Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Myślisz o wprowadzeniu nowych usług finansowych? Buduj zasięg - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Digitalizacja

Myślisz o wprowadzeniu nowych usług finansowych? Buduj zasięg

27 kwietnia 2023 5 min czytania

Jeśli dysponujesz dojściem do dużej liczby potencjalnych klientów, wprowadzenie nowych usług nie jest problemem. Oto dwa przykłady: Facebook i Google.

Wiele współczesnych firm, zwłaszcza tych średnich i mniejszych, koncentruje się przede wszystkim na rozwijaniu i udoskonalaniu swoich produktów i usług. Mniejszą rolę przypisuje za to działaniom reklamowym i marketingowym albo odkłada te kwestie na nieokreśloną przyszłość.

Dbaj o zasięg – od samego początku

Cóż, czasami reguła „dobry produkt sam się sprzedaje” rzeczywiście się sprawdza, a do rozpowszechnienia informacji o tym produkcie wystarcza tak zwana poczta pantoflowa. Zła wiadomość jest jednak taka, że dotyczy to tylko wąskiej grupy produktów i usług: wyjątkowych pod względem unikalności, jakości lub oferowanych możliwości. Rewolucyjnych. Niestety, większość elementów składających się na ofertę firm – niezależnie od branży – potrzebuje jednak wsparcia marketingowego. Chodzi często o naprawdę dobre usługi czy produkty, które nie odnoszą sukcesu rynkowego z jednego prostego powodu – klienci, potencjalni kupujący, po prostu o nich nie wiedzą.

Dlatego, niezależnie od branży i rodzaju usług, niezależnie od wielkości firmy i czasu jej działalności, dbanie o skuteczne kanały dotarcia do klientów powinno być traktowane jako inwestycja. Inwestycja, której wartość rośnie ze względu na regularność „wpłat” i wczesne rozpoczęcie procesu inwestycyjnego. Bo jest to inwestycja, która zaprocentuje w każdej sytuacji, w której przedsiębiorstwo wprowadzać będzie na rynek nową usługę lub produkt.

Konto bankowe od… Google’a

Google to pierwszy ekstremalny przykład firmy, która zdecydowanie dysponuje sposobem dotarcia do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów. I która wykorzystuje ten kapitał, jakim jest zasięg, w celu wprowadzania nowych usług. Najnowszą z nich jest… konto bankowe.

Nowy projekt nosi nazwę kodową Cache, a jego uruchomienie planowane jest na rok 2020. Na początku usługa – wprowadzana we współpracy z Citigroup oraz unią kredytową na Uniwersytecie Stanforda – działać ma tylko na terenie Stanów Zjednoczonych. Natomiast w przyszłości może zostać udostępniona również obywatelom Unii Europejskiej i innych państw.

W tym momencie nie znamy jeszcze wielu szczegółów nowej usługi, ale wiadomo już, że będzie ona zintegrowana z płatnościami Google Pay i innymi działającymi już usługami i programami Google’a. Związana też będzie z wieloma ciekawymi zniżkami czy programami lojalnościowymi. Przede wszystkim nowe usługi mają jednak charakteryzować się prostotą, szybkością i wygodą, szczególnie w przypadku działań finansowych dokonywanych online.

Google nie ukrywa, że przy okazji liczy na zgromadzenie jeszcze większej ilości cennych danych na temat zachowań użytkowników usług. Zwłaszcza ich decyzji zakupowych i finansowych. Deklaruje jednocześnie, że nie będą one udostępniane czy sprzedawane żadnym innym podmiotom.

Facebook – przelewy bezpośrednio poprzez komunikator Messenger

Drugim ekstremalnym przykładem przedsiębiorstwa, które wykorzystując zbudowany już gigantyczny zasięg istniejących usług, myśli o wprowadzaniu nowych, jest Facebook. Nie chodzi przy tym o kryptowalutę Libra, rozwijaną w ramach wyodrębnionego projektu z wieloma zaangażowanymi podmiotami. To nowe przedsięwzięcie całkowicie wewnątrz ekosystemu najpopularniejszej sieci społecznościowej na świecie.

Facebook Pay – bo taką nazwę nosić będzie nowa usługa – również na początku dostępna będzie tylko w Stanach Zjednoczonych. Tak jak w przypadku konta bankowego Google’a, jej największą zaletą ma być uproszczenie i przyspieszenie działań finansowych. Oczywiście związanych w jakikolwiek sposób z tym, co oferuje Facebook.

W jaki sposób i jakie mogą być przykłady takich działań? Jest ich naprawdę sporo, co samo w sobie pokazuje dodatkowy potencjał tej usługi. Dzięki Facebook Pay będzie można chociażby znacznie szybciej uregulować mikropłatności w grach oferowanych za pośrednictwem tej platformy społecznościowej. Innym przydatnym zastosowaniem będzie uproszczenie płatności wykonywanych w ramach kupowania/sprzedawania przedmiotów na Facebook Marketplace.

Największe zainteresowanie budzi jednak funkcja, dzięki której będzie można wykonać bezpośredni przelew znajomym – za pośrednictwem komunikatora Messenger. Co więcej, podobną możliwość oferować ma także inny komunikator należący do Facebooka – WhatsApp. A także… Instagram.

Uruchomienie usługi będzie proste – wystarczy podpiąć do niej swoją kartę płatniczą. Zatwierdzanie transakcji wykorzystywać będzie jedną z technik biometrycznych lub też wymagać będzie tradycyjnego, klasycznego wpisania kodu cyfrowego.

Kwestia skali

Oba zaprezentowane przykłady są oczywiście wyjątkowe – najpopularniejsza wyszukiwarka i największa sieć społecznościowa na świecie. Kluczem do właściwego spojrzenia na kwestię zasięgu nie jest jednak jego skala – w obu powyższych przypadkach ogromna – a raczej skalowalność.

Najlepiej, jeśli od początku rozwoju przedsiębiorstwa dbałość o dobre kanały dotarcia z informacją do potencjalnych klientów stanowi jeden z priorytetów firmy. Budowany zasięg dotarcia w naturalny sposób rozwija się wtedy proporcjonalnie do poziomu rozwoju całego przedsiębiorstwa. Odpowiada jego sumarycznym kompetencjom, mocom produkcyjnym i usługowym. I dobrze się skaluje, nawet w przypadku szybkiego wzrostu. Nie wolno tylko tego aspektu zaniedbywać.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!