Współczesny klient jest bardziej wymagający, świadomy swoich potrzeb i sposobów ich realizacji. Wydaje się, że naprzeciw jego potrzebom wychodzą nowoczesne technologie, które determinują postęp, stając się synonimem innowacyjności przedsiębiorstwa. Często jednak najprostsze rozwiązania wystarczą, żeby klient docenił współpracę z firmą.
Dla funkcjonującej od 25 lat na międzynarodowym rynku usług transportowych i logistycznych Grupy Kapitałowej OMEGA Pilzno kontakt z klientem to kwestia nadrzędna. Oczywiście, nowoczesne technologie są bardzo pomocne w tych relacjach. Znaczą one jednak niewiele, jeśli klient nie zostanie usatysfakcjonowany na poziomie podstawowym – jeśli jego ładunek nie dotrze do miejsca przeznaczenia na czas, w nieuszkodzonym stanie. Jednocześnie im potężniejszy klient, tym wyższe wymagania. Kooperacja musi zatem przebiegać nienagannie. OMEGA Pilzno wypracowała model i odpowiednie standardy współpracy z klientami, które stały się biznesowym drogowskazem w kontaktach z nimi i nierozłącznym elementem towarzyszącym wykonywaniu usług transportowych.

Partnerem merytorycznym Raportu jest OMEGA Pilzno ITiS Godawski & Godawski.
Wymagający klient
Jednym z obsługiwanych przez OMEGA Pilzno klientów jest duże przedsiębiorstwo, plasujące się w światowej czołówce swojej branży. Nasz klient wymaga bezwzględnej terminowości: samochody muszą być podstawione na konkretny dzień i godzinę, zgodnie z awizacją. Spóźnienia są niedopuszczalne. Równie ważne jest dla niego bezpieczeństwo i kompletność ładunku. Dla towarów o dużej wartości i dużym popycie na rynku opracowywane są specjalne zasady parkowania transportujących je samochodów i zabezpieczania ładunku. Wymagania klienta to 95% terminowych załadunków i rozładunków.

Podpisaliśmy z klientem kontrakt, który zakłada realizację 800–1000 zleceń transportowych miesięcznie na wielu liniach. Wymaga to zaawansowanej logistyki, obejmującej nie tylko możliwości sprzętowe (OMEGA Pilzno posiada flotę 700 własnych samochodów ciężarowych i różne typy naczep), ale także organizacyjne, gdyż transporty w różnych kierunkach organizować ma kilka działów. Aby wykonanie zadania przebiegało sprawnie, musieliśmy zbudować schemat szybkiej i precyzyjnej rejestracji zleceń od klienta w jednym miejscu i rozdysponowania ich pomiędzy działy transportowe w firmie.
Ten tekst jest komentarzem eksperckim. Przeczytaj tekst główny »
Logistyka pełna potencjału
Strategia | Działania operacyjne Aleksander Krakowski PLNa polskim rynku przewozów towarowych wyraźnie dominuje transport samochodowy. Coraz większe znaczenie zyskuje jednak transport intermodalny.

Precyzja w obsłudze
Wychodząc naprzeciw wymaganiom klienta, oddelegowaliśmy jedną, specjalnie przeznaczoną do tego celu, osobę kontaktową. Pośredniczy ona w kontaktach pomiędzy klientem i wszystkimi zaangażowanymi we współpracę osobami z firmy, przy wsparciu systemu zarządzania flotą. Nasz pracownik przez cały czas jest do dyspozycji klienta, utrzymuje z nim kontakt, buduje relacje i jednocześnie dba o wizerunek firmy. Koordynuje nowe pomysły i wprowadza nowe rozwiązania. Jest niejako inicjatorem potrzebnych zmian i moderatorem ich wdrażania. Do obowiązków naszego pracownika należy także pełnienie funkcji doradczej i informacyjnej, czyli m.in.: ujednolicenie sposobu przekazywania klientowi wiadomości – zgodnie z jego wymaganiami – zapewnienie rzetelnej informacji oraz przyjmowanie i odpowiadanie na zapytania. Wszelkie sytuacje pracownik analizuje na bieżąco, podejmując działania niemal natychmiast. Aby zapewnić wysoki poziom satysfakcji klienta, kontroluje wykonanie postanowień kontraktu. Rozwiązanie okazało się wymowne w swej prostocie i niezwykle efektywne, a jego założenia rozciągnęliśmy na kontakty z innymi klientami.
Grupa Kapitałowa OMEGA Pilzno Godawski & Godawski to silna marka, licząca 25 lat doświadczeń na rynku usług transport‑spedycja‑logistyka. Dysponując liczną flotą własnych pojazdów (700 samochodów ciężarowych), urasta do rangi liczącego się w branży partnera świadczącego usługi logistyczne.
Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, od lat z powodzeniem zyskuje coraz mocniejszą pozycję operatora logistycznego, wzbogacając swoją ofertę o nowe powierzchnie magazynowe.
Szerokie spektrum usług świadczonych przez Omegę Pilzno pozwala kompleksowo zarządzać procesami transportowo‑logistycznymi kontrahentów. Profesjonalizm, elastyczność, wykwalifikowana kadra, szybkość działania powodują, że z roku na rok rośnie liczba zadowolonych klientów, którzy obdarzyli firmę zaufaniem.
Obopólne korzyści
Dzięki jednej osobie oddelegowanej do kontaktu z konkretnym klientem możemy szybciej odpowiadać na jego zapytania i informować go o wszystkich podjętych działaniach. Łatwiejszy stał się również rozdział zleceń pomiędzy działy i odpowiednich pracowników. Nasz pracownik czuwa nad realizacją wszystkich zleceń i sprawuje kontrolę nad wszelkimi zdarzeniami i sytuacjami w ramach całego łańcucha logistycznego.
Przyjęte rozwiązanie pozwoliło na wypracowanie jasno wytyczonej i klarownej ścieżki postępowania w kontaktach z klientami. Przypisany pracownik, będąc najbliżej klienta, ogniskuje wiedzę na temat jego preferencji w stosunku do organizowania i prowadzenia transportu, co przekłada się na jasny podział zleceń. Dzięki temu możemy podjąć się obsługi różnych zleceń, a także zagwarantować realizację ustalonej ich ilości, spełnić standardy wysokiej jakości obsługi klienta i terminowości przyjmowania zleceń. Zyskujemy więcej czasu na planowanie poprzez unormowanie liczby zleceń wpływających do działu. Łatwiej przychodzi nam też szukanie dróg wyjścia z różnych sytuacji. Takie rozwiązanie wpływa na realizację strategii firmy, budując siłę marki OMEGA Pilzno na rynku.
Przeczytaj pozostałe komentarze: »
Innowacyjne rozwiązania w logistycznym łańcuchu dostaw
Strategia | Działania operacyjne Anna Galas PL
Przewaga dzięki zwinności
Strategia | Działania operacyjne Grzegorz S. Woelke PLZłożoność współczesnych organizacji wymaga odpowiednio elastycznego łańcucha dostaw.

Megatrendy – megawyzwania w logistyce
Strategia | Działania operacyjne dr inż. Grzegorz Lichocik PLNowoczesna technologia przyspiesza procesy globalizacji i digitalizacji do nieznanego wcześniej tempa. Także w logistyce.

Korzyści ze wspólnych standardów
Strategia | Działania operacyjne Elżbieta Hałas PLWprowadzenie globalnych standardów GS1 w łańcuchu dostaw pozwala na znaczące usprawnienie procesów logistycznych.
