Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Zarządzanie sobą - MITSMR
Więcej w: Zarządzanie sobą
Kultura organizacyjna

Zalety i wady dołączenia członka rodziny do zespołu

W wielu firmach pojawia się pomysł zatrudnienia członka rodziny z różnych powodów. Może to być firma rodzinna, w której zaangażowanie krewnych wydaje się naturalnym krokiem, lub rozwijający się startup, gdzie potrzebni są zaufani współpracownicy, a kto lepiej nadaje się do tego niż rodzina? Czasami, w momentach kryzysowych lub podczas szybkiej ekspansji, członkowie rodziny mogą natychmiast objąć kluczowe role. Dodatkowo, może […]

1 lipca 2024
Kultura organizacyjna

5 skutecznych strategii, aby uniknąć plotek w miejscu pracy

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego plotki w miejscu pracy rozprzestrzeniają się jak pożar? To nie tylko próżna gadanina; to poważny problem, który może być szkodliwy zarówno dla morale, jak i produktywności każdego zespołu. Plotki mogą tworzyć toksyczne środowisko, obniżać zaangażowanie pracowników i prowadzić do nieporozumień oraz konfliktów. Jak więc możemy poradzić sobie z tym wszechobecnym problemem? Oto pięć skutecznych strategii, […]

24 czerwca 2024
Kompetencje i szkolenia

Brakuje Ci wiary we własne kwalifikacje? Być może to syndrom oszusta!

Dowiedz się, jak złagodzić syndrom oszusta, budując zaufanie wśród członków swojego zespołu. Liderzy mogą być podatni na syndrom oszusta, czyli poczucie, że tak naprawdę nie mają kwalifikacji do pracy, do której zostali zatrudnieni. Często stanowi to szczególny problem dla osób z grup niedostatecznie reprezentowanych na stanowiskach kierowniczych. W tym krótkim filmie felietonistka MIT Sloan Management Review, Sanyin […]

20 czerwca 2024
Kompetencje przywódcze

Wypalenie zawodowe, nuda i „boreout” cisi zabójcy Twojej kariery

To, co pracownicy nazywają nudą, może być czymś o wiele bardziej szkodliwym dla nich samych, jak również ich organizacji – twierdzi autor bestsellerów Dan Goleman. TikTok odnotowuje rosnący trend wśród pracowników: #boredatwork. Ten hasztag zgromadził już ponad 200 000 filmów, często wykorzystujących humorystyczne scenki, aby ukazać przygnębiającą kulturę rozczarowania miejscem pracy. Wiele z tych filmów pokazuje ludzi […]

10 czerwca 2024
Kompetencje przywódcze

Pięć sposobów, by dać się zobaczyć i usłyszeć w miejscu pracy

Poruszanie się w złożonym środowisku pracy wymaga przemyślanej strategii, aby Twoje zdanie było wyraźnie słyszane. Od wpływania na kluczowe decyzje, po udział w znaczących projektach oraz umiejętność zaznaczenia swojej obecności są czynnikami skutecznego kierowania karierą. Oto pięć technik, które mają na celu podniesienie Twojej widoczności, dzięki czemu Twoje starania zostaną nie tylko zauważone, ale także docenione. 1. Budowanie […]

24 kwietnia 2024
Kompetencje przywódcze

Szefie, nie ulegaj lizusom, bo szybko tego pożałujesz

Pracownikom opłaca się schlebiać swoim przełożonym, bo dzięki temu mogą zyskać ich przychylność. Z kolei szefom podatność na komplementy może przynieść negatywne konsekwencje. Nadav Klein z Katedry Zachowań Organizacyjnych INSEAD opowiada o badaniach, podczas których sprawdził, z jakimi kosztami muszą się liczyć liderzy, którzy są nadmiernie chwaleni przez swoich pracowników i jakie reakcje mogą ich przed nimi uchronić. Joanna Koprowska: Zbyt […]

24 kwietnia 2024
Kompetencje przywódcze

6 powodów, dla których warto odrzucić awans w pracy

Atrakcyjność awansu, który obiecuje wyższą pensję, rozszerzone kompetencje i wzrost prestiżu, jest często uważana za szczyt sukcesu zawodowego. Oferowane awanse traktuje się jak dowód uznania za poświęcony trud i zaangażowanie, potwierdzenie zdolności wykraczania poza standardowe oczekiwania. Ścieżka kariery nie zawsze przyjmuje prostą, jednolitą formę i nie zawsze odpowiada każdemu z osobna, biorąc pod uwagę cele i okoliczności życiowe. Istnieją sytuacje, […]

8 kwietnia 2024
Kompetencje i szkolenia

Życzenia wielkanocne

Pełnych radości, spokoju Świąt Wielkiej Nocy oraz wiele pomyślności i zawodowych sukcesów, życzy Państwu redakcja MIT Sloan Management Review Polska. 

29 marca 2024
Kompetencje przywódcze

Gorące serca i zimne realia: jak budować empatię w zespole

Empatyczni przywódcy nie wystarczą, gdy systemy, procesy i decyzje organizacji prowadzą do zaniku troski i zrozumienia innych. Oto cztery kroki do wykształcenia empatii w firmie. Świat biznesu to trudne środowisko, które można określić jako „pływanie z rekinami” czy „pies zjada psa”. To świat, który można porównać do atmosfery we Władcy much Williama Goldinga. Jednak metafory, których zazwyczaj się używa, […]

12 marca 2024
Rozwój nowych produktów

Opanuj sztukę zarządzania czasem: strategie dla zabieganych

W obecnych czasach, gdzie tempo życia nieustannie rośnie, umiejętność efektywnego zarządzania sobą w czasie staje się kluczowa. Nadmiar obowiązków, celów i zadań do wykonania prowadzi do nasilania się stresu i spadku efektywności. Istnieje jednak wiele strategii, które mogą pomóc w lepszym zarządzaniu czasem i zwiększeniu produktywności. Zapanuj nad chaosem Przed rozpoczęciem każdego zadania ważne jest określenie swoich celów i priorytetów. Zadaj sobie […]

Agnieszka Rzepecka
22 stycznia 2024

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!