Więcej w: Technologie w biznesie
Analiza danych, Big Data

Serendipity, czyli jak przenieść naukę do biznesu

Począwszy od penicyliny, przez strony WWW, na systemach zaawansowanej biometrii kończąc, wiele odkryć zmieniających funkcjonowanie społeczeństwa swój początek miało w laboratoriach badawczych. W dalszym ciągu to one stanowią kluczowy zastrzyk innowacji, który otwiera ogromny potencjał dla biznesu. Jednak jak komercjalizować odkrycia, tak by trafiły do domów konsumentów? Eksperci wskazują, że rozwiązaniem jest strategia serendipity. Serendipity to pojęcie, które w naszym kontekście […]

26 kwietnia 2023
Digitalizacja

Outsourcing sposobem na cyfrową transformację

Tempo, w jakim zmieniają się technologie cyfrowe, zmusza organizacje do ciągłych inwestycji i ponoszenia coraz wyższych kosztów operacyjnych. Rozwiązaniem, które pozwala opanować ten swoisty wyścig zbrojeń i ustabilizować wydatki na IT, jest częściowe przekazanie zadań do zewnętrznego partnera. W dynamicznie zmieniającym się świecie przedsiębiorstwa poszukują nowych modeli operacyjnych, żeby odnieść sukces na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Systemy i usługi IT stały […]

26 kwietnia 2023
Cyfrowe przywództwo

Maria Belka: Zadawajcie dużo pytań

Nieustająca dynamika zmian, możliwość pozytywnego wpływania na życie innych i niekończące się wyzwania – to najbardziej w biznesie fascynuje prezeskę firmy BitEvil. W kolejnym artykule z cyklu Spotkania mniej formalne rozmawiamy z Marią Belką, która ma na swoim koncie pracę dla Organizacji Narodów Zjednoczonych (United Nations Economic Commission for Europe), Narodowego Banku Kazachstanu i Parlamentu Europejskiego. Współzałożycielka i prezeska Fundacji Mentors4Starters. Pełni też […]

26 kwietnia 2023
Innowacja

Jak pobudzać innowacyjność – cztery sposoby

Biorąc pod uwagę, jak mocno firmy polegają na innowacjach, zdumiewa fakt, że tak źle większości z nich wychodzi znajdowanie, rozwijanie i wdrażanie pomysłów. Choć globalne firmy przeznaczają rocznie około biliona dolarów na innowacje – szacujemy, że 10% tej sumy (czyli 100 mld dolarów) idzie całkowicie na marne. Oznacza to, że w świecie biznesu potencjalni liderzy z zazdrością studiują i imitują metody […]

26 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Przegrzany grafen

Wszelkie globalne i europejskie rankingi innowacyjności prezentują Polskę w charakterze outsidera. Jesteśmy już tak przyzwyczajeni do tego szarego obrazu, że przy niedawnej publikacji wyników rankingu innowacyjności UE media triumfalnie ogłosiły: „Polska na czwartym miejscu… od końca”. A przecież mamy i świetnych naukowców, i nie brakuje nam młodych talentów. Brakuje za to czegoś, co powinno się znaleźć pomiędzy badaniami a ich komercjalizacją. Badania […]

26 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Magazyny przyszłości

Większość firm koncentruje się na rozwiązywaniu problemów klientów i działa tak, aby ułatwiać im prowadzenie biznesu. Wszystkim naszym działaniom przyświeca przy tym jedna zasada – chcemy być krok przed tym, co przyniesie przyszłość, i przewidywać, zamiast reagować. Kierując się tymi wytycznymi, Prologis stawia na innowacje. Partenerem materiału jest Prologis. Testujemy innowacyjne rozwiązania w Lab w San Leandro – nowoczesnym laboratorium o powierzchni […]

26 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Uwolnij moc internetu rzeczy

Zdarza się, że podejmujemy decyzję na podstawie błędnych lub niekompletnych danych, co w konsekwencji prowadzi do poprawek, generuje problemy, a nawet dodatkowe koszty. Dlatego tak ważne jest posiadanie dokładnych i rzetelnych informacji, których w przestrzeni biurowej może dostarczyć internet rzeczy. Partnerem materiału jest Signify. Niewiele osób utożsamia internet rzeczy (IoT) z oświetleniem. Niesłusznie, ponieważ możliwości w tym względzie są bardzo szerokie. Infrastruktura oświetleniowa […]

26 kwietnia 2023
Agile

Włodzimierz Schmidt: Internet Rzeczy to przewaga w każdej branży

W niedalekiej przyszłości czeka nas znaczne upowszechnienie Internetu Rzeczy. To dobry powód, by zainteresowały się nim firmy, gdyż nowe rozwiązania technologiczne mogą okazać się pomocne w lepszym dostosowaniu oferty do oczekiwań ich klientów. Konsumenci natomiast zyskają możliwość oszczędzenia czasu i pieniędzy. O Internecie Rzeczy w Polsce zaczęto rozmawiać w kontekście tzw. inteligentnych sieci, dzięki którym dostawcy energii mogą m.in. przewidywać zapotrzebowanie odbiorców […]

26 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Sprawniej dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów

Jednym z najważniejszych codziennych wyzwań stojących przed nastawionymi na rozwój firmami jest odpowiednie zarządzanie dokumentami. Dobrym sposobem na usprawnienie tego obszaru działalności jest skorzystanie z narzędzia informatycznego, które pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Partnerem materiału jest Archman. Procesy biznesowe są w centrum uwagi wszystkich firm, choć wyzwania stojące przed firmami – małą, średnią i dużą – są trochę inne. Duże i średnie przedsiębiorstwa […]

26 kwietnia 2023
E-commerce

Skuteczny e-CRM w strategii omnichannel to konieczność

Współczesny klient jest wymagający. Oczekuje spójnej komunikacji we wszystkich możliwych punktach styku. Dlatego wykorzystanie nowoczesnego podejścia do komunikacji z konsumentem pozwala zwiększyć sprzedaż i zbudować cenne relacje w ramach strategii omnichannel. Partnerem materiału jest They.pl Skuteczny e-CRM w strategii omnichannel to konieczność Z badania opublikowanego niedawno w ramach sekcji specjalnej w „Harvard Business Review Polska” wynika, że przy podejmowaniu decyzji zakupowych aż 73% klientów korzysta […]

26 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!