Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Praca zdalna – jak odnaleźć równowagę pomiędzy relaksem a pracą w domu - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Kompetencje i szkolenia

Praca zdalna – jak odnaleźć równowagę pomiędzy relaksem a pracą w domu

27 kwietnia 2023 9 min czytania

Praca w domu, będąca od zawsze przedmiotem kontrowersji, w dobie pandemii praktycznie z dnia na dzień stała się naszą codziennością. Poleganie jedynie na nowych technologiach nie wystarczy, aby uczynić ją profesjonalną i wydajną.

Partnerami materiału są firmy Bene oraz Wilkhahn.

Badania pokazują, że w przeciągu ostatniego roku nawet trzy czwarte firm wysłało swoich pracowników na home office, aby zachować ciągłość pracy i chronić firmę przed negatywnymi skutkami pandemii koronawirusa. Obecnie powrót do biur staje się coraz bardziej realny, jeśli tylko zachowane zostaną zasady bezpieczeństwa i dystansu przestrzennego. Nie oznacza to jednak kolejnej masowej zmiany – według szacunków około 56% pracowników nadal pozostanie na pracy zdalnej, przynajmniej dopóki sytuacja epidemiczna nie ulegnie stabilizacji. Jest to związane m.in. z faktem, że większość pracowników biurowych wykonuje swoje zadania w sposób niewymagający pobytu w biurze, zaś eliminacja czasu potrzebnego na dojazdy pozwala bardziej efektywnie planować pracę i wspiera ochronę środowiska. Dlatego wiele osób nie chce już zrezygnować z wygody i większej przestrzeni na życie prywatne, jakie daje im home office.

Z drugiej strony firmy zainwestowały duże środki w infrastrukturę cyfrową i nowe technologie wspierające komunikację, które ułatwiają pracę zdalną. A także dostrzegają oszczędności na przestrzeni biurowej i wydatkach na jej utrzymanie, które powstaną dzięki zmniejszeniu miejsc pracy stacjonarnej na rzecz tzw. „hot desków”, wykorzystywanych przez pracowników wymiennie w razie potrzeby skorzystania z miejsca do pracy w biurze.

Potrzeba zróżnicowanego wsparcia

Każdy, kto uważa, że wszystkie wyzwania związane z pracą w domu zostały załatwione za pomocą odpowiednich technologii komunikacyjnych, jest w błędzie. Ostatnie miesiące pokazały przede wszystkim jedno: nie ma czegoś takiego jak biuro w domu. O ile warunki pracy w biurze są ustandaryzowane pod względem bezpieczeństwa i higieny pracy, to temat ten staje się wzywaniem w domowych wnętrzach. Stworzenie takich warunków wymaga bowiem minimalnej, prywatnej przestrzeni i światła dziennego, a to oznaczałoby naruszenie prywatności i pociągnęło za sobą dodatkowe koszty ze strony pracodawcy.

Dlatego nie bez powodu firmy w swoich ogłoszeniach informują o „pracy mobilnej”, która dużo lepiej przystaje do rzeczywistych warunków, niż określenie „biuro w domu”. Ponieważ warunki pracy w domu są tak zróżnicowane i indywidualne, firmy mierzą się z wyzwaniem, jak wspierać pracowników, aby w dłuższej perspektywie ich praca była produktywna i nie niosła ze sobą skutków ubocznych.

Moc rytuału i symboliki

Podczas pracy w domu brakuje praktycznie wszystkiego, co w normalnych warunkach ułatwia przejście z trybu prywatnego i rekreacyjnego do roli zawodowej w pracy: stroju biznesowego, zmiany miejsca, służbowej rutyny, interakcji społecznych. Jeśli mieszkasz sam, stosunkowo łatwo jest znaleźć spokój, ale z drugiej strony wyrobienie w sobie odpowiedniego podejścia do pracy bez współpracowników może wymagać pewnego wysiłku. Dużo trudniej jest pogodzić jednoczesne korzystanie z domu jako przestrzeni do życia i pracy, kiedy dzielimy go z partnerem lub rodziną.

Kompaktowe miejsce pracy

W przypadku kompaktowego stołu o wymiarach 140 cm x 70 cm wystarczy wolny narożnik. Cienkie blaty wykonane z HPL w jednolitym kolorze nie wprowadzają typowego wyglądu mebli biurowych, a jednocześnie są solidne i tak neutralne, że niepozornie wtapiają się w przestrzeń mieszkalną. Proste krzesło obrotowe z przezroczystą siatkową tapicerką zapewnia komfort siedzenia. System stołu i krzeseł obrotowych Aline, projekt: Andreas Störiko.

Motywowanie do ruchu jest niezbędne, gdy siedzisz godzinami w domowym biurze. Trójwymiarowe krzesła biurowe są obecnie uważane za najnowocześniejsze i najbardziej optymalne rozwiązanie dla zdrowego siedzenia. Dzięki harmonijnemu i dyskretnemu wzornictwu oraz dobrej wentylacji, nadają się również do domowego biura bez klimatyzacji. Seria AT, wykonanie: Wilkhahn.

Dzięki mobilnemu i składanemu stołowi można zawsze pracować tam, gdzie jest miejsce i panują dobre warunki. W ofercie dostępne są także modele z automatyczną regulacją wysokości, co pozwala przełączać się między siedzeniem a staniem. Do tego dochodzi wygodne tapicerowane krzesło ruchome, które pomaga promować tę zmianę postawy. System: Timetable Lift, projekt: Andreas Störiko, ON swivel chair, projekt: wiege.

Indeks górny Zdjęcia: Wilkhahn Indeks górny koniec

Problem polega na tym, że miejsca i zachowania są ze sobą ściśle powiązane przez naszą podświadomość. Praca na sofie, która zwykle służy do relaksu, jest dla nas mentalnym wyzwaniem. Nie wspominając już o kwestiach ergonomicznych. A jak współlokatorzy lub dzieci mogą rozpoznać, czy dzwoniący telefon to ciocia, czy może szef? Czy laptop służbowy służy do przygotowywania profesjonalnej kalkulacji w Excelu czy także do planowania wakacyjnego wyjazdu? Czy czas poświęcamy na pewno na wideokonferencję z klientami, czy może na czatowanie ze znajomymi na WhatsAppie? Dlatego do profesjonalnej pracy w domowym biurze, oprócz zasad i rytuałów, potrzebne są przede wszystkim widoczne „biurowe symbole”.

Od stołu kuchennego po wielofunkcyjny salon, pokój dziecięcy i pokój gościnny

Jeśli stół w jadalni lub w kuchni ma zamienić się w profesjonalne biurko, wówczas konieczna jest nadstawka pomagająca w skupieniu, zapewniająca dobrą widoczność ekranu i prywatność, zmniejszająca hałas podczas rozmów telefonicznych i wideokonferencji oraz jasno sygnalizująca, że jesteśmy teraz w trakcie pracy. Takie osłony mocowane do stołu umożliwiają nawet pracę na laptopie na tarasie czy balkonie. Szczególnie sprytne są modele, które pozwalają na przełączanie się między siedzeniem a staniem, a które po pracy można złożyć do kompaktowych rozmiarów, schować razem z przyczepionymi notatkami i wygodnie przechowywać np.: w szafie. Takie rozwiązania zapewniają również większą koncentrację i wizualne „bezpieczeństwo danych” podczas podróży lub w zdecentralizowanej przestrzeni coworkingowej.

Sprytne i ekonomiczne rozwiązanie do zdalnego biura

Jest nim składana nadstawka, która pomoże przekształcić każdy stół w osłonięte miejsce pracy.

Jeśli blat jest wystarczająco stabilny, nadstawka może być również używana po odchyleniu do przodu o 90°, co pozwala zmienić postawę roboczą z siedzącej na stojącą.

Model: Fold‑Up‑Workspace Smart Smart, projekt: Wilkhahn.

Indeks górny Zdjęcie i ilustracja: Wilkhahn Indeks górny koniec

Z drugiej strony, jeśli masz wolną przestrzeń w przedpokoju, salonie, pokoju dziecięcym lub pokoju gościnnym, możesz się przemieszczać i pracować wszędzie tam, gdzie jest miejsce i panują dobre warunki. Wtedy dobrym rozwiązaniem są stabilne składane stoły, które można ustawić w mgnieniu oka, a poza tym wymagają niewiele więcej miejsca do przechowywania, niż deska do prasowania. Alternatywnie takie samo zadanie spełni model na kółkach z obracanym pionowo blatem i dodatkowymi ekranami. Można go przekształcić w mobilne biuro i złożyć, gdy dzieci wrócą ze szkoły lub trzeba będzie przyjąć gościa. Możesz także znaleźć wolny narożnik na kompaktowy stół, który jest tak neutralny, że może również służyć jako stół jadalny na rodzinne uroczystości.

Ruszaj się na zdrowie

Wykonywanie wystarczającej liczby ćwiczeń jest wyzwaniem już w tradycyjnym biurze. Ponieważ odległości w domu są małe, a wszystkie czynności biurowe są ograniczone do ekranu, klawiatury i myszy, potrzebujemy dodatkowej dawki ruchu. Elementem niezbędnym w profilaktyce bólu pleców jest dobrej jakości fotel obrotowy. Idealnym przykładem są krzesła zapewniające ruch w trzech płaszczyznach – nawet niewielkie przesunięcie ciężaru ciała pozwala wtedy zachować elastyczność stawów, rozluźnienie mięśni i dotlenienie mózgu.

Aktywne przerwy

Aktywne przerwy: lekki, przenośny i zajmujący znacznie mniej miejsca, niż piłka do siedzenia stołek „Stand‑Up” pozwala biodrom obracać się, wspomagając skupienie. W ten sposób aktywność fizyczna łączy się z kontemplacją umysłową. Projekt: Thorsten Franck.

Indeks górny Zdjęcia: Wilkhahn Indeks górny koniec

Ponieważ w pracy biurowej brakuje nie tylko oficjalnych spotkań, ale także nieformalnych przerw, wiele osób utknęło przed swoimi komputerami na długie godziny. Aby jednak zapewnić zdrową równowagę, głowa musi się czasami wyłączyć, a ciało poruszać. Cuda czyni spacerowanie na świeżym powietrzu, ale jeśli nie jest to możliwe, ruchomy stołek zapewni aktywne przerwy, podczas których biodra i ciało się poruszają, a mózg odpoczywa. Taki stołek to także doskonały mebel do zabawy dla dzieci, a dodatkowo zajmuje bardzo mało miejsca.

Niezależnie od warunków, każdy powinien wdrożyć w swoim otoczeniu rozwiązania wspierające zdrowie i wydajną pracę, które można dostosować do indywidualnych potrzeb i przestrzeni. To pozwoli podnieść efektywność i uczynić z pracy mobilnej stały element naszego życia w dłuższej perspektywie czasowej.

Produkty firmy Wilkhahn można obejrzeć w Warszawie w showroomie firmy Bene mieszącym się w Warszawie (ul. Wołoska 9A). Bene jest austriackim liderem i jednym z głównych europejskich graczy na rynku innowacyjnych koncepcji biurowych. Dzięki zaawansowanym technologiom wspierającym produkcję i wysokim standardom dotyczącym jakości, Bene posiada jedno z najnowocześniejszych przedsiębiorstw wytwarzających meble biurowe
w Europie. Wysokiej jakości produkty Bene, powstałe w oparciu o 225 lat tradycji
i doświadczenia, dostępne są w 40 krajach świata. Bene jest również globalnym partnerem
i dystrybutorem firmy Wilkhahn.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!