Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu: jak rekrutować do działów sprzedaży? - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu: jak rekrutować do działów sprzedaży?

26 kwietnia 2023 4 min czytania

Stworzenie skutecznego zespołu sprzedażowego to duże wyzwanie dla organizacji. Często osoby zajmujące się sprzedażą zostają zatrudnione na podstawie niewłaściwych kryteriów. Z takim wyzwaniem zmierzył się Mark Roberge, dołączając do firmy HubSpot. Wpadł jednak na rozwiązanie, które umożliwiło podniesienie poziomu rekrutowanych osób.

HubSpot to firma założona w 2006 roku. Oferuje usługi marketingowe małym oraz średnim przedsiębiorstwom. W 2007 roku do firmy dołączył Mark Roberge. Nigdy wcześniej nie miał doświadczenia w zarządzaniu firmą sprzedażową.

Nie znałem konwencjonalnych technik wykorzystywanych przez menedżerów sprzedaży. Polegałem jednak na wiedzy, którą zdobyłem na studiach inżynierskich w MIT – odpowiada Roberge.

Roberge zauważył, że większość przedsiębiorstw sprawdza kandydatów na handlowców w sposób intuicyjny, nie biorąc pod uwagę prawa skali. Przystąpił więc do sporządzania listy kryteriów, które jego zdaniem miały istotny wpływ na sukces w sprzedaży. Kryteriom przypisywał odpowiednie wagi, a punkty (w skali od 1 do 10) zdefiniował według ich znaczenia dla potencjalnie zatrudnionego pracownika. Po upływie roku przeprowadzono 5 tysięcy wywiadów z byłymi pracownikami. Na ich podstawie została wykonana analiza, która mocno oddziaływała na wyniki w sprzedaży.

Powtarzając tę analizę co 6–12 miesięcy, nieustannie dostrajaliśmy wskaźnik do naszych potrzeb – komentuje Roberge.

Obserwacje dotyczące przeprowadzonych analiz były zaskakujące. Jak się okazało, wielu pracowników przychodząc do nowego miejsca pracy, przez wiele tygodni starało się naśladować najlepszych handlowców z firmy. Było to bardzo niepokojące. Wkrótce również firma HubSpot odczuła na własnej skórze to, co potwierdzają wspomniane badania. Koncentracja na jednym, określonym zachowaniu „gwiazdy” i próba znalezienia uniwersalnego zestawu zachowań to ogromny błąd.

Najlepsi handlowcy są świetni, ale każdy z innego powodu – tłumaczy Roberge.

Opracowany przez Roberge’a system polegał na tym, że nowo zatrudniony handlowiec spędzał pierwszy miesiąc na szkoleniu. Po jego ukończeniu musiał zdać egzamin złożony ze 150 pytań oraz sześciu testów poświadczających zdobycie wiedzy o produktach firmy, metodologii sprzedaży oraz koncepcji marketingu. Dodatkowo podczas całego procesu każdy z handlowców ma obowiązek prowadzić blog oraz założyć stronę internetową.

Te egzaminy i certyfikaty sprawiają, że nowo zatrudnieni handlowcy opuszczają szkolenie z takim samym zasobem umiejętności i doświadczeń jak nasi podstawowi klienci – dodaje.

W kwestiach organizacyjnych Roberge podkreśla, że zadania sprzedażowe w firmie wymagają wyjątkowej harmonizacji sprzedaży i marketingu. Przyznaje również, że każda struktura sprzedaży jest inna i wymaga kompromisów. Roberge miał świadomość, że sposób organizacji działu musi być nieustannie weryfikowany, ale czuł, że jest to bardzo często robione intuicyjnie. Włożyliśmy wiele starań w stworzenie kultury rygorystycznej samoanalizy i oceny pracowniczej. Zawsze analizujemy liczby w nadziei, że powiedzą nam na ten temat więcej.

Rezultaty podjętych działań były wyraźnie widoczne w 2012 roku, kiedy firma HubSpot zatrudniała ponad 200 handlowców, miała ponad 7000 klientów i plasowała się na 33 pozycji wśród najszybciej rozwijających się firm w USA. Roberge porusza wiele aspektów działań związanych z ludzkim elementem procesu harmonizacji strategii i sprzedaży.

Można je podsumować następująco:

  • stwórz własny zespół zamiast zespołu innej firmy – zatrudniaj i wybieraj na podstawie zachowań sprzedażowych narzuconych strategią twojej organizacji,

  • postaw solidne fundamenty – szkól i rozwijaj handlowców w sposób dopasowany do twoich indywidualnych potrzeb,

  • wybierz swoje mocne i słabe strony – poznaj mocne i słabe strony swojej organizacji, wybierz jedną z nich i nią zarządzaj,

  • skoncentruj się na zachowaniach nabywczych – zarządzanie wieloma kanałami sprzedaży to dziś norma; pociąga to za sobą ważne konsekwencje dla ludzi i organizacji w obszarze strategii i sprzedaży.

Zainteresowała cię historia Marka Roberge’a? Więcej ciekawych case studies znajdziesz w książce autorstwa Franka V. Cespedesa.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!