje działania impulsywne i doraźne, zapominając o długoterminowych […]

27 kwietnia 2023
Łańcuchy dostaw i logistyka

Transport miejski dostępny „na żądanie”

Branża transportowa stoi w obliczu fundamentalnych przełomów. Jednym z głównych trendów jest mobilność „na żądanie”. Mobilność jest siłą napędową współczesnej cywilizacji. W XX wieku branża motoryzacyjna w znacznym stopniu przyczyniła się do rozwoju ludzkości, oferując wygodne i elastyczne możliwości poruszania się. Samochód na zawsze zmienił krajobraz miejski i podmiejski, a branża motoryzacyjna stała się jednym z największych sektorów gospodarki światowej. I choć przetrwała wielki kryzys, […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Biznes i IT wspólnie zburzą silosy

Współpraca działów technologii informatycznych z biznesem daje wymierne korzyści. Jednak aby były one widoczne, konieczna jest zmiana ról i obowiązków przedstawicieli obu stron. Opłaci się inwestycja w architektów IT. Decyzje w sprawie inwestycji w IT coraz częściej należą do dyrektorów finansowych, podczas gdy architekci systemów informatycznych zaczynają brać na siebie większą odpowiedzialność za wdrażanie poszczególnych usług – wynika z najnowszego raportu „Tech […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Samochody elektryczne będą niedługo tańsze od tradycyjnych

CZY WIESZ, ŻE: Prawdopodobnie już w 2024 roku ceny samochodów z napędem elektrycznym zrównają się z cenami pojazdów spalinowych. A potem… To już niedługo – za nieco ponad cztery lata. Prawdopodobnie właśnie w 2024 roku ceny detaliczne samochodów z napędem elektrycznym zrównają się z kosztem zakupu pojazdów z napędem spalinowym, przynajmniej na rynku amerykańskim. Dlaczego ceny samochodów elektrycznych spadną? Powodów jest co najmniej kilka. Przede […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Prywatność czy personalizacja – co ważniejsze dla klientów?

Nowe badania pokazują, że personalizacja oferowanych konsumentom korzyści pomaga eliminować ich obawy o prywatność danych. Dane na temat klientów dają firmom wiele możliwości tworzenia usług dostosowanych do ich potrzeb i kreowania spersonalizowanych doświadczeń. Równocześnie niedawne głośne przypadki wycieku danych konsumenckich wzbudzają obawy, czy firmy potrafią utrzymywać odpowiednią równowagę między personalizacją a prywatnością. Aby im pomóc w podejmowaniu decyzji na podstawie rzetelnych […]

27 kwietnia 2023
Agile

Oponeo: w kontaktach z dostawcami doświadczamy za dużo marketingu, za mało fachowości

Rośnie dysproporcja pomiędzy światem kontaktu dostawcy IT z klientem a rzeczywistym dostępem do właściwego fachowca, przekonuje dyrektor działu IT oponiarskiego potentata. Dobra współpraca z dostawcą rozwiązań IT ma ogromne znaczenie dla biznesu każdej firmy. To także jeden z najważniejszych trendów informatyzacji wskazanych przez respondentów badania przeprowadzonego przez ICAN Research & Diagnostics na zlecenie Orange Polska. Poniżej przedstawiamy fragment rozmowy badawczej […]

27 kwietnia 2023
Agile

5 obszarów, w których technologia zmienia procesy rekrutacyjne

Najważniejsze i najbardziej czasochłonne zadania działów HR związane są z procesem rekrutacyjnym. W przypadku części czynności, szczególnie tych żmudnych i powtarzalnych, bardzo przydatne mogą się okazać nowoczesne technologie. W ubiegłym roku badacze z Katedry Socjologii Ogólnej i Badań Interdyscyplinarnych w Akademii Pedagogiki Specjalnej przeanalizowali na zamówienie firmy Emplocity wyniki ankiety Cube Research. Badanie objęło 300 przedstawicieli branży HR w dużych i średnich polskich firmach. Jego celem […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!