Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Byron Sharp: Przełom w marketingu, czyli evidence-based marketing - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Innowacja

Byron Sharp: Przełom w marketingu, czyli evidence-based marketing

27 kwietnia 2023 5 min czytania

Dlaczego marketing powinien zwrócić się ku nauce? Które metody marketingowców są przestarzałe i nieskuteczne? W jaki sposób tworzyć w polskich firmach marketing bazujący na dowodach? Odpowiedzi na te i inne pytania 5 września poznali uczestnicy konferencji HBRP i ICAN Institute „Przełom w marketingu”.

Gościem specjalnym trzeciej konferencji z cyklu Elite Leadership Program 2016 był dr Byron Sharp – prekursor nurtu evidence‑based w marketingu, który swoją książką How brands grow zapoczątkował rewolucję marketingu bazującego na dowodach. Swoje wystąpienie w większości poświęcił zagadnieniu lojalności klientów. Przedstawił mnóstwo dowodów kwestionujących znaczenie, jakie powszechnie jest jej przypisywane. Jego badania wykazały, że najbardziej lojalni klienci tworzą bardzo małe grupy, przez co są oni najmniej dochodowi dla firm. Dr Sharp rozprawił się z wieloma powszechnymi mitami, m.in. zanegował koncepcję marki religii, udowodniając, że nie przekłada się ona na wzrost sprzedaży.

dr Byron Sharp

Poza obalaniem marketingowych mitów gość specjalny zapoznał uczestników z zasadą podwójnej kary, która wyjaśnia, dlaczego małe marki są małe i jak mogą stać się duże. Jak przekonywał, zadaniem marketingowców jest zwiększanie nie lojalności, lecz liczby klientów. Na pocieszenie dodał, że w marketingu nadal jest miejsce na kreatywność, ale należy go poddać rygorom nauki i działać w obrębie naukowych zasad. Wszyscy uczestnicy konferencji otrzymali w swoich pakietach książkę dr. Sharpa, w której znajduje się rozwinięcie wielu poruszonych podczas wystąpienia wątków.

dr Byron Sharp

Tradycyjnie na scenie nie zabrakło polskich akcentów. Jeszcze przed gościem specjalnym pojawił się na niej dr Witold Jankowski. Zapoznał on uczestników z historią zarządzania w nurcie evidence‑based, a także uświadomił wiele zmian, z którymi obecnie zmagają się firmy. Jak wielokrotnie podkreślał, marketing nie jest już funkcją taktyczną – i to zarówno w B2C, jak i B2B. Zyskał za to funkcję strategiczną ze względu na to, że stał się kluczowym czynnikiem wyróżniającym firmy na tle konkurencji.

dr Witold Jankowski

Dr Jankowski przedstawił wiele wskazówek, dzięki którym można dokonać transformacji marketingu w firmach i dzięki niemu budować przewagę konkurencyjną. Zapoznał uczestników z bardzo ciekawą koncepcją marketingu jako dyrygenta, który współpracuje ze wszystkimi działami i nadaje ton ich pracy. Ponadto zaproponował, by dokonać reorganizacji w obrębie samego zespołu marketingu, dzieląc członków na poszczególne grupy zadaniowe. Część jego wystąpienia dotyczyła złudzeń poznawczych, które odciskają piętno na decyzjach menedżerów. Wyjaśnił on, jak krok po kroku nie dać się zwieść na manowce. Następnie pokazał, jak w praktyce stosować naukowe podejście do formułowania, weryfikacji i testowania hipotez. Swoje wystąpienie zakończył przepisem na tworzenie wirusowych kampanii marketingowych.

Krzysztof Sobieszek

Bardzo ciekawy wykład pt. „Marketing racjonalny kontra zdradliwe heurystyki” poprowadził Krzysztof Sobieszek. Zaczął od prowokacyjnego pytania „Dlaczego marketing nie wychodzi nam tak, jak byśmy chcieli?”. Następnie wyjaśnił mechanizmy, które odpowiadają za wiele błędnych przekonań marketerów, ale też ostrzegał przed ślepym zawierzaniem nauce. Jego zdaniem jest ona bowiem zbyt powolna, by tylko na niej opierać swoje działania. Warto natomiast czerpać z niej pewne elementy, by samodzielnie budować własną unikalną formułę wzrostu.

dr Byron Sharp

Krzysztof Sobieszek zwrócił uwagę na kwestię mapowania doświadczeń. Wiele organizacji bada w ten sposób doświadczenia w punktach styku klientów z firmą, ale nie robi tego już w przypadku pracowników i partnerów biznesowych. Jak przekonywał, jedynie taki trójkąt pomoże zdefiniować doświadczenia wszystkich niezwykle istotnych dla marketingu ludzi. Pod okiem eksperta uczestnicy zastanawiali się nad własną ścieżką doświadczeń marketingowych, a na koniec zostali zachęceni do wdrożenia kultury analizy błędów w swoich firmach. Wrześniowa konferencja HBRP i ICAN Institute cieszyła się wielkim zainteresowaniem uczestników. Była to pierwsza wizyta dr. Byrona Sharpa, a bilety wyprzedano tydzień przed wydarzeniem.

Już 14 listopada odbędzie się ostatnia konferencja z tegorocznego cyklu ELP. Gościem specjalnym będzie Claudio Fernández‑Aráoz, który zdradzi nam sekrety zwycięskich rekrutacji. Podczas tego wydarzenia poznamy również nazwiska autorytetów zaproszonych do kolejnej edycji ELP. Więcej informacji o nadchodzącym wydarzeniu: araoz.hbrp.pl.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!