Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Analityka i Business Intelligence

Communications Platform as a Service –  trend na 2022 r.?

27 kwietnia 2023 7 min czytania

Instytut Gartnera już kilka lat temu przewidywał, że przedsiębiorstwa, które nie postawią na rozwiązania chmurowe, będzie można porównać do tych, które w swojej działalności nie korzystają z internetu. Pandemia w pełni potwierdziła tę tezę, udowadniając, że takim firmom grozi nie tylko zacofanie technologiczne, ale nawet zniknięcie z rynku. W 2022 roku jednym z najgorętszych trendów związanych z chmurą obliczeniową jest CPaaS. Co to takiego?

Rozwiązania chmurowe od 2020 roku stały się ratunkiem dla wielu firm i instytucji. To one umożliwiły funkcjonowanie przedsiębiorstw, gdy pracownicy zostali zamknięci w domach przez pandemię. To one też będą wieść prym w ciągu najbliższych lat, w których poszukiwanie elastycznych rozwiązań, bezpieczeństwa oraz oszczędności będzie priorytetem dla wielu firm.

Z firmą w chmurze

Według GUS w 2020 roku z płatnych usług chmury obliczeniowej korzystało 24,4% polskich przedsiębiorstw. Można byłoby powiedzieć, że „tylko”, ale ta wartość oznacza niemal siedmioprocentowy wzrost rok do roku. Dodatkowo tę średnią zaniżają w tym przypadku głównie małe firmy. W organizacjach powyżej 250 osób już 60% korzysta z rozwiązań cloud computingu. W badaniu Chmura obliczeniowa w Polsce 2020 przeprowadzonym przez „Computerworld” zaledwie 4% ankietowanych stwierdziło, że nie będzie korzystać z chmury obliczeniowej.

Dynamika zmian wpisuje się w przewidywania analityków Gartnera, według których do 2025 roku ponad 85% organizacji przejdzie do chmury. Z kolei 95% nowych obciążeń (ang. workloads) będzie przenoszonych na chmurowe platformy obliczeniowe, co daje 30% wzrost w porównaniu z 2021 rokiem. Skąd to zwiększone zainteresowanie?

Usługi informatyczne dostarczane były przez lata na bazie zbudowanego na potrzeby firmy środowiska IT. A ono wymagało dużych nakładów finansowych. Chcąc stworzyć i utrzymać firmową serwerownię, zadbać o jej bezpieczeństwo i chronić przed utratą danych, trzeba było zainwestować znacznie więcej, niż w przypadku korzystania z rozwiązań cloud computingu. Usługi oparte na rozwiązaniach chmurowych pozwalają także na szybki i wygodny dostęp do wspólnych zasobów z różnych miejsc i dla różnych osób. Co podnosi wydajność i elastyczność w prowadzeniu biznesu.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Czy twoja marka będzie widoczna w sieciowym gąszczu? 

| , Patrick Lynch , Joseph Dollens , Richard Ettenson

W walce o jak najwyższą sprzedaż na Amazonie i innych platformach wielu marketingowców traci kontrolę nad przekazem niesionym przez ich markę.

Platforma i komunikacja

Usługi chmurowe oferowane są w trzech zakresach: IaaS (Infrastructure as a Service; infrastruktura jako usługa), SaaS (Software as a Service; oprogramowanie jako usługa) oraz PaaS (Platform as a Service; platforma jako usługa). Ostatnio do ich grona dołączyły usługi typu CPaaS.

CPaaS (Communications Platform as a Service) to platforma, która umożliwia integrację komunikacji w czasie rzeczywistym z innymi aplikacjami. — Platformy CPaaS to rozwiązanie umożliwiające skuteczną komunikację pomiędzy firmami a ich klientami za pośrednictwem jednej wyspecjalizowanej platformy — tłumaczy Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom SA.
Platforma porządkuje komunikację odbywającą się na za pomocą wielu różnych kanałów: SMS, e‑mail, powiadomień push oraz usług komunikacyjnych typu over‑the‑top (OTT). Dzięki integracji wszystkich kanałów i usług w jednym miejscu komunikacja z klientem jest spójna, w większym stopniu zautomatyzowana, a dzięki temu bardziej efektywna i relatywnie tańsza. Jeśli mielibyśmy każdy komunikat z danego kanału wysyłać poprzez oddzielną platformę czy narzędzie, byłoby to skomplikowane i mało efektywne. Nasze doświadczenie pokazuje, że firmy do komunikacji ze swoimi klientami wykorzystują najczęściej kilka kanałów jednocześnie np. SMS i e‑mail lub SMS, e‑mail i powiadomienie typu push. Integracja ich wszystkich w jednym miejscu ułatwia, znacznie przyśpiesza oraz porządkuje procesy komunikacji bez konieczności budowy i utrzymywania całej technicznej infrastruktury. Przekłada się to bezpośrednio na wyższy poziom świadczonych usług, które dzięki swojej zwiększonej efektywności są realnie tańszymi rozwiązaniami niż dotychczasowe jednokanałowe — podkreśla Krzysztof Szyszka.

Oprócz podstawowych funkcjonalności, które umożliwiają komunikację ze wszystkimi klientami, w różnych kanałach jednocześnie, CPaaS daje możliwość analizy danych w czasie rzeczywistym, pozwalając na bieżąco śledzić interakcję z klientem, niezależnie od tego, z jakiego kanału ten skorzysta. Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest dbałość dostawców o wysoki poziom zabezpieczeń, a więc również ochrona danych wrażliwych i poufnych. Z perspektywy wdrażających CPaaS firm niewątpliwą korzyścią jest ich intuicyjność. Do licznych korzyści dochodzą także te, które związane są ogólnie z rozwiązaniami chmurowymi, czyli zewnętrzna infrastruktura i wsparcie ze strony firmy dostarczającej usługę.

Tendencja wzrostowa

Korzyści płynące z wdrożenia CPaaS sprawiają, że według licznych raportów jest to rozwiązanie idealne dla firm sprzedających za pomocą wielu kanałów. Gartner, Juniper Reaserch, IDC Worldwide — różne raporty wskazują, że tempo wzrostu rynku CPaaS będzie wynosić około 30% rok do roku. Ogromny wpływ ma na to szybki rozwój branży e‑commerce. W Polsce, jak wynika z raportu Gemius E‑commerce w Polsce, już 77% internautów kupuje w sieci. Z kolei analitycy Gartnera twierdzą, że ze względu na pandemię w ciągu roku rynek e‑commerce osiągnął taki wzrost, jaki w normalnych warunkach zająłby 5 lat. — Dziś oprócz kupowania w internecie odzieży, dodatków czy elektroniki, co wydaje się oczywiste, ludzie coraz częściej zamawiają online również żywność i inne artykuły pierwszej potrzeby — mówi Szyszka. — Przy okazji każdej, nawet najmniejszej transakcji w świecie e‑commerce wysyłanych jest kilka, a czasem nawet kilkanaście różnych komunikatów. A przecież firmy chcą docierać do swoich klientów poprzez różne kanały komunikacyjne – oprócz dobrze znanego e‑maila i SMS‑a, popularne są również web push oraz mobile push, czy komunikaty OTT. Oczywiście platformy CPaaS są komplementarne z platformami e‑commerce i rozwiązaniami płatniczymi, wspólnie tworząc ekosystem generujący wartość dla klienta, polegającą na jak najprostszym zakupie i dostawie zamówienia w jak najszybszym czasie — podkreśla.

Rozwój e‑handlu to nie jedyny czynnik wzrostu rynku CPaaS. Odpowiada za to również zwiększona cyfryzacja społeczeństwa. Powoduje ona, że liczne usługi przenoszą się do świata online, w tym również te oferowane przez banki i inne instytucje finansowe, firmy logistyczne czy instytucje rządowe oraz samorządowe. CPaaS przyspiesza komunikację z klientem przez kanały online, usprawniając cały proces.

Wybór dostawcy CPaaS

Na rynku funkcjonuje wielu dostawców rozwiązań CPaaS. Wybór jednego z nich powinien zależeć od wielu czynników. Szczególnie ważnymi kwestiami, na które należy zwrócić uwagę, są te zapewniające bezpieczeństwo. I to na wielu poziomach. Szukając dostawcy usług, warto upewnić się, jak wygląda jego kondycja finansowa oraz sprawdzić opinie dotychczasowych klientów. W przypadku usług działających w chmurze, gdzie jedną z zalet jest możliwość kontroli kosztów i zużywanych zasobów, najlepiej, aby rozliczenia były w pełni zautomatyzowane. Ostatnim punktem jest sprawdzenie opcji dostępu do pomocy technicznej oraz dodatkowych usług, które oferuje dostawca.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Jak wygrać w grze platformowej 

| Barry Libert

Model biznesowy oparty na przychodach z subskrypcji, solidny marketplace dla sprzedawców, analiza dużych zbiorów danych za pomocą algorytmów uczenia maszynowego to kluczowe czynniki pozwalające konkurować o kapitał ludzki i finansowy.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!