Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Analityka i Business Intelligence

Dlaczego warto prowadzić działania SEO w Wielkiej Brytanii?

27 kwietnia 2023 5 min czytania

Wielka Brytania – kraj kojarzący się nam z nieprzerwaną monarszą tradycją i obecnością dużego odsetka naszych rodaków – mało komu znana jest jako czwarty co do wielkości rynek e‑commerce na świecie. Właściciele internetowych biznesów, którzy poszukują nowych rynków zbytu swoich towarów i usług, powinni jednak zdawać sobie sprawę z możliwości, jakie daje brytyjski e‑commerce. Chcąc rozpocząć lub kontynuować ekspansję zachodnich rynków, warto postawić na Wielką Brytanię. Dlaczego?

Jednym z największych i najbardziej konkurencyjnych rynków e‑commercowych nie tylko Europy, ale i świata, jest rynek angielski. Jako kraj wysoce rozwinięty, Wielka Brytania cechuje się rokrocznym wzrostem wartości sprzedaży internetowej, co świadczy o dużej świadomości brytyjskich użytkowników sieci.

Nie bez powodu polscy właściciele sklepów internetowych obierają sobie za cel biznesową ekspansję wysp. By go osiągnąć, stawiają na skuteczne działania pozycjonujące oraz strategię SEO, dzięki którym możliwe jest dotarcie do dużej liczby klientów i zwiększenie przychodów.

Decyzja o wejściu na rynek brytyjski powinna zostać poprzedzona skrupulatnymi analizami nie tylko naszego biznesu i jego szans w starciu z obecnymi już w Wielkiej Brytanii graczami, ale również specjalistycznymi przygotowaniami pod SEO i pozycjonowanie w UK. Audyty użyteczności witryny sklepu, optymalizacja treści, a nawet adresu strony, stworzenie przemyślanej strategii link buildingu i content marketingu, estymacje – to tylko niektóre z działań, jakie powinna zawierać oferta agencji marketingowej, którą wybierzemy.

To wszystko może się opłacić i w perspektywie czasowej przynieść planowane zyski. Co przemawia za wyborem Wielkiej Brytanii jako kolejnego rynku zbytu naszych produktów?

Stan rynku e‑commerce w Wielkiej Brytanii

Pokaźne liczby w kontekście Wielkiej Brytanii nie powinny nikogo dziwić. Na ponad 67 milionów obywateli kraju aż 95% czynnie korzysta z internetu. Większość z nich za pomocą sieci dokonuje również zakupów, co z perspektywy biznesowej jest dobrym znakiem. Szacuje się, że już w 2019 roku wartość brytyjskiego rynku e‑commerce sięgnęła 79 miliardów dolarów amerykańskich. Mając na względzie wydarzenia ostatnich trzech lat, które przyniosły rynkowi internetowemu same wzrosty, możemy być pewni, że liczba ta zauważalnie się zwiększyła. Takie środowisko biznesu w sieci okazuje się naprawdę korzystne – zwłaszcza dla tych, którzy chętni są do niego dołączyć.

Siła sprzedawców zagranicznych

Dla polskich właścicieli sklepów internetowych dobrą wiadomością na pewno będzie również to, że angielscy klienci bardzo chętnie wybierają produkty pochodzenia zagranicznego. Dowodzić tego może nie tylko fakt, że sklepy oferujące dobra spoza Wielkiej Brytanii radzą sobie dobrze, ale również to, jak dużą popularnością cieszą się ogólnodostępne, międzynarodowe platformy zakupowe. Dziś trudno jest wyobrazić sobie brytyjski e‑commerce bez takich graczy jak Amazon czy eBay. Furtka dla produktów polskiego pochodzenia jest tu wciąż otwarta.

Klienci obyci w zakupach online

W tak dobrze prosperującym e‑commercie, jakim jest rynek brytyjski, nie sposób nie wspomnieć o samych użytkownikach sieci. Mieszkańcy Zjednoczonego Królestwa dokonują zakupów online na porządku dziennym, dobrze rozumiejąc zasady, jakimi rządzi się online shopping. Chętnie płacą za pomocą kart płatniczych i portfeli elektronicznych, co świadczy o dużym stopniu cyfryzacji kraju. Choć mieszkańcy wysp najczęściej w internecie kupują odzież, to branże takie jak elektroniczna, zabawkowa, kosmetyczna czy spożywcza również cieszą się powodzeniem.

Duży odsetek Polaków w Wielkiej Brytanii

Na uwagę naszych rodzimych sprzedawców z pewnością zasługuje fakt, że w Wielkiej Brytanii mieszka wielu Polaków, którzy także dokonują zakupów online. Sentyment do polskich produktów i tęsknota za towarami dostępnymi w Polsce mogą okazać się motorem napędowym naszego biznesu w Zjednoczonym Królestwie. Warto go wykorzystać i w działaniach marketingowych – jeśli tak zakładać będzie ustalona strategia – zwrócić się również do klienta o polskim pochodzeniu.

Zamożność klienta brytyjskiego

W kontekście tak mocnej gospodarki, jaką jest gospodarka brytyjska, warto pamiętać o możliwościach nabywczych tamtejszego konsumenta. Siła funta brytyjskiego w połączeniu z aspiracjami zakupowymi Anglików może przynieść naszemu sklepowi duże zyski. Zwłaszcza gdy nasz produkt cechować będzie wysoka jakość, a sposób dostawy okaże się wygodny dla odbiorcy. Zbudowanie dużej bazy stałych klientów – jako że Anglicy są konsumentami świadomymi – może wymagać od nas pewnego wysiłku, jednak z pewnością warto go włożyć.

Mając na względzie powyższe kwestie, Wielką Brytanię warto uwzględnić jako kolejny cel ekspansji biznesowej w e‑commerce. Strategia pozycjonowania powinna być skupiona głównie na wyszukiwarce Google, ponieważ to z niej Anglicy korzystają najczęściej (prawie 93% użytkowników). Decydując się na wejście na ten rynek, należy jednak pamiętać o jego sporej konkurencyjności i zaawansowaniu tamtejszych sklepów internetowych. W Zjednoczonym Królestwie optymalizacja pod kątem SEO oraz działania pozycjonujące stoją na wysokim poziomie. Chcąc konkurować z obecnymi już graczami, warto zatem współpracować z dobrą agencją marketingową.

Innowacyjną ofertą SEO dla krajów europejskich może pochwalić się polska agencja SEOgroup, która opracowała zaawansowaną i jedyną na rynku autorską koncepcję SEO360®, dzięki której możliwe jest zdobycie szerokiej widoczności i nowych klientów za granicą – również w Wielkiej Brytanii.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!