Więcej w: Zarządzanie projektami
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się stosować crowdsourcing, ale w większości przypadków cały wysiłek sprowadza się do budowy i wdrożenia kosztownej platformy internetowej. To zdecydowanie zbyt mało, aby zapewnić powodzenie tego rodzaju przedsięwzięciom. Chiński gigant telekomunikacyjny ZTE z pewnością miał przed oczami wizję pasma sukcesów, kiedy decydował się na crowdsourcing nowego produktu. Co może pójść nie tak, jeśli współpracuje się […]

27 kwietnia 2023
Zarządzanie efektywnością

Rola informacji w odzyskiwaniu należności

Biura informacji gospodarczej gromadzą, przechowują i udostępniają informacje o uregulowanych w terminie zobowiązaniach (informacja pozytywna) i tych, które nie zostały zapłacone (informacja negatywna). Mają one wpływ na proces zarządzania należnościami w firmie. Partnerem materiału jest ERIF BIG. Informacja pozytywna, jaką wierzyciel może przekazać na temat klienta, wykorzystana w procesie monitorowania należności będzie budować z nim relacje, w tym lojalność. Będzie też wzmacniać jego motywację do […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Dać w łapę czy dać sobie spokój?

Robert Zieliński, szef firmy Farbox, produkującej materiały budowlane, staje przed dylematem: czy rozszerzać produkcję i handel na Ukrainie, gdzie zetknął się z próbą wymuszenia łapówki przez miejscowych urzędników, czy może dać sobie spokój i wrócić do kraju? Eldorado w zasięgu ręki czy Dziki Wschód? Takie pytanie zadają sobie polscy przedsiębiorcy, którzy podjęli decyzję o ekspansji na rynki wschodnie – do krajów […]

27 kwietnia 2023
Transformacja organizacyjna

Karol Chymosz: procesy mają służyć klientowi

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Czym jest customer journey?

Wiedza na temat klienta ma kluczowe znaczenie dla uzyskiwanych wyników sprzedażowych. Warto mieć świadomość tego, co skłania do zakupów lub co ostatecznie decyduje o tym, że konsument woli ofertę konkurencji. W związku z tym dobrze wiedzieć, jak przebiega customer journey, czyli ścieżka zakupowa klienta. Co to jest? Dlaczego warto korzystać z tego narzędzia? Customer journey to ścieżka zakupowa przedstawiona w formie […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Sposób na efektywną sprzedaż

Efektywność działań sprzedażowych zależy od wielu czynników, takich jak sektor, koniunktura czy nawet doświadczenia szefa sprzedaży. Opinie o tym, które z nich są najważniejsze lub – ogólniej – co najsilniej wpływa na sukces w sprzedaży, są bardzo podzielone. Naszym zdaniem, istnieją czynniki uniwersalne, pozwalające na poprawę wyników sprzedaży, w tym jej rentowności, które da się zidentyfikować i zmierzyć, choć czasami nie […]

27 kwietnia 2023
Agile

Gdy oczekiwania klienta i dostawcy się rozmijają

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Nabory na dofinansowanie firmy w 2021 r.

Zebraliśmy w jednym miejscu zestawienie różnych programów umożliwiających dofinansowanie działalności firmy. Oto pieniądze, o które można się starać w 2021 roku. Platformy startowe W Platformach startowych można otrzymać ekspercką pomoc i rozwinąć pomysł w rentowny model biznesowy. Pomysł można zgłosić do wybranej platformy. Tam menedżer inkubacji przygotuje szczegółowy plan inkubacji pomysłu. Po wdrożeniu pomysłu w życie i uzyskaniu pozytywnej rekomendacji platformy możesz starać się o 1 […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Dariusz Koncewicz: Zwinność wymaga otwartości

Stosowanie zwinnych metod działania w zarządzaniu projektami oznacza przede wszystkim gotowość do wprowadzania nawet daleko idących zmian. Kluczowe znaczenie mają również zmotywowane i odpowiedzialne zespoły projektowe oraz otwartość i konsekwencja przełożonych. Wiele organizacji wykorzystuje takie przymiotniki, jak: „inteligentny”, „kreatywny” czy „innowacyjny”, do opisywania własnych procesów. Jednocześnie nieraz można odnieść wrażenie, że firmy traktują te określenia jak zgrabne sformułowania marketingowe, […]

27 kwietnia 2023
Cyfrowe przywództwo

Architekci zwinnych zespołów

Zwinne zespoły potrafią odpowiadać na zmienność, niepewność i złożoność dzisiejszego świata. Skuteczne budowanie takich zespołów zależy w dużym stopniu od umiejętności przywódczych menedżera. Wśród praktyków zajmujących się tematyką zarządzania dużą popularnością cieszy się akronim VUCA. Pochodzi on od słów volatility (zmienność), uncertainty (niepewność), complexity (złożoność) i ambiguity (niejednoznaczność). W świecie charakteryzującym się tymi czterema właściwościami żaden menedżer nie jest w stanie […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!