Więcej w: Bez kategorii
Bez kategorii

Reklama w Internecie: irytująca, ale skuteczna

W swoich działaniach marketingowych firmy coraz częściej wykorzystują Internet. Do popularnego już e‑mailingu dochodzą takie formy reklamy, jak: button, skyscraper, pop‑under czy toplayer. Menedżerowie decydujący o wydatkach marketingowych powinni wiedzieć, które z nich są najbardziej popularne wśród internautów. Od kilku lat na światowym rynku reklamowym zarysowuje się wyraźny trend – rosną wydatki na reklamę w Internecie. Tendencja ta jest dostrzegalna […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Kto powinien usprawnić… – komentarz 2

Zanim dyrektor zarządzający EVRO zdecyduje, kto powinien wprowadzać zmiany w organizacji, musi określić docelowy model działania firmy. Analizując sytuację, w jakiej znalazła się firma EVRO, wyraźnie widzę obszary, które źle funkcjonują i wymagają szybkich zmian. Chodzi przede wszystkim o nieoptymalne rozwiązania w ramach istniejącego łańcucha dostaw, czego efektem jest pogarszająca się pozycja konkurencyjna firmy na rynku i spadek sprzedaży, co w konsekwencji prowadzi […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Pięć zasad permanentnej transformacji

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG) to firma, która podlega ustawicznej transformacji, wynikającej z jednej strony z potrzeby stałego doskonalenia, a z drugiej – z konieczności dopasowania się do regulacji, które nakazują rozdział jednostek produkcji gazu od jego dystrybucji. Liczba tych zmian, a także fakt, że nie wszystkie z nich są uzasadnione interesem ekonomicznym przedsiębiorstwa, sprawia, że jednym z podstawowych wyzwań, przed którymi stają […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Jacek Pałkiewicz

Jacek Pałkiewicz, reporter i eksplorator, od 40 lat przemierza peryferie świata. Pracował w kopalni złota w Ghanie, poszukiwał diamentów w Sierra Leone. W 1975 roku przepłynął samotnie Atlantyk na 5‑metrowej łodzi ratunkowej. Osiem lat później założył szkołę przetrwania we Włoszech, która stała się wzorem do naśladowania w wielu krajach. W 1996 roku naukowa ekspedycja, której przewodził, zlokalizowała i opisała źródło Amazonki. Autor kilkunastu […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Wygrywaj, robiąc mniej niż konkurenci!

Umiejętność wykorzystywania zewnętrznych zasobów do realizacji strategii firmy, w tak niewielkim stopniu doceniana przez polskie przedsiębiorstwa, staje się dziś jedną z ważnych kompetencji najbardziej konkurencyjnych firm. Jak zatem powinien wyglądać modelowy proces dochodzenia do decyzji outsourcingowej i od czego zależy ostateczne powodzenie kontraktu? W lutym 2005 roku w „Harvard Business Review” ukazał się artykuł Strategic Sourcing: From Periphery to the Core […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Jak efektywnie budować elektroniczne relacje z klientami

Wiele firm rozbudowuje centra kontaktu i wdraża zaawansowane technologie samoobsługowe, wierząc, że poprawią swoją pozycję konkurencyjną w krytycznym obszarze relacji z klientami. Tymczasem jedynym rezultatem tych działań są wysokie koszty i spadek zaufania klientów, niezadowolonych z jakości obsługi elektronicznej. Jak uniknąć typowych błędów? Kształtowanie elektronicznych relacji z klientami nie jest proste. Łatwiej o porażkę niż o spektakularny sukces. Świadczą o tym badania opinii osób korzystających […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Oferta hybrydowa jako wyróżnik na rynku

Od wielu już lat firmy działające na polskim rynku, szukając sposobów na zwiększenie sprzedaży i zdobycie nowych klientów, wprowadzają oferty hybrydowe. Nie jest to nowy pomysł. Przewodzi w tych działaniach branża motoryzacyjna, która przez lata wyspecjalizowała się w rozbudowanych pakietach, dołączając do sprzedawanych samochodów bogatą ofertę produktowo‑serwisową (obok części zamiennych także kredyty, ubezpieczenia). Pozostałe branże, w tym także instytucje […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Polskim firmom brakuje systemowego zarządzania ryzykiem

W wielkich międzynarodowych korporacjach systemowe zarządzanie ryzykiem strategicznym staje się coraz powszechniejsze. Kontrolą obejmuje się w nich każdy obszar funkcjonowania firmy, od jej działalności operacyjnej poprzez finansową czy związaną z realizacją strategii rozwoju. Tymczasem znaczna część polskich przedsiębiorstw nie odkryła jeszcze zalet takiego podejścia. Zazwyczaj menedżerowie analizują zagrożenia bardzo wycinkowo, skupiając się na najbardziej powszechnych z nich, tzn. głównie […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Komunikacja w firmie: w poszukiwaniu synergii między organizacją a technologią

W ciągu ostatnich lat na rynku pojawiło się wiele nowoczesnych technologii usprawniających komunikację w firmie. Ich efektywne wykorzystanie wymaga jednak transformacji struktur wewnętrznych w organizacjach. Jaki charakter powinny mieć te zmiany? Co zrobić, by w pełni wykorzystać możliwości oferowane przez najnowsze rozwiązania komunikacyjne? Dopasuj strukturę firmy do nowych wyzwań komunikacyjnych Podniesienie produktywności pracowników wiedzy wymaga poważnej ingerencji w struktury organizacyjne firm. Technologia […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Multimedialny anioł – komentarz 3

Na decyzje o zmianach kapitałowych wpływają dwa główne elementy. Pierwszym z nich są potrzeby i preferencje osobiste właścicieli, drugim zaś potrzeby finansowe firmy. Robert Bieńkowski nie sprawia wrażenia osoby, która podejmując decyzję o podwyższeniu kapitału dla nowego wspólnika, ma na myśli polepszenie swojej osobistej sytuacji. Jest przyzwyczajony do inwestowania w firmę i jej rozwijanie przy ograniczonych zasobach finansowych. Podjęcie ryzyka osobistego […]

8 marca 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!