Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Grażyna Piotrowska-Oliwa: klienci różnie postrzegają tę samą wartość - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Innowacja

Grażyna Piotrowska-Oliwa: klienci różnie postrzegają tę samą wartość

27 kwietnia 2023 4 min czytania

W wyborach zakupowych klienci nie zawsze kierują się wyłącznie zdrowym rozsądkiem bądź oceną stosunku jakości do kosztu, jaki muszą ponieść, decydując się na dany produkt. Dlaczego tak się dzieje? Okazuje się, że poszczególne grupy konsumentów inaczej postrzegają tę samą wartość.

Kategoryzacja poszczególnych wartości w obrębie jednej grupy klientów pozwala organizacji budować hierarchie ważności potrzeb, a następnie umożliwia znajdywanie powiązań pomiędzy nimi, dzięki czemu ułatwia zbudowanie mocnego fundamentu do dalszego rozwoju oferty. Nic więc dziwnego, że obecnie dokładne określenie oczekiwań konsumentów jest jednym z większych wyzwań stawianych przed marketingiem.

Z punktu widzenia klienta każda gałąź biznesu ma swoje najważniejsze cechy. Na przykład w polskich realiach dla branży usługowej bezsprzecznie kluczowe są: jakość, cena oraz poczucie bezpieczeństwa, które znajduje się na samym dole piramidy Maslowa. Dopiero w dalszej kolejności są wymieniane: różnorodność, możliwość wyboru, dostępność, dostarczanie rozrywki czy ułatwianie życia. Powyższe stwierdzenie nie jest niczym odkrywczym, ale przedsiębiorcy często zapominają, że na pierwsze trzy wartości składa się wiele elementów. Na przykład firmy bardzo często uznają, że jakość oznacza konieczność dostarczenia produktu bądź usługi o najlepszych parametrach, jakie są możliwe do uzyskania. Nic bardziej mylnego. Jakość powinna być rozumiana jako zbiór cech i właściwości produktu, które w najwyższym stopniu spełniają oczekiwania nabywców. Dysponując odpowiednią segmentacją oraz wiedzą o obecnych i potencjalnych konsumentach, możemy bez przeszkód tworzyć dla nich produkty i oferować usługi, koncentrując się na prawidłowo dobranych składnikach wartości. Działając w ten sposób, mamy szanse zbudować portfolio produktowe dopasowane do zdefiniowanych wcześniej segmentów odbiorców i uzyskiwać od nich wysokie oceny oferowanych produktów. W efekcie możemy skuteczniej zarządzać sprzedażą i realizować zaplanowany wzrost przychodów.

Jak to działa w branży telefonii komórkowej? Wszyscy producenci smartfonów gwarantują użytkownikom podstawowe wartości, takie jak: dobra jakość połączeń, możliwość wysyłania wiadomości tekstowych, e‑maili, swobodny dostęp do mediów społecznościowych i popularnych komunikatorów. Mimo to rozpiętość cenowa poszczególnych modeli dostępnych na rynku jest ogromna – aparaty można kupić zarówno za 300, jak i za 4 tysiące złotych. Utrzymywanie tak szerokiego asortymentu jest uzasadnione, ponieważ konsumenci są mocno zróżnicowani pod względem siły nabywczej i wieku. Każdy chce realizować różne potrzeby, przy czym wartości emocjonalne i estetyczne odgrywają tu dużo większą rolę niż użytkowe (bo te z założenia są oczywiste). Firma, która potrafi dobrze zdefiniować najważniejsze składniki wartości, ma szansę wygrywać na konkurencyjnym runku i „przytrzymać” swoich klientów.

Ocenę lojalności klientów danej firmy (Net Promoter Score – NPS) należy porównywać w ramach jednego sektora, czasem wręcz jednej kategorii produktów czy usług. W usługach telekomunikacyjnych mamy często do czynienia z ujemnymi wynikami NPS, co wynika ze złożoności branży. W konsekwencji tej złożoności pojawia się relatywnie większa liczba przypadków słabych doświadczeń klienta. Dlatego zarządzanie obsługą klienta ma niebagatelne znaczenie, a podnoszenie jej jakości może mieć olbrzymi wpływ na ogólną ocenę danej organizacji.

Zdecydowanie inne wyniki będą osiągały firmy takie jak Apple czy Samsung, gdzie najważniejsze są wartości emocjonalne, niż przedsiębiorstwa o mniej znanej marce. Samo posiadanie sprzętu tych marek już buduje w aspirującym kliencie pozytywne doznania. Design sprzętu, rozbudowane funkcje niekoniecznie powiązane z samą usługą telekomunikacyjną czy też doskonałe parametry aparatów finalnie decydują o wysokiej ocenie producenta. W przypadku zarządzania globalną marką ważne są również uwarunkowania kulturowe, które mogą wpływać na inną hierarchię wartości odbiorców. Jednym z częstszych błędów popełnianych przez międzynarodowe koncerny jest brak adaptacji usługi bądź produktu do danego rynku, co w konsekwencji może oznaczać dla przedsiębiorstwa bolesną, choć niejednokrotnie niezrozumiałą porażkę. Wszelka generalizacja bez odpowiedniego przebadania potrzeb konsumentów w regionie, w którym chcemy budować silną markę, bez zbudowania listy najważniejszych składników wartości może nie dać oczekiwanych efektów, za to zapewni porażkę.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!