Więcej w: Bez kategorii
Bez kategorii

Chcesz mieć lojalnych i wiernych klientów? Przestaw firmę na model subskrypcyjny

Model subskrypcyjny, zwany też abonamentem lub prenumeratą, kojarzy się najczęściej z serwisami muzycznymi, wideo na życzenie albo usługą hostingu. Dziś  jednak w formie subskrypcji sprzedaje się znacznie więcej usług i produktów, nieraz w bardzo różnych branżach. Jak wynika z badań firmy Zuora (dostarczającej platformę do zarządzania subskrypcjami w chmurze) biznesy działające w modelu subskrypcyjnym w latach 2012‑2020 urosły aż o 435%. Z danych Zuory wynika również, że we wspomnianym okresie firmy subskrypcyjne zwiększały przychody […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

Kompleksowe podejście do zatrudnienia

Za sukcesem firmy stoją zaangażowani pracownicy – podkreślają to liderzy największych na świecie firm i prześcigają się w oferowaniu najlepszych warunków pracy. O atrakcyjności firmy świadczą dziś jednak nie tylko standardowe elementy związane z zatrudnieniem, takie jak wynagrodzenie i prestiż organizacji. Współcześni pracodawcy powinni dbać o cały wachlarz elementów związanych z rekrutacją, rozwojem pracownika w organizacji, a nawet rozstaniem się z nim. Poniższy raport prezentuje […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

Rasmus Hougaard: „Gdy jesteś liderem, musisz rozdzielać empatię od współczucia”

Rasmusa Hougaarda – założyciela oraz CEO Potential Project, autora bestsellerów w zakresie zarządzania i wykładowcę biznesowego – zapytaliśmy o to, jak otoczenie biznesowe zmienia dziś paradygmat przywództwa i o czym muszą pamiętać liderzy stojący na czele zespołów w czasach nieustającej niepewności. Rozmawia Maria Korcz. Rasmus Hougaard to założyciel i dyrektor zarządzający Potential Project, globalnej firmy zajmującej się szkoleniami z zakresu przywództwa, rozwoju organizacyjnego i badań. Pomaga […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

Jak włączyć wideo do komunikacji z pracownikami?

MEGA TREND – tak o wideo mówi twórca Facebooka Mark Zuckerberg. Wideo nie tylko angażuje i wzmacnia przekaz, ale też zmienia sposób myślenia o tworzeniu treści. To potężna oręż w bitwie o uwagę odbiorców, szczególnie tych młodych. Szansa na kształtowanie komunikacji i rozwoju pracowników zgodnie z ich potrzebami, ale też i oczekiwaniami. Wideo stało się istotną częścią doświadczenia online każdej osoby, bez względu na […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

Raport IAB: perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce 2017

Co istotnego wydarzyło się na rynku reklamy internetowej w 2017 roku? Jakie zmiany czekają wszystkich przedsiębiorców aktywnie działających w sieci w ciągu najbliższych 6 miesięcy? Odpowiedzi na te, jak i inne pytania, znalazły się w kolejnej edycji cyklicznego raportu IAB Polska „Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce”. Już po raz czwarty przedstawiciele branży internetowej dogłębnie przeanalizowali rynek cyfrowy – zaprezentowali tegoroczne najważniejsze trendy, […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

5 tekstów na temat kreatywności

Twórcze rozwiązywanie problemów, w stale zmieniającym się otoczeniu biznesowym jest jedną z ważniejszych kompetencji współczesnych pracowników, menedżerów i zespołów.  Jak je stymulować? Aby odpowiedzieć na to pytanie przypominamy pięć popularnych tekstów poświęconych kreatywności.  1. Nowe podejście do eksperymentowania – spotkanie z ekspertem MIT Budowanie innowacyjnych rozwiązań wymaga kreatywności, ale same pomysły to za mało, by tworzyć produkty zyskujące uznanie odbiorców. […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

Raport eID: Elektroniczna identyfikacja kluczowa dla obywateli i konsumentów

Coraz więcej spraw jako konsumenci czy obywatele załatwiamy drogą elektroniczną. Występujemy wtedy jako konkretne osoby – rozpoznawane „z imienia i nazwiska”. W takich sytuacjach najważniejsze jest więc, aby nasza tożsamość była rozpoznana w sposób właściwy i bezpieczny. Dlatego tak istotna jest – także dla biznesu – kwestia elektronicznej identyfikacji (eID). Tematyce eID poświęcony został obszerny raport „Elektroniczna identyfikacja w Polsce – […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

Lider architektem kultury kreatywności

W czasach permanentnej zmiany tylko kreatywny, dynamicznie działający zespół jest gwarantem sukcesu. Potrzebuje jednak inspirującego przywódcy. Siła ciągłej transformacji Trwały sukces w biznesie zależy dzisiaj od umiejętności wymyślania siebie na nowo, zdolności spojrzenia na każdy aspekt funkcjonowania firmy z perspektywy uwzględniającej zarówno nowe uwarunkowania zewnętrzne, jak i pojawiające się szanse. Większość firm przywiązuje bardzo dużą wagę do sformułowanej strategii i ustalonego […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

Polityka cenowa: jak mądrze korzystać z rabatów

Rabaty, zniżki i kupony promocyjne są nieodłącznymi elementami działań intensyfikujących sprzedaż. Nie zawsze jednak przynoszą zakładany efekt – nieumiejętne budowanie polityki rabatowej może wręcz przynieść firmie straty. Jak odpowiednio korzystać z rabatów? Na co zwrócić uwagę? Powyższe pytania zadaliśmy Marcinowi Słomskiemu, ekspertowi w zakresie optymalizacji wartości przedsiębiorstw i wykładowcy ICAN Institute. Nasze ostatnie webinarium poświęcone tematyce wykorzystania bonusów i rabatów w polityce cenowej […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

Lato 2021 Nowy numer „MIT Sloan Management Review Polska”

Lato 2021 MIT Sloan Management Review Polska Wejście w biznes platformowy wcale nie oznacza ogromnych przychodów. Sama obecność na platformach też nie jest usłaną różami drogą prowadzącą wprost do klienta. Często przypomina o tym prof. Michael Cusumano z MIT Sloan School of Management – gość majowej konferencji „MIT Sloan Management Review Polska”. Jego zdaniem, sukces w biznesie platformowym wcale nie […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!