Więcej w: Bez kategorii
Bez kategorii

Jakie cyfrowe narzędzia wybrać, by zwiększyć zaangażowanie?

O tym, jak przeciwdziałać tego typu zjawiskom opowiadał podczas III Kongresu MIT Sloan Management Review Polska Peter Coffee, wiceprezes ds. badań strategicznych w Salesforce. Pandemia przyspieszyła zmiany, które i tak były nieuniknione. Jej skutkiem jest jednak to, że wcześniej wiele rozwiązań planowanych było na lata. Teraz udało się wdrożyć je w zaledwie kilka tygodni. Jak zatem najlepiej wykorzystać to, czego […]

18 kwietnia 2023
Bez kategorii

Kryzys mówi: sprawdzam wasze wartości

Katarzyna Byczkowska, prezes zarządu BASF Polska, mówi o funkcjonowaniu swojej firmy w obliczu kryzysu i wartościach, którymi kieruje się w codziennej pracy. Czy BASF już odczuwa skutki COVID‑19? Dla naszej firmy skutki pandemii były dostrzegalne już w styczniu, ponieważ część produkcji globalnej jest zlokalizowana w Chinach. BASF dostarcza produkty do wielu segmentów gospodarki, które w różnym stopniu zostały nią dotknięte. Branża motoryzacyjna odczuwa je […]

18 kwietnia 2023
Bez kategorii

Prof. Heskett: „Trzech na czterech menedżerów uważa, że kultura organizacyjna ich firmy wymaga naprawy”

James Heskett jest emerytowanym profesorem Harvard Bussines School, doradcą biznesowym i autorem książek poświęconych zarządzaniu. W jednym ze swoich badań odkrył, że firmy, które reprezentują elastyczne kultury organizacyjne osiągają lepsze wyniki finansowe. Zapytaliśmy go o to, jak kształtować kulturę organizacyjną w niepewnych czasach i dobie hybrydowych modeli pracy. Lista wyzwań stojących przed liderami zdaje się nieustannie rosnąć. Gdy wreszcie otoczenie biznesowe […]

18 kwietnia 2023
Bez kategorii

Leszek Hołda, PKP Energetyka: „Cyfrowe kompetencje sprzyjają zielonej transformacji”

O roli zielonej i cyfrowej transformacji mówi Leszek Hołda, członek zarządu PKP Energetyka, odpowiedzialny za sprzedaż energii trakcyjnej i paliw, a także relacje z kluczowymi klientami oraz działania z zakresu R&D. Rozmawia Paweł Kubisiak. PKP ENERGETYKA jest jedną z największych firm energetycznych w Polsce. Przedsiębiorstwo działa w trzech kluczowych obszarach: zajmuje się sprzedażą i dystrybucją energii elektrycznej poprzez własną sieć dystrybucyjną na terenie całego kraju oraz […]

18 kwietnia 2023
Bez kategorii

COVID-19 stał się katalizatorem zmian

W jakich obszarach koronawirus zmienił działalność firmy ubezpieczeniowej, mówi Agnieszka Wrońska, prezes zarządu LINK4. Rozmawia Lidia Zakrzewska. Rynek ubezpieczeń ze swojej natury działa w długoterminowej perspektywie. Czy globalna pandemia coś w tej kwestii zmieniła? Czy obserwują państwo spadek własnych obrotów w związku ze spadkiem sprzedaży w branży motoryzacyjnej? Ubezpieczyciele mają ogromne doświadczenie w zarządzaniu ryzykiem, bowiem taka jest idea naszej działalności. Przez ostatnie […]

18 kwietnia 2023
Wideocast Bez kategorii

Nowe podejście do eksperymentowania – spotkanie z ekspertem MIT

Budowanie innowacyjnych rozwiązań wymaga kreatywności, ale same pomysły to za mało, by tworzyć produkty zyskujące uznanie odbiorców. Aby osiągnąć ten cel, konieczne jest tworzenie hipotez, które można łatwo testować. O nowym podejściu do eksperymentowania w biznesie, także z wykorzystaniem nowych technologii, opowiada Michael Schrage z MIT Sloan School of Management. Udostępniamy zapis webinarium z jego udziałem, wraz z dziesięciominutową sesją pytań i odpowiedzi […]

18 kwietnia 2023
Bez kategorii

Rynek pracy skurczył się w 2020 roku aż o jedną czwartą

Pomimo że pandemia objęła praktycznie wszystkie kraje na świecie, niektóre regiony ucierpiały mniej i szybciej poradziły sobie ze skutkami obostrzeń. Widać to w raporcie Międzynarodowej Organizacji Pracy – najbardziej poszkodowani z powodu utraty zatrudnienia byli mieszkańcy Ameryki Łacińskiej, krajów Europy Południowej i Południowej Azji. Lepiej poradziły sobie: Europa Środkowa i Wschodnia, Chiny, a także kraje afrykańskie. Jedną z głównych strategii biznesowych przedsiębiorstw zmagających […]

18 kwietnia 2023
Bez kategorii

Liderka na trudne czasy

O tym, jak zachować czujność w niepewnych czasach, wykorzystać kryzys do wzmocnienia więzi z pracownikami i klientami, a także z sukcesem przejąć stery w firmie mimo nietypowych okoliczności, opowiada Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie. Szansa czy zagrożenie? Jak ocenia pani wpływ pandemii koronawirusa na rozwój branży ubezpieczeniowej? Dostrzegam zagrożenie z powodu ograniczonych możliwości bezpośredniego kontaktu doradców z klientami. W ubezpieczeniach na życie to właśnie długoterminowe relacje stanowią […]

18 kwietnia 2023
Bez kategorii

Wszystko da się przezwyciężyć

O wartości międzypokoleniowej wymiany doświadczeń w zarządzaniu kryzysowym oraz autentyczności lidera w zapewnianiu poczucia bezpieczeństwa pracownikom opowiada Marcin Małkowski, prezes zarządu spółki Małkowski‑Martech. Pańska firma jeszcze na początku roku odbierała nagrodę za innowacyjność od marszałka województwa wielkopolskiego w kategorii „Przemysł jutra”, po czym kilka tygodni później ogłoszono pandemię. Jak jako lider prosperującej firmy zareagował pan na tę nową sytuację? Pojawiło […]

18 kwietnia 2023
Bez kategorii

Dokąd zmierzają technologie wykorzystywane w e-commerce?

Przyszłość sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem internetu zapowiada się niezwykle ciekawe, głównie za sprawą technologii takich jak algorytmy sztucznej inteligencji, daleko posunięta personalizacja oraz rozpoznawanie i przetwarzanie mowy. Tylko czy rzeczywiście chodzi o przyszłość, a nie o teraźniejszość?  Rozmawiamy o tym z Michałem Blakiem, CEO firmy edrone. Po co właściwie stosować w sklepie interfejs głosowy? Jakie są zastosowania technologii „voice” w biznesie? Czym jest „voice commerce”? Co z prywatnością? Czy jesteśmy podsłuchiwani? Technologia […]

18 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!