Organizacja dobrze nastrojona
Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]
Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]
Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]
Lista cech, które powinien posiadać dobry menedżer jest długa. Znaleźć na niej można m.in. umiejętność szybkiego reagowania na zmiany, odwagę w podejmowaniu decyzji, ale również zdolność przyznania się do błędu czy chęć ciągłego rozwoju. Czy spełniasz te warunki? Koniec roku to dobry moment na podsumowania, wyciąganie wniosków i planowanie przyszłości, również na płaszczyźnie zawodowej. Co warto zmienić w dotychczasowej […]
W cywilizacji Zachodu szczęście jest uważane za godny cel życia już od czasów oświecenia. Od tamtej pory dążenie do szczęścia stawało się coraz silniejsze i ogarniało kolejne aspekty ludzkiej egzystencji, od religii, przez politykę, aż po pracę i rodzinę. Niestety, w połowie ubiegłego wieku za miernik dobrostanu społeczeństw przyjęto produkt krajowy brutto. I tak szczęście zaczęto przeliczać na pieniądze, a te […]
Doświadczenie pandemii sprawiło, że priorytetem stało się zdrowie pracowników. Z tego względu zatrudnieni, poza opieką medyczną, sygnalizują dodatkowe oczekiwania względem benefitów związanych z ich kondycją psychiczną. Pracodawcy, którzy zrealizują te potrzeby, mogą liczyć na efektywną pracę zadowolonych pracowników. Najważniejszym benefitem dla pracownika w czasach pandemii jest szef, który potrafi zbudować ze swoimi współpracownikami dobre relacje i być dla nich wsparciem […]
Kiedy szef Maflow zaoferował dyrektorowi zakupów General Motors dostarczenie przewodów do klimatyzacji, ten stwierdził, że mając już czterech dostawców, absolutnie nie potrzebuje piątego. Dlaczego miałby zastąpić jednego z kooperantów akurat tą polską firmą? W odpowiedzi usłyszał: „To bardzo dobre pytanie.Dysponujemy takimi samymi maszynami i korzystamy z tych samych komponentów co nasi konkurenci, lecz to, co nas wyróżnia, to nasz […]
Zamiast zastanawiać się, jak zastąpić ludzi nowymi rozwiązaniami bazującymi na AI, warto myśleć o tym, jak ich wzmacniać i rozwijać, by mogli wnosić większą wartość do organizacji. Z dr. George’em Westermanem, starszym wykładowcą MIT Sloan School of Management, a także założycielem Global Opportunity Initative na rzecz nowoczesnego nauczania w środowisku pracy, rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „MIT Sloan Management Review Polska”. Profesorze, czy […]
Wideokonferencje i komunikatory stały się podstawowym narzędziem komunikacji. Wielu pracowników polubiło je, ponieważ dały im możliwość „schowania się” poprzez wyłączenie kamery internetowej i wyciszenie mikrofonu. Brak zachowania odpowiedniego poziomu kultury podczas spotkań wideo może się jednak zemścić. Co drugi osoba, która korzysta z indywidualnych i grupowych spotkań w formie wideo, odczuwa potrzebę wprowadzenia jasnych reguł tego typu wydarzeń. O ile bowiem zazwyczaj […]
Jak przyciągać najlepsze talenty do banku, który działa bardziej jak firma IT? Przed takim wyzwaniem stanęła Nordea. Firma postawiła m.in. na nowoczesną siedzibę. Sprawdzamy z naszą kamerą, jak wygląda biuro, które ma być nie tylko wizytówką organizacji, ale i najlepszym biurem w Trójmieście. Nordea to największa skandynawska grupa finansowa mająca ponad 11 mln klientów i ok. 31 tys. pracowników. Jej […]
Jako że cyfrowe technologie przekształcają organizacje i pracę, jest kilka zadań, które liderzy muszą zrealizować właściwie. Skuteczne przywództwo nie jest ani wieczne, ani nieodwołalne. Co pewien czas nowe technologie wywracają ustalone tryby działania i zmiatają członków kadry kierowniczej, którzy nie potrafią się dostosować. Przez większość XX wieku, gdy już technologie transformacyjne umożliwiły mierzenie najdrobniejszych szczegółów ludzkiej pracy, liderzy skupili […]