Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Analiza danych, Big Data

Jak media społecznościowe mogą współgrać z narzędziami Net Promoter?

27 kwietnia 2023 6 min czytania

Media społecznościowe i programy badające zadowolenie klientów rozwijały się dotąd w dużej mierze niezależnie od siebie. A co by było, gdyby połączyć ich potencjał? Naszym zdaniem mogłoby to uwolnić znaczny wzrost liczby rekomendacji ze strony klientów, a także podnieść łączną wartość klienta w czasie.

Korzyści, jakie przynosi przedsiębiorstwom korzystanie z narzędzi Net Promoter, są dobrze udokumentowane. Firmy stosujące te narzędzia angażują się w procesy, które pomagają wszystkim pracownikom skoncentrować się na zdobywaniu autentycznej lojalności klientów i pracowników. Regularnie otrzymują od klientów opinie zwrotne dotyczące ich niedawnych doświadczeń czy interakcji z firmą.

Na podstawie prostego pytania: czy poleciłbyś firmę X swojemu znajomemu lub członkowi rodziny – i jeśli tak, dlaczego? – są w stanie sklasyfikować swoich klientów jako promotorów, neutralnych lub krytyków. Uzyskane w ten sposób informacje przekazują zespołom pracowników, które analizują przyczyny takich, a nie innych opinii klientów, a następnie podejmują działania w celu poprawy komfortu i satysfakcji klienta. Ponieważ promotorzy więcej kupują, są dłużej lojalni i polecają firmę innym, a ich obsługa często kosztuje mniej, zdobycie większej liczby takich klientów poprawia ogólną ekonomikę przedsiębiorstwa.

Chociaż Net Promoter to potężne narzędzie, to nie jest już dziś jedynym kanałem, przez jaki klienci przekazują swoje opinie. Monitorowanie i analizowanie danych z mediów społecznościowych umożliwia przechwycenie innego strumienia informacji: natychmiastowych, nieodfiltrowanych nastrojów konsumentów, które mają związek z produktami czy usługami firmy. Wiele firm skupia się na mediach społecznościowych po to, aby monitorować intensywność swojej obecności w sieci albo po to, by wyłapywać pojawiające się wybuchy niezadowolenia i na nie reagować. Ale to nie wystarczy. W większości przypadków firmy wciąż zastanawiają się, jak w systematyczny sposób przekładać informacje uzyskane z mediów społecznościowych na usprawnienia w marketingu i w obsłudze klienta, które pomogłyby im zwiększyć lojalność.

Sprzężenie analizy mediów społecznościowych z systemem Net Promoter oferuje praktyczną i skuteczną metodę sensownego wykorzystania pozornie chaotycznego „gwaru” wypowiedzi w sieci, ponieważ oba te kanały wzajemnie się uzupełniają. Media społecznościowe zwykle dostarczają informacje o nastroju konsumenta w danej chwili, podczas gdy Net Promoter, który rejestruje obraz pełnego doświadczenia konsumenta, pozwala na szersze pokazanie jego nastawienia. Długoletni klient linii lotniczych może na Twitterze dać wyraz swojej irytacji z powodu niedociągnięć obsługi ostatniego lotu, a jednocześnie przyznawać danemu przewoźnikowi wysokie oceny ogólne i pozostać mu lojalnym. Połączenie społecznościowego „gadania” z analizą Net Promoter ukazuje nastrój chwili w perspektywie ogólnego (i zarazem pełniejszego) nastawienia.

Taco Bell – analiza kanałów społecznościowych

Sieć restauracji Taco Bell we współpracy z operatorem platformy danych Quantifind stara się uporządkować „zgiełk” dochodzący z kanałów społecznościowych, aby dostrzec i zrozumieć sygnały, które korelują z jej wynikami sprzedaży i zyskami. Zespół Taco Bell odpowiedzialny za analizę mediów społecznościowych „dokopał się” do istotnych dla firmy spostrzeżeń, które nie wypłynęły w ramach analizy Net Promoter. Na przykład:

  • Restauracje, które pierwsze wprowadziły nowe menu śniadaniowe, spotkały się z szerokim odzewem w mediach społecznościowych. Dzięki tym reakcjom Taco Bell mogła wprowadzić pewne korekty w przygotowaniach do premiery nowego menu w tych restauracjach, które jeszcze nie zaczęły go oferować, tak aby mogły lepiej sprostać oczekiwaniom klientów. Choć opinie pozytywne udałoby się uchwycić po fakcie dzięki analizie Net Promoter, to jednak mając obraz sytuacji w czasie rzeczywistym, Taco Bell mogła przewidzieć problemy z obsługą i zapobiec tym, które w razie braku reakcji mogły mieć negatywny wpływ na zadowolenie klientów.

  • Dyskusje w mediach społecznościowych często dotyczą konkretnych zdarzeń czy nowych pozycji w menu (jak np. darmowe śniadania w święto Cinco de Mayo), a takich danych Net Promoter nam nie dostarczy.

Spostrzeżenia Taco Bell mają przełożenie na wyniki biznesowe, ale wyobraźmy sobie, o ile większą siłę miałaby taka analiza, gdyby firma wiedziała, czy dana osoba zamieszczająca komentarze jest już promotorem, czy krytykiem. Oba zespoły – ten od analizy Net Promoter i ten od mediów społecznościowych – byłyby w stanie precyzyjnie określić, jak mogą ucieszyć zwolenników firmy albo szybko zareagować na opinię krytyczną, zanim ulegnie ona wzmocnieniu. Posty społecznościowe mogłyby też pomóc określić pytania, jakie należy zadać w ramach badania Net Promoter. Na przykład: jeśli w kanale społecznościowym wypłynie zapotrzebowanie na dowóz jedzenia do domu klienta, restauracja mogłaby wprowadzić pilotażowy program dostawy na telefon w ramach analizy Net Promoter, aby wyłowić z szumu cenne sygnały.

Integracja w trzech krokach

Od czego zacząć? Zakładając, że firma ma już wdrożony system Net Promoter lub podobny, to w celu uwzględnienia opinii przychodzących z mediów społecznościowych może podjąć następujące działania:

Słuchaj i ucz się

Dowiaduj się, w jakim kierunku zmierzają nastroje konsumentów, monitorując opinie z wielu źródeł. Sprawdź, jakie rozwiązania techniczne pomogą ci wyłowić z szumu tła wartościowe spostrzeżenia.

Zacznij działać

Od słuchania „gwaru” przejdź do integrowania mediów społecznościowych z systemem Net Promoter, po to, aby szybciej podejmować decyzje biznesowe.

Bądź aktywny

Nie poprzestawaj na rozwiązywaniu problemów zidentyfikowanych przez krytyków. Przeszukuj swoje dane społecznościowe, wyłuskując największych promotorów, i reaguj – na portalach społecznościowych i poza nimi. W wielu przypadkach głos promotorów jest jeszcze lepiej słyszalny online, dlatego zadbaj o to, aby mówili właśnie o twojej marce.

Firmy, które skrócą dystans między światem mediów społecznościowych a systemem Net Promoter, będą potrafiły szybciej przekuć w zyski sygnały płynące od klientów.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!