Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Michał Ciemiński: Zrozumienie oczekiwań klienta ma krytyczne znaczenie - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Michał Ciemiński: Zrozumienie oczekiwań klienta ma krytyczne znaczenie

26 kwietnia 2023 5 min czytania

Zarządzanie relacją klient‑dostawca ma szczególne znaczenie w przypadku usług outsourcingowych, dla których kontrakty mają długoterminowy, na ogół wieloletni, charakter. Przedsiębiorstwa korzystające z outsourcingu spodziewają się, że po początkowej fazie niezbędnej dla „dotarcia” współpracy obu stron jakość dostarczanych usług będzie coraz wyższa. Po tym okresie, który wymaga większego zaangażowania czasowego po stronie dostawcy, oraz wdrożeniu stosownych zmian w jego systemach informatycznych poprawia się też na ogół ekonomia świadczenia usług.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny »

Gdy oczekiwania klienta i dostawcy się rozmijają 

| , Bartosz Łopiński PL, Lidia Zakrzewska PL

Nasi eksperci radzą, jak zarządzać zakresem usług, by utrzymać zdrowe relacje z klientem.

Takie oczekiwania mieli prawdopodobnie przedstawiciele Trans Global, rozpoczynając współpracę z Farell Company, i ten aspekt dostawca powinien wziąć pod uwagę od początku zarządzania relacją. Szef IT w Trans Global, który w opisanym przypadku był głównym odbiorcą usług, jest istotnym elementem w tej relacji. Właściciel funkcji biznesowej, wyniesionej do zewnętrznego dostawcy, często jest naprawdę sfrustrowany z powodu „okrojenia” w ramach firmy jego zespołu (a także we własnym mniemaniu swojej roli w przedsiębiorstwie) i tym skrupulatniej podchodzi do egzekwowania kontraktu outsourcingowego, często mając na celu wykazanie uchybień po stronie dostawcy.

Z punktu widzenia firmy outsourcingowej zrozumienie sytuacji i oczekiwań klienta (także pojedynczych menedżerów) ma krytyczne znaczenie dla powodzenia długoterminowej relacji ze zleceniodawcą. Warto też zwrócić uwagę, że motywem przewodnim Farell Company przy pozyskaniu Trans Global jako prestiżowego klienta było zbudowanie odpowiednich referencji, które mają duże znaczenie przy pozyskiwaniu kolejnych klientów. Kierownictwo dostawcy usług IT od początku zdawało sobie sprawę z bardzo niskiej rentowności tego kontraktu, która na dodatek w miarę jego realizacji stawała się coraz niższa. W takiej sytuacji Marek Lewandowski, odpowiedzialny za dostarczanie usług do klienta, powinien dużo wcześniej rozpocząć poszukiwanie rozwiązania pozwalającego w perspektywie długoterminowej obniżyć koszt świadczenia usług bez obniżenia jednak ich jakości. Były bowiem priorytetem dla jego firmy, skoro Trans Global miał być klientem „referencyjnym”.

Analizując ten przypadek, warto też zwrócić uwagę na osobowości dwóch liderów w Farell Company. Marek to osoba o kompetencjach technicznych, skoncentrowana na technikach IT i dostarczaniu usług, natomiast Tomasz nadzoruje marketing i sprzedaż. W takiej sytuacji najczęściej „sprzedawca” początkowo zarządza relacją z klientem. Jego celem jest podpisanie kontraktu, dlatego mniejszą uwagę zwraca na ekonomię. „Sprzedawca” zapomina o kliencie w momencie podpisania umowy. Relację przejmuje „dostawca” i wtedy zaczynają się problemy między klientem i dostawcą. Często wynikają one z obietnic i oczekiwań klienta zbudowanych na etapie „sprzedaży” kontraktu. Innym wyzwaniem może być też sama zmiana stylu zarządzania relacją: osoba o mentalności „sprzedawcy” może w zupełnie inny sposób współpracować z klientem, niż robi to „dostawca”. Osoby o mentalności „dostawcy” mogą mieć mniejsze umiejętności komunikacyjne i być mniej empatyczne, co czyni trudniejszym skuteczne zarządzanie relacją z klientem.

Co w takiej sytuacji powinni zrobić Tomasz i Marek? Przede wszystkim konieczna jest obiektywna diagnoza potrzeb i oczekiwań klienta (także zbudowanych na etapie sprzedaży kontraktu), jego kluczowych interesariuszy oraz historii obsługi klienta widzianej oczami Trans Global. Drugim ważnym elementem jest ocena procesu zarządzania relacją. Warto w tym przypadku spojrzeć przez pryzmat kluczowych sześciu filarów doświadczeń klienckich: wiarygodności dostawcy, rozwiązywania problemów klienta, zarządzania oczekiwaniami, czasu i wysiłku klienta, personalizacji obsługi oraz empatii. Trzecim istotnym elementem jest rozważenie strategicznych opcji dalszej współpracy pod kątem poprawy jakości i efektywności obsługi oraz rentowności kontraktu przy wykorzystaniu narzędzi typu SCCM. Automatyzacja procesów biznesowych w usługach outsourcingowych to jedyna droga do utrzymania się na rynku. Biorąc pod uwagę różne narzędzia, warto zastanowić się nad różnymi opcjami rozliczeń (na przykład różne warianty podziału kosztów zakupu, wdrożenia i utrzymania narzędzi czy też ewentualne zmiany w warunkach SLA w kontrakcie).

Po takich analizach Tomkowi i Markowi zdecydowanie łatwiej będzie zbudować opcje biznesowe, aby utrzymać kontrakt z Trans Global. Jeśli zarządowi firmy będącej odbiorcą usługi daje się możliwość wyboru, wówczas łatwiej przekonać go do zmiany warunków umowy outsourcingowej uwzględniającej jego oczekiwania i potrzeby. Kiedy opcje biznesowe będą gotowe, szefowie Farell Company powinni opracować plan odbudowania relacji, aby przekonać przedstawicieli Trans Global do akceptacji zmian w już istniejącym kontrakcie oraz pod kątem długoterminowej współpracy. Plan powinien uwzględniać różnych interesariuszy Trans Global (także dyrektora IT), tak żeby każdy z nich mógł stwierdzić, że zaproponowane zmiany oznaczają ich wygraną.

Przeczytaj pozostałe komentarze: »

Janusz Anioł: Pozyskanie klienta to dopiero połowa sukcesu 

, Janusz Anioł PL

Duże kontrakty wymagają bardzo rzetelnego przygotowania wszystkich zainteresowanych stron.

Jerzy Kalinowski: Patowe sytuacje nie są zazwyczaj efektem jednego błędu 

, Jerzy Kalinowski PL

Problemy ludzkości spowodował człowiek, więc mogą one być przez człowieka rozwiązane.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj