Więcej w: Zarządzanie zmianą
Analityka i Business Intelligence

Zarządzanie przez epizody konsumenta

Firmy, które kiedyś bazowały na rozwijaniu nowych funkcji produktu i poprawie obsługi klienta, coraz częściej dostrzegają, że źródło przewagi konkurencyjnej leży w całym „okołoproduktowym” doświadczeniu użytkownika. Na przykład starając się o kredyt hipoteczny, wielu klientów interesuje się nie tylko oprocentowaniem i amortyzacją, ale też tym, czy proces zatwierdzania kredytu przebiega szybko i sprawnie, czy bank ma porządny system płatności online, a także […]

27 kwietnia 2023
Agile

Katarzyna Dulewicz: W przypadku zwolnienia dyscyplinarnego należy działać szybko

Katarzyna Dulewicz: W przypadku zwolnienia dyscyplinarnego należy działać szybko Porządkowanie sytuacji w polskim oddziale należy rozpocząć od rozwiązania umowy o pracę z nieuczciwymi pracownikami. Centrala może to zrobić na dwa sposoby – dyscyplinarnie zwolnić osoby odpowiedzialne za nadużycia albo rozstać się z nimi za porozumieniem stron. W drugim przypadku może spróbować wyciszyć sprawę, aby zminimalizować straty wizerunkowe. Zwykłym wypowiedzeniem z zachowaniem okresu wypowiedzenia, […]

27 kwietnia 2023
Agile

Wyrwałem się z objęć wypalenia zawodowego

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

[SYLWETKA] Rewolucjonista z Utah. Czytajcie Christensena w kryzysie

Clayton M. Christensen, twórca teorii przełomowej innowacji, zmarł 23 stycznia 2020 roku. Jego idea pozostaje żywa i inspiruje kolejnych przedsiębiorców. Szczególnie w czasie kryzysu warto wrócić do myśli słynnego profesora Harvard Business School. Obecnie, gdy pandemia koronawirusa demoluje kolejne gospodarki i wywraca biznesowe ekosystemy do góry nogami, wizja koniecznej destabilizacji, która stworzył Christensen wydaje najbardziej aktualna. Teraz, gdy technologia […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

Elevator pitch: jak interesująco mówić o pracy?

Czy każdy twój pracownik potrafi w kilku zdaniach opowiedzieć o tym, co robi, i czym zajmuje się organizacja, w której pracuje? Czy ty sam potrafisz to zrobić – w nienachalny, zgrabny, interesujący sposób? Każdy ma wizerunek, ale nie każdy nim zarządza, bo sterowanie wrażeniem w pierwszym odruchu kojarzy się z udawaniem i manipulacją. Bywa więc tak, że nawet bardzo ciekawe zajęcia są przedstawiane bardzo […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Rynek wymusza zmiany w pracy działów HR

Richard Branson, popularny brytyjski przedsiębiorca, w autobiografii Losing My Virginity wywrócił do góry nogami znany slogan mówiący o tym, że najważniejszy jest klient. „Wszystko jest na odwrót – napisał – najważniejszy jest pracownik, bo zadowolony pracownik zadba, aby klient był zadowolony. Jeśli klient jest zadowolony, rośnie sprzedaż, więc na końcu zadowolony jest akcjonariusz”. Tę opinię potwierdza raport […]

27 kwietnia 2023
Cyfrowe przywództwo

Nowe kompetencje liderów – najnowszy numer „ICAN Management Review”

W siódmym wydaniu magazynu „ICAN Management Review” stawiamy pytanie, jakie kompetencje liderów stały się dziś niezbędne do skutecznego zarządzania. Odpowiadamy na nie poprzez najnowsze, autorskie badania polskiego rynku oraz starannie wybrane teksty najlepszych ekspertów i praktyków biznesu. W sierpniu 1914 roku podróżnik Ernest Shackleton wypłynął na pokładzie Endurance z Wielkiej Brytanii z zamiarem dopłynięcia do Antarktydy, zdobycia bieguna południowego i przebycia kontynentu […]

27 kwietnia 2023
Cyberbezpieczeństwo

Cyfrowa zmiana powinna obejmować bezpieczeństwo

Od kilku lat przedsiębiorstwa na wielką skalę zastępują sprzęt sieciowy zwirtualizowanymi serwerami i infrastrukturą chmurową oraz zmniejszają liczbę dostawców, z którymi współpracują. Dodatkowe obciążenie sieci zmniejsza się, natomiast wzrasta liczba wyspecjalizowanych urządzeń zabezpieczających. Partnerem materiału jest Fortinet. Ekspansję urządzeń zabezpieczających w przedsiębiorstwach napędzają dwa czynniki. Pierwszy wynika z faktu, że choć mniej jest dostawców i urządzeń fizycznych, które muszą być zarządzane, to […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

IT Transformation: jak technologia odpowiada na mobilność bez granic?

W erze transformacji cyfrowej granic firmy nie wyznaczają już mury biura – firma jest tam, gdzie jej pracownicy. To stwarza zupełnie nowe wyzwania związane zarówno z charakterem wykonywanych obowiązków, bezpieczeństwem danych, jak i wsparciem technicznym. Jeszcze nie tak dawno komputer jako narzędzie pracy był wykorzystywany przede wszystkim przez pracowników biurowych. Wyzwania, jakie stały przed działami IT, były względnie proste […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Na czym zależy milenialsom

Do pokolenia Y należą ludzie, którzy urodzili się w latach 1980–2000. Na całym świecie jest ich 1,7 miliarda. Przewyższają liczebnością pokolenia swoich rodziców, czyli pokolenie powojennego baby boomu i generację X. W Polsce do milenialsów zalicza się 11 milionów osób. Ich gusta i preferencje po części wciąż się kształtują, ale to oni stają się główną siłą napędową gospodarki. Za dekadę […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!