Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Telepraca w branży produkcyjno-dystrybucyjnej? Tak, to możliwe! - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Automatyzacja i robotyzacja

Telepraca w branży produkcyjno-dystrybucyjnej? Tak, to możliwe!

27 kwietnia 2023 7 min czytania

Dzięki wdrożeniu innowacyjnych rozwiązań na długo przed ogłoszeniem pandemii Food Ingredients Group jest gotowa nie tylko na to, aby przetrwać ten trudny czas, ale także na to, co przyjdzie po nim.

Partnerem materiału jest Salesforce.

Food Ingredients Group tworzy pięć firm specjalizujących się w produkcji dodatków do żywności. Libra, która może pochwalić się rozbudowanym działem B+R, zajmuje się przede wszystkim produkcją dodatków funkcjonalnych i przypraw dla przemysłu mięsnego oraz dla branży piekarniczej. Interfiber to jeden z największych globalnych producentów nierozpuszczalnego błonnika pokarmowego z fabrykami w Polsce i w Belgii (Custom Fiber). Z kolei produkująca w Chinach Lauta (skąd eksportuje na cały świat) specjalizuje się w produkcji rozwiązań hydrokoloidowych dla przemysłu spożywczego. Kompozycje smakowe (aromaty w proszku i w płynie) do deserów, lodów, jogurtów czy wędlin, piw i chipsów tworzy Flavours Factory, a Fiberk jest producentem błonników: owocowych, warzywnych i zbożowych oraz takich o drobnych frakcjach. Grupa działa na rynku około 20 lat, a swoje produkty sprzedaje do blisko 80 krajów. Warto dodać, że przedstawicielstwa Food Ingredients Group zlokalizowane są na kilku kontynentach: w Europie, południowo‑wschodniej Azji i Stanach Zjednoczonych.

W dobie kryzysu międzynarodowa obecność polskiej firmy produkcyjno‑dystrybucyjnej może generować przed nią niemałe wyzwania. Jak bowiem utrzymać ciągłość wytwarzania i dostaw produktów, gdy rządy wielu państw w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa zalecają pracę zdalną? Food Ingredients Group zna odpowiedź na to pytanie, ponieważ wprowadziła system wykonywania obowiązków na odległość na długo przed ogłoszeniem pandemii. Wybrano rozwiązanie oferowane przez Salesforce.

Z silnym partnerem łatwiej przezwyciężyć kryzys

Niewiele firm z branży produkcyjno‑dystrybucyjnej decyduje się na wdrożenie trybu pracy zdalnej. Kiedy Food Ingredients Group przygotowywała się do tego, aby w jej przypadku stało się to faktem, przyświecały jej cele związane ze zwiększaniem elastyczności, a co za tym idzie, także efektywności działania.

„Przejście w tryb pracy zdalnej było niewątpliwie wyzwaniem, ale nie szokiem. Na odległość współpracujemy już od dawna, zarówno z handlowcami, jak i światowej klasy ekspertami, którzy są zaangażowani w prace rozwojowe naszych produktów. To możliwe dlatego, że bieżącą komunikację z nimi wspieramy odpowiednią technologią” – komentuje Grzegorz Bednarek, dyrektor generalny Food Ingredients Group.

Oczywiście podczas przechodzenia na nowy model pracy zawsze pojawiają się wyzwania. W tym przypadku związane były z tym, że praca zdalna wymaga większej dyscypliny, jest bardziej energochłonna i nie zawsze wszystkim jest po drodze z technologiami, które można było omijać dzięki kontaktowi osobistemu.

„Na szczęście dzięki otwartości naszego zespołu na to, co nowe, a także cierpliwości i wsparciu szkoleniowemu ze strony Salesforce, dziś problemy związane z technologiami oraz ich obsługą udało się zredukować lub są rozwiązywane na bieżąco. Postawiliśmy na technologię, która nas wspiera. A równolegle i my wspieramy nasz zespół w radzeniu sobie z zaistniałą sytuacją. To chyba klucz do sukcesu w nowym trybie pracy” – podkreśla Grzegorz Bednarek.

W 2017 roku Food Ingredients Group wybrała Salesforce jako partnera, z którym będzie w stanie przeprowadzić w swoich firmach transformację cyfrową. Zdecydowało o tym doświadczenie i elastyczne podejście we wdrażaniu systemu CRM. Proces implementacji, realizowany przez odrębną firmę wdrożeniową, rozpoczął się od konsultacji i rozmów na temat działalności Food Ingredients Group. Następnie odbyły się trwające ponad dwa miesiące warsztaty, podczas których przedstawiciele Salesforce i firmy wdrożeniowej poznawali specyfikę biznesu poszczególnych firm. System ruszył w tym samym roku.

„Dziś to elastyczne podejście Salesforce dalej procentuje, a sam system dzięki niemu ewoluuje, w ten sposób pozwalając nam szybko dostosowywać się do zmiennego otoczenia. A w nim nie ma miejsca na niezmienialne produkty. Dlatego tym bardziej doceniamy to, że Salesforce nie działa jak typowa korporacja w schemacie: zamówienie – realizacja – faktura. To, w połączeniu z faktem, że podzielamy takie wartości jak odpowiedzialność i otwartość, sprawia, że w obecnym niepewnym otoczeniu stałą rzeczą są nasze relacje biznesowe. Korzystny pakiet rozwiązań wspierających w działaniu niewątpliwie jest tu dla nas dużym wsparciem, niemniej jednak to podobne spojrzenie na biznes sprawiło, że Salesforce ze zwykłego dostawcy usług stał się dla nas zaufanym partnerem w podejmowanych przez nas inicjatywach” – zaznacza Grzegorz Bednarek.

Gotowi na odbicie rynku

Mimo że Salesforce jest przedsiębiorstwem o zasięgu międzynarodowym, oferuje swoim partnerom lokalne wsparcie. Oznacza to, że każda firma ma przydzielonego polskiego opiekuna – nie ma zatem mowy o barierze językowej, która mogłaby utrudnić zrozumienie np. opisu funkcjonowania poszczególnych narzędzi. Ponadto Salesforce organizuje lokalne spotkania i webinary, gdzie omawiane są najnowsze funkcjonalności. Podczas takich wydarzeń opiekunowie mogą porozmawiać z klientami o ich potrzebach i jeszcze lepiej dopasować swój system wsparcia.

To dzięki niemu, jak i sprawnemu działaniu samego systemu CRM pracownicy Food Ingredients Group mają wgląd do wszelkich dokumentów powiązanych z konkretnymi transakcjami. Ponadto w przypadku reklamacji towaru lub w sytuacjach spornych można szybko wyjaśnić sprawę – bez konieczności kontaktowania się z działem prawnym. System daje też możliwość organizowania wirtualnych zespołów, które (również zdalnie) mogą realizować konkretny projekt czy zadanie.

Dzięki wsparciu ze strony Salesforce, a także proaktywnej strategii transformacji cyfrowej, Food Ingredients Group nie musi obecnie martwić się o to, że gros pracowników wykonuje swoje obowiązki zdalnie. A przez fakt, że działa w skali międzynarodowej, nieraz miała okazję zmierzyć się z wieloma wyzwaniami, jakie stawiał przed nią rynek.

„Oczywiście kryzys wywołany koronawirusem jest czymś nowym dla nas wszystkich, jednak dzięki wspomnianym doświadczeniom jesteśmy przygotowani na trudne sytuacje. Pomogło nam również to, że łączą nas relacje biznesowe z klientami z całego świata, dzięki czemu mogliśmy śledzić rozwój sytuacji na wszystkich kontynentach. Dlatego postawiliśmy na szybkość reakcji – zarówno w kryzysie, jak i w tym, co przyjdzie po nim” – zapowiada Jacek Bednarek, prezes Food Ingredients Group.

Jak podkreśla, firma pod kątem technologicznym jest przygotowana na odbicie rynku. W końcu niezbędne do tego narzędzia zaimplementowano już kilka lat temu. Co więcej, dzięki zdalnemu dostępowi do kluczowych informacji zarząd może podejmować trafne decyzje biznesowe, a z pomocą odpowiednich komunikatorów możliwy jest natychmiastowy kontakt z każdym współpracownikiem. Ale nie o samą komunikację tutaj chodzi. Ze względu na podjęte wcześniej działania Food Ingredients Group może sobie obecnie pozwolić na tworzenie wirtualnych zespołów sprzedażowych i projektowych, które już pracują nad różnymi wariantami oferty skierowanej do firm zmagających się ze kryzysem.

„Bez odpowiedniego wsparcia technologicznego dziś zmagalibyśmy się z kwestiami technicznymi, zamiast zajmować się istotnymi przedsięwzięciami. Podobnie podchodzi do nas nasz partner biznesowy – Salesforce – który zadbał o to, żeby nas poznać i zrozumieć, dzięki czemu może na bieżąco podpowiadać nam, w jaki sposób jeszcze efektywniej korzystać z systemu. To ważna korzyść zarówno dla nas, jak i naszych klientów” – podsumowuje Jacek Bednarek.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!