Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Chcemy być numerem jeden - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Strategia rozwoju

Chcemy być numerem jeden

27 kwietnia 2023 7 min czytania

Grupa Kapitałowa Śnieżka zadebiutowała na warszawskiej GPW w 2003 roku. W ubiegłym roku Grupa osiągnęła jeden z najlepszych wyników sprzedaży w swojej historii. O tym, co zadecydowało o rozwoju firmy i w jaki sposób buduje ona wartość dla klientów, rozmawiamy z Piotrem Mikrutem, prezesem Grupy Śnieżka.

Partnerem materiału jest:

Chcemy być numerem jedenChcemy być numerem jeden

W 2003 roku cena emisyjna jednej akcji Śnieżki wynosiła 22 złote, a podczas pierwszego notowania osiągnęła wysokość 29,50 złotego. Dziś wartość papierów się potroiła. Inwestorzy mogą być zadowoleni, bo wyniki za ubiegły rok są znakomite. Grupa wypracowała przychody netto ze sprzedaży na poziomie 575,6 miliona złotych, co oznacza dynamikę rzędu 104,6% w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku. Wysokiej dynamice przychodów Śnieżki towarzyszy najwyższy w jej historii zysk netto, którego wartość osiągnęła 54,2 miliona złotych, generując wzrost na poziomie 111,5% w porównaniu z 2015 rokiem.

W jaki sposób spółka godzi strategię krótko- i długoterminową?

Nie borykamy się z problemem godzenia tych strategii, bo akcje Śnieżki mają małą płynność. Naszymi akcjonariuszami są przede wszystkim fundusze emerytalne, które mają zdecydowanie długoterminową strategię inwestycyjną, a także inwestorzy indywidualni, którzy kierują się fundamentalną, długoterminową analizą przy doborze swojego portfela.

Co jest potrzebne do osiągnięcia celu biznesowego spółki, jakim jest wiodąca pozycja na rynkach Europy Środkowo‑Wschodniej?

Do osiągnięcia pozycji lidera Europy Środkowo‑Wschodniej niezbędne jest zdobycie i utrzymanie największych udziałów rynkowych w trzech krajach: Polsce, Ukrainie i Białorusi. Polska jest i pozostanie dla nas kluczowym rynkiem. Sprzedaż w naszym kraju stanowiła 77% przychodów Grupy za 2016 rok. Szacujemy, że dynamika sprzedaży na rynkach eksportowych będzie większa i udział procentowy rynku polskiego w przychodach GK Śnieżka będzie się zmniejszał, jednak zawsze pozostanie na poziomie powyżej 50%.

Uzyskanie pozycji lidera w segmencie farb i wyrobów dekoracyjnych w Polsce jest naszym celem strategicznym. Oceniamy, że obecnie zajmujemy drugie miejsce, zaraz po firmie PPG Deco. Na rynku ukraińskim, gdzie jesteśmy liderem, najważniejsze będzie odzyskanie wyników sprzedaży sprzed kryzysu geopolitycznego, czyli sprzed lutego 2014 roku. Wtedy przychody spadły praktycznie o połowę. Pod względem udziałów w rynku białoruskim zajmujemy drugą pozycję, dlatego zamierzamy walczyć o pierwsze miejsce i powrót do przychodów sprzed kryzysu.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Leasing operacyjny systematycznie zyskuje na popularności »

Flota do wynajęcia 

Leszek Pomorski PL

Nawet małe przedsiębiorstwa przekonują się do tego modelu finansowania aut.

Jak zamierzacie to osiągnąć?

Na wszystkich trzech rynkach będziemy rozwijać sprzedaż wielokanałową, koncentrując się na pogłębionej segmentacji klientów i tworzeniu dla nich konkurencyjnej oferty wartości. Dobrze znamy rynek polski, co w połączeniu z kluczowymi kompetencjami pozwala rozwijać atuty konkurencyjne w kilku obszarach, w strategicznej perspektywie. Na Ukrainie i Białorusi będziemy kontynuować działania w zakresie komunikacji, rozwoju produktów i marek, kanałów dystrybucji. Są to perspektywiczne rynki, gdzie konsumpcja farb wciąż jest na poziomie niższym niż w Polsce i Europie Zachodniej. Kryzys na rynkach wschodnich zmusił nas do zmodyfikowania strategicznych założeń. Spadek siły nabywczej klientów na tych rynkach wywołał istotne zmiany w naszym portfolio produktowym. Ten trudny czas był ważną lekcją, która pozwoliła na lepsze i bardziej świadome reagowanie na szanse rynkowe, pojawiające się już w ubiegłym roku.

Będziemy rozwijać sprzedaż wielokanałową, skupiając uwagę na pogłębionej segmentacji klientów i tworzeniu dla nich konkurencyjnej oferty wartości.

Z jakimi największymi wyzwaniami mierzy się Śnieżka w obszarze budowania wartości dla klientów?

Tworzenie wygrywających ofert wartości jest chyba największym wyzwaniem dla wielu firm. Tylko konsekwentnie stosowana, pogłębiona segmentacja oraz ciągła analiza postaw i zachowań konsumentów dają możliwość budowania i modyfikowania atrakcyjnej oferty. Wyzwań w tym obszarze jest mnóstwo. Przede wszystkim istotne jest ciągłe monitorowanie dynamicznie zmieniającego się otoczenia konkurencyjnego. Nabywcy są coraz bardziej wymagający i świadomi swoich potrzeb. Klient chce mieć kontrolę nad przebiegiem procesu zakupowego. Wyzwaniem w obszarze marketingu jest marketing w czasie rzeczywistym i wielowymiarowa, spersonalizowana komunikacja z klientem, z wykorzystaniem wszystkich aktualnie dostępnych rozwiązań technologicznych i kanałów dotarcia. Rewolucja informacyjno‑technologiczna jest wielką szansą, ale i wyzwaniem. Szybkość pozyskiwania i przetwarzania informacji oraz zarządzanie to kluczowe umiejętności. Kolejnym aspektem gwarantującym wysokie standardy obsługi klienta są dostępność towaru i czas dostawy. Wdrożenie najnowocześniejszych rozwiązań logistyczno‑magazynowych i efektywne zarządzanie nimi w czasie jest dla nas strategicznie bardzo istotnym obszarem. Nie sposób nie wspomnieć o wyzwaniach związanych ze sprzedażą wielokanałową, podziałem ról i odpowiedzialności partnerów w zakresie budowania oferty wartości w kanałach dystrybucji. Aby rozwijać się i wygrywać, musimy skutecznie realizować strategię wielu marek i stale je wzmacniać. Dynamika zmian w otoczeniu biznesowym powoduje też konieczność szybkiego pozyskiwania lub budowania w firmie nowych kompetencji związanych na przykład z procesem sprzedaży i marketingu.

Jakie są najsilniejsze trendy globalne i lokalne w branży?

Globalnym trendem jest konsolidacja producentów farb. Powstają coraz więksi gracze, obecni na wszystkich rynkach. W strategii rozwoju bierzemy pod uwagę nie tylko rozwój organiczny, ale też wzrost poprzez akwizycje. W Polsce nie ma dla nas odpowiednich celów do przejęcia, a akwizycje na Ukrainie czy Białorusi nas nie interesują. Penetrujemy kraje na południe od Polski. Uważamy, że jest tam zbliżony poziom konsumpcji, więc zakładamy, że również perspektywy są podobne.

Jeśli chodzi o trendy konsumenckie, to zauważyliśmy, m.in. że coraz więcej osób czerpie radość z samodzielnej renowacji pomieszczeń, dekoracji, dlatego oferujemy całą gamę produktów typu „zrób to sam”.

Poza tym obserwujemy odchodzenie od sprzedaży transakcyjnej na rzecz doradztwa. Bardzo wielu klientów oczekuje od nas, abyśmy wspierali ich w rozwiązywaniu problemów, które napotykają podczas remontów. Natomiast silny trend wielokanałowości wiąże się z analizą procesu zakupów i zarządzaniem punktami styku z nabywcami. Pilnie go śledzimy, rozwijamy nasze kompetencje, bo to daje nam przewagę nad konkurencją.

Przewagę daje także dział badań i rozwoju. Czym spółka może się pochwalić?

Dzięki własnemu centrum badawczo‑rozwojowemu wprowadzamy na rynek wiele innowacyjnych produktów, które wyznaczają trendy. Na przykład jako pierwsi w Polsce, przed niemal dziesięcioma laty, wprowadziliśmy farby i lakiery z dodatkiem teflonu (tworzywo to zwiększa m.in. odporność na zabrudzenia miejsc pokrytych farbą). Również jako pierwsi wprowadziliśmy na polski rynek farby satynową oraz ceramiczną – w gotowych kolorach. Drugi z produktów występuje pod naszą marką Magnat i jest jedyną tego typu farbą z gwarancją plamoodporności. Na początku roku w naszej ofercie pojawiła się jeszcze inna farba ceramiczna. Ma ona wszystkie właściwości poprzedniczki i dodatkowo oczyszcza powietrze ze szkodliwego formaldehydu, zamieniając go w cząsteczki pary wodnej. Produkt ten jest przeznaczony  głównie do sypialni i pokoi dziecięcych.

Spółka po raz kolejny osiągnęła wyśmienite wyniki. Czy może jeszcze pozytywnie zaskoczyć inwestorów i rynek?

Jesteśmy stabilną spółką giełdową, która prowadzi konsekwentną politykę dywidendową skorelowaną z polityką inwestycyjną. W zależności od wyników i planów rozwojowych odpowiednio dzielimy się zyskami. Kiedy porównamy cenę emisyjną do obecnej, średnioroczny zysk z zainwestowanego kapitału wynosi około 23% – to zdecydowanie więcej, niż przynosi najlepsza lokata. Inwestorzy mogą nadal liczyć na taką politykę – stabilny, bezpieczny biznes i wypłaty z zysków.

Ten tekst jest częścią projektu <a href=>Najskuteczniejsi prezesi 2016

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!