Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Ambitne cele sprzedażowe, czyli jak nie zabić zaangażowania - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Marketing i sprzedaż

Ambitne cele sprzedażowe, czyli jak nie zabić zaangażowania

27 kwietnia 2023 5 min czytania

Kryzys zaangażowania pracowników dotyka wiele firm na całym świecie, sondaże i badania biją na alarm. Firmy z trudem opracowują konsekwentne strategie zarządzania motywacją pracowników. A do tego wszystkiego trzeba wdrażać ambitne cele sprzedażowe, wytyczające drogę do sukcesu na trudnym rynku.

Jak mamy osiągnąć sukces sprzedażowy z pracownikami, którzy nie są zaangażowani, i nie wypalić do reszty tej nikłej iskierki, która gdzieś się jeszcze w nich tli? Jak sprawić, aby przy pomocy ambitnych celów biznesowych nie tylko je uatrakcyjnić, ale przy okazji rozbudzić motywacje do ich osiągnięcia?

Czytaj, inspiruj się, twórz. Daj sobie szansę na rozwój dzięki solidnej dawce harvardzkiej wiedzy. Prenumerując, masz pewność, że na bieżąco będziesz poznawać tajniki najlepszych ekspertów biznesowych. Kup teraz!

Zastanówmy się, w jaki sposób do tej pory staraliśmy się „walczyć” z brakiem zaangażowania pracowników. Szkolenia sprzedażowe? Różne systemy motywacyjne? W zmieniających się warunkach rynkowych i demograficznych te metody wydawać się mogą trochę niedostosowane lub po prostu niewystarczające – głównie ze względu na wysokie koszty lub na brak możliwości praktycznego ich zastosowania. Nie jest moim zamiarem zniechęcenie do stosowania systemów motywacyjnych i szkoleń rozwojowych – wręcz przeciwnie: są one jak najbardziej istotne i pozwalają budować trwały fundament i bazę kultury zaangażowania w firmie. Trzeba jednak zadbać o ich różnorodność, wprowadzać zmiany i urozmaicenia.

Jest wiele sposobów i metod motywowania zespołów sprzedażowych poprzez tzw. sales incentives. I tu możemy być bardzo kreatywni, poczynając od zwykłego „dziękuję” i docenienia poprzez systemy bonusowe, szkolenia aż do nagród indywidualnych i zespołowych, takich jak wolny dzień albo wyjazd weekendowy z rodziną czy zasponsorowana przez firmę kolacja.

Jak budować customer experience? »

Należy jednak odpowiedzieć przede wszystkim na pytanie: co zabija motywację zespołów sprzedażowych? Odpowiedź sprowadza się do dwóch punktów:

  • Cel, który tak naprawdę nie jest wyzwaniem.

  • Cel, który jest nie do osiągnięcia.

Bardzo ważne jest, aby mieć wizję tego, co możemy wspólnie zdziałać, stawiać sobie i innym wyzwania, wysoką poprzeczkę wyników. Ale zbyt ambitna i tym samym nieosiągalna strategia sprzedaży, ciągłe „ciśnienie” na wysokie wskaźniki wzrostu, nieosiągalne parametry systemu premiowego – to wszystko może działać, i często niestety działa, destrukcyjnie. Sprzedaż spada, wyniki słabną, a presja rośnie. W jaki zatem sposób możemy utrwalić w strategii sprzedaży silną motywację osiągnięcia świetnych wyników?

Po pierwsze: angażujemy pracowników w proces decyzyjny i wyznaczanie celów

Musimy mieć pewność, że wszyscy rozumieją biznesowy cel firmy, że czują się częścią większego planu, wierzą w niego i potrafią do niego dopasować swoje działanie. Tworzenie zmotywowanego zespołu to nie jednoosobowy plan i decyzja lidera. To zaangażowanie wszystkich pracowników, dzielenie się pomysłami, doświadczeniem i kompetencjami. To brzmi jak „oczywista oczywistość”, ale – jak to często bywa – zwyczajnie brakuje czasu na angażowanie i komunikowanie.

Dopasuj metody motywacji do indywidualnych okoliczności

Po drugie: zdobywamy szczyt małymi krokami

Nie ma chyba nic bardziej demotywującego i budzącego strach wśród pracowników niż „rozkaz” osiągnięcia wieloprocentowego wzrostu i milionowych wartości sprzedaży w ciągu roku. Takie cyfry i wskaźniki już na pierwszy rzut oka przerażają i… osłabiają motywację.

Może zamiast celu w postaci kilku milionów rocznego obrotu sprzedaży zastosować cele miesięcznego budżetu lub skupić zespół na zdobyciu na przykład 20 nowych klientów w ciągu kwartału? To już brzmi trochę „lżej”, jest realne i daje inną perspektywę działania, bardziej przejrzystą i osiągalną na krótszą metę.

To trochę jak ze wspinaczką na wysoki szczyt, który jest gdzieś tam wysoko w chmurach. Trudno to sobie wyobrazić i uwierzyć na samym początku, że damy radę, ale jeśli rozbijemy tę trasę na odcinki, to cel nagle stanie się bardziej realny, a energia i motywacja zdopingują nas do pójścia dalej, wyżej.

Wiedza i umiejętności zatrudnionych ludzi to kluczowe z punktu widzenia firmy wartości »

Po trzecie: doceniamy i celebrujemy każdy sukces

Droga do sukcesu to tysiące małych kroków. Zespoły sprzedażowe dobrze o tym wiedzą. Każdy z tych kroków powinien być odpowiednio zauważony i doceniony.

Na przykład w firmie Foursquare sprzedawcy, który osiągnął jakiś konkretny sukces na drodze do celu, zespół odgrywa jego ulubiony utwór muzyczny. Niby śmieszna i mała nagroda, ale dla osoby, której jest dedykowana, to miły i ważny gest.

W firmie Next Jump opracowano zaś wewnętrzną mobilną aplikację wspierającą kulturę i proces „feedbacku” pomiędzy pracownikami, wzajemnego doceniania się i motywowania. Aplikacja mierzy na przykład jak często dany pracownik był doceniany i tworzy statystyki dzienne i miesięczne liczby „docenień”. W tej firmie nie ma nawet działu HR, pracownicy sami budują kulturę motywacji.

Badania i sondaże przeprowadzone przez profesor Harvard Business School Teresę Amabile oraz psychologa Stevena Kramera wśród 12 000 uczestników wykazały, że najważniejszym motywatorem nie było wynagrodzenie czy poczucie bezpieczeństwa, ale właśnie siła małych sukcesów i ich docenianie przez liderów.

Prawdopodobnie nie znajdziemy jednej recepty na pełną motywację w osiąganiu ambitnych celów, ale warto próbować i eksperymentować na różnych polach i dopasowywać metody do indywidualnych okoliczności.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!