Więcej w: Technologie w biznesie
Innowacja

Skuteczne innowacje: doświadczenia polskich liderów

Struktury organizacyjne firm, stworzone przede wszystkim z myślą o efektywności operacyjnej, rzadko przystają do wyzwań związanych z kreowaniem nowych pomysłów. W rezultacie podstawowymi barierami ograniczającymi innowacyjność firm nie są dziś budżety na rozwój, ale utrudnienia wynikające z braku odpowiedniej elastyczności struktur wewnętrznych czy oporu przed dzieleniem się wiedzą i doświadczeniami. O tym, jak pokonać te bariery, rozmawiali uczestnicy debaty „Harvard Business Review Polska”, […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Jak zarabiać na informacjach

Chcąc czerpać zyski z informacji, firmy muszą najpierw zadbać o stworzenie zasobów takich danych, które będzie można wielokrotnie wykorzystywać, a dzięki ich rekombinacji, nadawać im nową wartość. Wykorzystywanie większej ilości danych w celu podejmowania lepszych decyzji jest czymś, o co globalne przedsiębiorstwa starają od lat, a wiele z nich dąży również do tego, by informacje traktować jako zasoby strategiczne. Jak jednak wykazują nowe […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Cyfryzacja przetargów – trendy 2021+

Technologiczne przyspieszanie odczuwamy dziś w wielu obszarach funkcjonowania biznesu, ale rynek nie wypracował jeszcze standardu w obszarze cyfryzacji przetargów. Pojawienie się e‑gwarancji stwarza szansę na optymalizację procesów współpracy z wykonawcami oraz najemcami. ICAN Research zapytał dyrektorów finansowych dziesięciu dużych firm oraz instytucji publicznych o to, w jaki sposób zarządzają przetargami i procesami zakupowymi. Jaki jest poziom cyfryzacji tych procesów? Jak rozwijają się trendy w tym obszarze? Z opinii […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Start-upy: źródła innowacji i przedsiębiorczości. Wywiad ze współzałożycielką MIT Enterprise Forum CEE

O mechanizmach tworzenia przełomowych innowacji w start‑upach, w korporacjach oraz na styku tych organizacji – mówi Bogusława „Bogy” Cimoszko‑Skowroński, współzałożycielka i członkini zarządu MIT Enterprise Forum CEE oraz partnerka w FounderPartners. Rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „MIT Sloan Management Review”. Joanna Koprowska: Start‑upy są kluczowymi czynnikami wzrostu gospodarczego, zatrudnienia i innowacji, a czasy kryzysu stwarzają im możliwości. Dropbox, Uber, Airbnb i WhatsApp powstały podczas lub […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Robert Bednarski: Lajki to za mało

Optymalizując działania pod względem liczby kliknięć bądź polubień ze strony użytkowników, firmy popełniają strategiczny błąd. Powód jest dość prosty większość osób, która decyduje się na zakup reklamowanego produktu, nie klika w jego reklamy. Gdy internet stał się narzędziem masowej komunikacji oraz globalną platformą handlową, naturalnym miernikiem sukcesu działań online stały się kliknięcia, a później lajki na Facebooku. Im […]

27 kwietnia 2023
Agile

Technologia ma zerową wartość dla biznesu

George Westerman jest pracownikiem naukowym MIT Sloan Initiative on the Digital Economy w MIT Sloan School of Management. Jego badania koncentrują się na przywództwie w erze cyfrowej oraz na innowacjach. W dniach 21‑22 kwietnia 2020 w Warszawie, będzie gościem II kongresu MIT Sloan Management Review Polska Digital Leadership & Technology. Paweł Górecki jest redaktorem prowadzącym MIT Sloan Management Review Polska Paweł […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Panele słoneczne na samochodach elektrycznych

Na naszych oczach dochodzi do coraz mocniejszej integracji dwóch ważnych technologii – pojazdów z napędem elektrycznym i ogniw fotowoltaicznych. Eksperymenty z wyposażeniem samochodów w panele słoneczne realizowane były oczywiście już wcześniej, ale wreszcie pojawia się szansa na popularne rozwiązania komercyjne. Są takie wynalazki, które budzą zachwyt i równocześnie zaskakują. Z automatu pojawia się wtedy pytanie: „Dlaczego nikt wcześniej na to nie wpadł?”. […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

DIGITAL PRICING jako narzędzie przewagi w cyfrowej rzeczywistości – konferencja z cyklu Elite Leadership Program – RELACJA

[15:15 – 15:35] Summary and Conclusions / Podsumowanie i wnioski Jakie są ogólne wnioski, które możemy wyciągnąć z dzisiejszego spotkania?Przedstawią je: Tomasz Stec, partner zarządzający polskiego oddziału Simon – Kucher & Partners. Ekspert z ponad 15‑letnim doświadczeniem w obszarze strategii, sprzedaży, marketingu oraz zarządzania cenami. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z optymalizacją architektury cen oraz warunków handlowych, zarządzaniem promocjami, dynamicznym ustalaniem cen. Artur […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Przyszłość sprzedaży: co się stanie z naszym biznesem?

Stale rosnące oczekiwania klientów sprawiają, że dotychczasowe metody zapewniające sukces w sprzedaży radykalnie tracą na znaczeniu. W szybko zmieniającym się świecie firmy muszą ciągle poszukiwać nowych sposobów już nie tylko na zwiększenie zysków ze sprzedaży, ale i utrzymanie dotychczasowej rentowności. Indywidualne, dopasowane do potrzeb klientów rozwiązania, potrzeba budowania silnych relacji z kupującymi, coraz większy wzrost znaczenia rozwiązań technologicznych w pracy handlowców – to tylko […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

CX w bankowości elektronicznej

Polscy klienci banków są coraz bardziej mobilni. Jednak mały ekran oznacza wielkie wyzwania. Polskie banki są wciąż postrzegane są jako liderzy zaawansowanych rozwiązań cyfrowych służących do obsługi klienta (ang. customer service). Okazuje się jednak, że sama digitalizacja nie wystarczy, aby usatysfakcjonować wymagającego konsumenta. Jak wynika z raportu KPMG „Czy klient jest najważniejszy? Na bank!”, choć rodacy przyzwyczaili […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!