Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Agata Zeman: W idealnym modelu firma jest przygotowana na wypadek kryzysu - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Agile

Agata Zeman: W idealnym modelu firma jest przygotowana na wypadek kryzysu

27 kwietnia 2023 6 min czytania
Agata Zeman: W idealnym modelu firma jest przygotowana na wypadek kryzysuAgata Zeman: W idealnym modelu firma jest przygotowana na wypadek kryzysu

Wizerunek przedsiębiorstwa jest dobrem budowanym przez lata, którego zachwianie może być dużo bardziej kosztowne niż straty wynikłe z działań operacyjnych. Dlatego w przypadku firmy Hoffer niezwykle istotne jest rozważne postępowanie w sytuacji kryzysowej, która wcześniej czy później może dosięgnąć tak naprawdę każdego.

Punktem wyjścia w sytuacji, w której znalazła się polska spółka z grupy Hoffer, powinno być powołanie sztabu kryzysowego, analiza sytuacji i pełne zrozumienie problemu, a następnie opracowanie scenariuszy działań zakładających potencjalne skutki zależne od podjętych przez organizację kroków. W idealnym modelu firma jest przygotowana na wypadek kryzysu – ma opracowane procedury, podział odpowiedzialności i gotowe plany postępowania. Jeśli nie, jeszcze nic straconego – komunikacja kryzysowa jest dziedziną, która jest w stanie ocalić wartość marki.

W naszej sytuacji na pierwszy plan wysuwa się kwestia dalszego postrzegania firmy, jak i całej grupy przez jej klientów i partnerów biznesowych w Polsce. Zachwianie tych relacji i reputacji przedsiębiorstwa może nieść negatywne skutki dla ciągłości biznesowej firmy w już i tak niełatwej sytuacji finansowej, w której się znalazło. Zamiast więc pytać: „Jak rozwiązać problem nadużyć w polskim oddziale firmy?”, powinniśmy postawić problem inaczej: „Jak uniknąć dalszych strat wizerunkowych i uchronić firmę przed utratą zaufania interesariuszy?”. Ta zmiana jest o tyle istotna, ponieważ dobre sformułowanie problemu wyznacza wybór właściwego sposobu zwalczania powstałego kryzysu.

Ścieżka postępowania powinna dotyczyć dwóch obszarów – wizerunku i zaufania. Jeśli chodzi o wizerunek, na pierwszy plan wysuwa się transparentna komunikacja do pracowników, dzięki której będzie można opanować i wyciszyć sytuację wewnątrz organizacji. W sytuacji kryzysowej to są zazwyczaj pierwsze kroki, które zalecamy kierownictwu przedsiębiorstwa dotkniętego negatywnym zdarzeniem – chodzi tu o przejęcie kontroli nad nastrojami wszystkich zatrudnionych, a szczególnie kadry zarządzającej średniego szczebla. Ta wartościowa grupa pracowników często reprezentuje firmę na zewnątrz i kontaktuje się z wieloma interesariuszami. Pełni przy tym rolę ambasadorów marki, mając ogromny wpływ na kreowanie, utrzymanie lub zmianę wizerunku przedsiębiorstwa.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »

Menedżerowie okradli firmę! Co robić? 

Agnieszka Gawrońska-Malec PL

Jak wybrnąć z kryzysu i ukarać winnych?

Głównym przesłaniem komunikacji skierowanej do pracowników powinna być czytelna informacja o działaniach spółki zmierzających do rozwiązania zaistniałego problemu poprzedzona opisem sytuacji. Mam na myśli restrukturyzację realizowaną na bazie rekomendacji audytora. Za tym działaniem powinien jednak stać konkretny, nieskompromitowany człowiek. Dlatego w opisanym przypadku zmiana na stanowisku prezesa może okazać się nieunikniona, bowiem Jan Gaisruck był, co prawda, oszukiwany przez podległych menedżerów i w sposób nieświadomy działał na szkodę spółki, ale wykazał się rażącymi niekompetencjami oraz nie dopełnił obowiązków z należytą starannością. Nowy lider z reguły budzi większe zaufanie pracowników do wprowadzanych zmian. Grupa Hoffer powinna znaleźć charyzmatycznego i dynamicznego szefa, który porażkę potrafi przekuć w sukces firmy. Ze względu na to, że pracowników interesuje przede wszystkim stabilność ich zatrudnienia, w komunikacie do załogi powinna się też znaleźć informacja o utrzymaniu status quo w kwestii liczebności kadry, co mocno złagodzi nastroje i ograniczy spekulacje.

Spółka powinna właściwie pokierować komunikacją, aby obrócić „trzęsienie ziemi” w proces restrukturyzacji. Mając szeroką wiedzę na temat organizacji, audytorzy wewnętrzni mogą też doradzać zarządowi.

Komunikacja wewnętrzna i opanowanie sytuacji w firmie są dopiero wstępem do dalszych działań. Sztab kryzysowy równolegle powinien przygotowywać spójną komunikację skierowaną do interesariuszy zewnętrznych i tak zwanej opinii publicznej, opartą na dwóch założeniach: otwartości i czasie. W dobie cyfryzacji informacja rozprzestrzenia się z ogromną prędkością, z tego powodu komunikowanie się spółki z otoczeniem zewnętrznym w kryzysie powinno być równie szybkie, a nawet wyprzedzające przebieg zdarzeń. I choć w zależności od obranej taktyki komunikacja może być aktywna lub reaktywna, w każdym jednak przypadku powinna być spójna i nieść rozwiązania pokazujące, że to firma zarządza kryzysem, a nie kryzys firmą. Natomiast otwartość wzbudza zaufanie. Częstym i niewybaczalnym w kryzysie błędem jest blokada informacji lub oparcie komunikacji na kłamstwie lub zatajaniu danych.

Oszustwa w bilansie i nieuczciwość menedżerów są elementami, które mądrze zarządzane nie muszą finalnie rzutować na rozwój firmy, współpracę z partnerami lub zaufanie klientów. Kierownictwo grupy Hoffer ma w ręku wszystko, co potrzebne, aby wyjść z kryzysu w miarę łagodnie, a nawet na nim skorzystać. Wsparcie firmy audytorskiej pozwoliło bowiem szybko zdiagnozować błędy zarządcze i wypracować model zmian. Teraz spółka powinna tylko właściwie pokierować komunikacją, by obrócić „trzęsienie ziemi” w proces restrukturyzacji. Proponuję, aby kierownictwo Hoffera oparło komunikację na kampanii pozytywnej, zapowiadającej nową strategię spółki pod kierownictwem charyzmatycznego lidera, dodatkowo na bieżąco komunikowało wprowadzane zmiany organizacyjne, wdrożenie nowych procedur lub nawet uzyskanie certyfikatów jakości procesów zarządzania i produkcji, w której można sprytnie zawrzeć powody tych działań. Sprawa karna, którą zarząd austriackiej centrali powinien wytoczyć zwolnionym menedżerom, może umknąć uwadze opinii publicznej, a sympatie tych, którzy się dowiedzą, będą raczej po stronie poszkodowanej spółki.

Przeczytaj pozostałe komentarze: »

Katarzyna Dulewicz: W przypadku zwolnienia dyscyplinarnego należy działać szybko 

, Katarzyna Dulewicz PL

Zwykłe wypowiedzenie z zachowaniem okresu wypowiedzenia, nie zawsze jest dobrym środkiem do osiągnięcia celu.

Karolina Lis-Sosnowska: Sytuacje kryzysowe mogą być impulsem dla długofalowego sukcesu 

Karolina Lis-Sosnowska PL

Stworzenie nowej strategii komercyjnej, PR i marketingowej może zbudować mocne podwaliny do kreowania lepszej jakości.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj