Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Paweł Klimiuk: aby zrozumieć lokalny rynek potrzeba czasu - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
E-commerce

Paweł Klimiuk: aby zrozumieć lokalny rynek potrzeba czasu

27 kwietnia 2023 5 min czytania

W niewielu przypadkach w branży modowej wejście na rynek nowego, nawet globalnego, gracza oznacza tak poważne, jak opisane w tekście, zagrożenie dla innych, obecnych już na rynku, podmiotów. Owszem oferta nowego gracza może być oczywiście atrakcyjna dla dystrybutorów, pracowników, a także klientów. Nie oznacza to jednak automatycznie, że oferta Pomysłu na Szycie straci nagle na atrakcyjności na tyle, że firma zostanie wypchnięta z rynku.

W opisanym przypadku mamy do czynienia z firmą, która ma ugruntowaną pozycję rynkową, sprawną sieć dystrybucyjną, a także atrakcyjne dla klientów portfolio produktów wraz z opcjami wygodnej dostawy. Na dodatek właśnie dogadała nowy kontrakt na modne kurtki. Lepiej rozumiejąc potrzeby i zwyczaje zakupowe klientów, jest w niezłej sytuacji wyjściowej.

Silny zagraniczny konkurent wchodzący na rynek z całą swoją siłą na pewno poszerzy rynek, przyciągając do modowych zakupów w sieci osoby do tej pory sceptyczne. Prawdopodobnie wpłynie także na poszerzenie kategorii produktów modowych, które klienci będą chcieli kupować w Internecie. Paradoksalnie zadziała to na korzyść firmy Anny, bo spowoduje zmniejszenie barier zakupowych, a nowi klienci to atrakcyjna grupa docelowa.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »

Dawid kontra Goliat. Jak rywalizować z gigantem 

| , Włodzimierz Schmidt PL

Popularna polska internetowa firma modowa musi zmierzyć się z zagrożeniem, jakim jest wejście na polski rynek znacznie większego brytyjskiego rywala.

W odpowiedzi na zagrożenie ze strony brytyjskiej firmy współpracownicy Anny przedstawili szereg pomysłów biznesowych i marketingowych. Spośród nich warto na pewno zwrócić uwagę na wątek patriotyczny – wyrażony w lepszym zrozumieniu potrzeb lokalnych klientów. To daje pole do popisu zarówno w sferze analizy danych o zwyczajach zakupowych i trafficu (które to dane firma przecież posiada), dopasowania oferty, akcji komercyjnych i wreszcie komunikacji. Może i konkurent działa w dużej skali, ale zrozumienia lokalnego rynku szybko nie zbuduje. W danych o zwyczajach zakupowych klientów tkwi na pewno istotny potencjał i dzięki ich analizie firma Anny może bardziej precyzyjnie trafiać w potrzeby kupujących. Wie przecież, jakich produktów, wzorów i kolorów szukają oraz kiedy i co kupują. To potężne narzędzie do kształtowania oferty produktowej, ale i do prowadzenia spersonalizowanej komunikacji w sieci.

Oferta zagranicznego konkurenta może być atrakcyjna dla dystrybutorów, pracowników, a także klientów, ale nie znaczy to, że polska firma automatycznie zostanie wypchnięta z rynku.

Do cennych pomysłów z tej kategorii zaliczyłbym też rozpoczęcie skrupulatnego monitorowania posunięć konkurencji. Bez tej wiedzy Anna i jej współpracownicy pozbawieni będą istotnego źródła informacji niezbędnych do podejmowania decyzji biznesowych. Wiedza w tym wypadku jest kluczowa, a jej źródłem mogą być zaprzyjaźnione firmy dystrybucyjne, które podobnie jak niemiecki kontrahent podzielą się plotkami o planach konkurenta.

Firma Pomysł na Szycie ma niemałe szanse na utrzymanie pozycji rynkowej i wzrost wolumenu sprzedaży na rosnącym rynku, zwłaszcza gdy wykorzysta także inne swoje atuty – zwinność, elastyczność – oraz będzie konsekwentnie zabiegać o umocnienie świadomości własnej marki poprzez sprytne działania marketingowe w Internecie.

Firma może stanąć przed koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów związanych nie tylko ze zmianą oferty produktowej. Wejście na rynek silnego gracza modowego może oznaczać, że zaoferuje on klientom darmową wysyłkę i zwroty niechcianych produktów. To postawi firmę Anny przed wyzwaniem lepszej kontroli wszystkich kosztów, bo z pewnością koszty logistyki wzrosną, kiedy Pomysł na Szycie zaoferuje klientom darmową dostawę po przekroczeniu ustalonego poziomu wartości zakupów.

Anna może skorzystać ponadto z innych rozwiązań, niewspomnianych w tekście, które mogą być skutecznym narzędziem walki o utrzymanie pozycji rynkowej: częstsza zmiana kolekcji (wykorzystanie trendu fast‑fashion), wprowadzanie krótszych serii produktów (wykorzystanie współpracy z lokalnymi zakładami krawieckimi), personalizacja i lokalizacja kolekcji (nawiązanie współpracy z lokalnymi projektantami), inwestycja w wizerunek marki (każdej linii produktowej) poprzez współpracę z influencerami, celebrytami etc. czy inwestycje w akcje promocyjne z partnerami modowymi i logistycznymi czy obsługującymi płatności online (w takie akcje chętnie angażują się globalni gracze, jak Visa czy MasterCard, inwestujący w przyciągnięcie klientów kartowych do zakupów w sieci).

Nie widzę więc jednego „złotego” sposobu obrony, ale za to szereg różnych możliwości, po które Anna może sięgnąć. Wykorzystanie atutów Dawida – sprytu, mobilności oraz zdolności do adaptacji, wynikających z niewielkiej (w porównaniu z globalnym konkurentem) skali działania – w połączeniu z determinacją i kreatywnością w każdym obszarze działania firmy Pomysł na Szycie wydaje się być dobrze rokującym podejściem. Trzymam kciuki za Annę, jej zimną krew oraz determinację w obronie swojej firmy!

Przeczytaj pozostałe komentarze: »

Hubert Laszczyk: kluczem do właściwej strategii jest pomysł 

| , Hubert Laszczyk PL

Próba konkurowania o masowego klienta ze znacznie silniejszym przeciwnikiem jest raczej skazana na porażkę. 

Marcin Bąk: najważniejsze to wykreować wartość własnej marki 

| , Marcin Bąk PL

Polskie marki mają silną pozycję w świadomości e-konsumentów. Dla zagranicznego potentata zaistnienie na polskim rynku nie musi okazać się prostą sprawą. 

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj