Aby zwrócić uwagę klientów na pojawiające się na rynku nowe produkty i usługi, firmy oraz agencje zajmujące się organizacją wydarzeń promocyjnych sięgają po coraz bardziej wyszukane narzędzia.
Agencje eventowe podejmują się organizacji skomplikowanych logistycznie i technologicznie, ale także niezwykle efektownych, wydarzeń. Celem jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Jedną z firm posiadających doświadczenie w tym zakresie jest agencja Open‑Up, która w czerwcu 2016 roku podjęła się organizacji jednego ze sztandarowych projektów firmy farmaceutycznej USP Zdrowie. Inicjatorom wydarzenia zależało na zaprezentowaniu nowej marki Inovox Express – innowacyjnego leku OTC na ból gardła, który w sprzedaży detalicznej pojawi się jesienią tego roku.
Rynek farmaceutyczny w Polsce nieustannie rośnie, ale zaistnienie na nim z nowym produktem leczniczym nie należy do najłatwiejszych zadań. USP Zdrowie, wprowadzając kolejne nowości, bardzo mocno zwraca uwagę na aspekt edukacyjny. Biorąc pod uwagę strategię firmy oraz czynniki rynkowe, została podjęta decyzja, że najskuteczniejszym narzędziem pozwalającym zaprezentować nową markę w trudnym otoczeniu biznesowym będzie organizacja edukacyjno‑biznesowej, merytorycznej konferencji skierowanej do farmaceutów. Organizatorzy chcieli przekazać sporo informacji na temat nowych rozwiązań na ból gardła, dlatego zależało im na utrzymaniu koncentracji wszystkich uczestników na bardzo wysokim poziomie.
Aby osiągnąć jak najlepszy efekt, agencja Open‑Up zaproponowała rozwiązania oparte na innowacji i najnowszych technologiach. Pierwsza część konferencji została poświęcona prezentacji nowego leku. W celu przyciągnięcia uwagi gości agencja wykorzystała bardzo zaawansowane techniki multimedialne, m.in. animację 3D sterowaną ruchami ciała tancerki. W taki sposób metoda ta została zastosowana po raz pierwszy w Polsce. Polegała na wykorzystaniu trójwymiarowej struktury stworzonej z półprzeźroczystych ekranów tiulowych, oświetlonej przez zestaw projektorów rzucających obraz z kilku kierunków.
Grzegorz Nowak, dyrektor kreatywny w agencji Open‑Up, podkreśla, że przy organizacji tego wydarzenia czerpano wzorce z zachodnich koncertów gwiazd muzyki. „Za granicą podobny efekt osiągnęli choćby organizatorzy koncertów Adele. Jednak w Polsce z powodu braku podobnych doświadczeń animatorów i techników musieliśmy wspólnie całość rozpracować od podstaw” – mówi Nowak. „Udało się stworzyć artystyczny pokaz, z którego byliśmy bardzo zadowoleni i który zrobił wrażenie na publiczności. Zespół choreografów, tancerek i grafików pracował nad układem i synchronizacją ruchów z animacjami ponad miesiąc. Wszystko dla kilkuminutowego spektaklu, którego najważniejszym celem było wzbudzenie zainteresowania i podniesienie poziomu koncentracji uczestników, ponieważ kolejne części miały już dostarczyć jak najwięcej informacji na temat produktu i jego działania” – dodaje dyrektor kreatywny Open‑Up.

Część edukacyjna prezentacji także została przygotowana z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, na przykład opakowanie leku zaprezentowane zostało za pomocą rozbudowanej animacji 3D. Całość została wyświetlona na dużym ekranie diodowym o najwyższej dostępnej na rynku rozdzielczości 2 milimetrów, zapewniającym najwyższą ostrość i jakość obrazu. Przekaz był efektowny, ale też konkretny i bardzo klarowny. Lek został opisany w optymalnej dla farmaceutów formie: przez analizę składników dokonaną zarówno przez przedstawicieli firmy, jak również przez zewnętrznych ekspertów.
Kolejna część była poświęcona m.in. analizie rynku farmaceutycznego i strategiom rozwoju. Cykl kilku wykładów przygotowali eksperci reprezentujący zarówno rynek farmaceutyczny i ochrony zdrowia, jak i świat biznesu („Harvard Business Review Polska”).
Organizatorom konferencji zależało także na dobrej organizacji logistycznej, dzięki której goście mieli możliwość wyboru dowolnego wykładu. Jeszcze przed konferencją agencja Open‑Up zadbała o stworzenie rozbudowanego systemu komunikowania się z gośćmi za pomocą specjalnie stworzonej internetowej strony rejestracyjnej, na której można było dokładnie zaplanować swoją obecność na wybranych wykładach. Precyzyjna informacja w trakcie imprezy była dodatkowo dostępna na wielu nośnikach. Goście byli informowaniu na bieżąco o kwestiach logistycznych m.in. za pomocą smartfonów i umieszczonych przed wszystkimi salami ekranów LCD.
Zdaniem Magdaleny Oplustil‑Binkiewicz, prezesa Open‑Up, organizacja takich wydarzeń służy firmom: „Coraz większą rolę w promocji produktów pełnią skrojone na miarę wydarzenia organizowane przez agencje eventowe. Coraz częściej też w przekazie promocyjnym kluczową rolę ogrywa edukacja, która czasem staje się wartością dodaną, a czasem wręcz istotą całego wydarzenia; jak choćby w przypadku konferencji USP Zdrowie. Kluczem do sukcesu jest jak najlepsze zrozumienie potrzeb klienta i rynku, podejście do projektu z pasją i pełnym zaangażowaniem oraz optymalne dobranie najbardziej skutecznych narzędzi. Efekty bywają wręcz spektakularne”.
Na potwierdzenie wypowiedzi Magdaleny Oplustil‑Binkiewicz można przytoczyć krótkie podsumowanie konferencji dokonane przez Dariusza Wardeneckiego, członka zarządu USP Zdrowie: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów konferencji, która dała nam przede wszystkim szansę zaprezentowania naszego innowacyjnego produktu we właściwy i unikalny sposób”.
USP Zdrowie jest firmą farmaceutyczną działającą na rynku leków bez recepty. Firma powstała w 1992 roku. W portfolio USP Zdrowie znajdują się znane marki, m.in.: Ibuprom, Apap, Gripex, Vigor UP!, Verdin, Xenna, Stoperan i Artresan. Inovox Express ma być innowacyjnym rozwiązaniem na ból gardła. Pierwsza substancja zmniejsza odczuwanie bólu, a dwie kolejne działają antyseptycznie, eliminują wirusy i bakterie w gardle, osiągając maksymalne stężenie już w 3 minuty.
Agencja Open‑Up jest firmą z wieloletnim doświadczeniem, zajmującą się organizacją licznych wydarzeń. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w kreowaniu i organizacji wydarzeń o bardzo różnorodnym charakterze i skomplikowaniu: od małych, skierowanych do kilkunastu osób, po imprezy masowe, gromadzące nawet tysiące widzów. Agencja ma siedzibę w Krakowie, ale obsługuje klientów z całego kraju oraz z zagranicy. Główni klienci mają swoje biura w Warszawie.