Więcej w: Dane i sztuczna inteligencja
Analityka i Business Intelligence

Czy generatywna AI zastąpi marketingowe badania rynku?

Sam Ransbotham i Shervin Khodabandeh, gospodarze podcastu Me, Myself i AI, rozmawiają z  Ayelet Israeli, profesorką na wydziale marketingu Harvard Business School, o wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji w badaniach marketingowych i zrozumieniu preferencji konsumentów. Jako profesorka nadzwyczajna w Harvard Business School i współzałożycielka Customer Intelligence Lab w tamtejszym Digital Data Design Institute Ayelet Israel koncentruje się na tym, w jaki sposób dane i technologia mogą wpływać […]

14 maja 2024
Dane i sztuczna inteligencja

CIC WARSAW – pierwszy polski Kampus Innowacji w duchu Cambridge

Misją amerykańskiej firmy Cambridge Innovation Center jest budowanie na całym świecie kampusów innowacji, zrzeszających instytucje i przedsiębiorstwa połączone wizją rozwoju i wymiany wiedzy. Pierwszy w rejonie Europy Środkowo‑Wschodniej hub CIC Warsaw rozpoczął swoją działalności w czerwcu 2020 roku w Warszawie. Partnerami materiału są Bene oraz Cambridge Innovation Center. Cambridge Innovation Center, poprzez spółkę CIC Warsaw, przenosi do Polski najlepsze praktyki […]

27 kwietnia 2023
Dane i sztuczna inteligencja

Jesień 2019. Nowy numer MIT Sloan Management Review Polska

Sztuczna inteligencja, ale biznes prawdziwy. Jesienny numer naszego kwartalnika jest już dostępny. Z czasem Google zamieni się w formę sztucznej inteligencji, która będzie rozumiała wszystko, co dzieje się w sieci. W lot złapie, czego szukasz, i znajdzie to dla ciebie. Jeszcze nie jesteśmy w tym punkcie, ale zbliżamy się do niego z każdym dniem – powiedział Larry Page, jeden ze współtwórców najpopularniejszej […]

27 kwietnia 2023
Cyberbezpieczeństwo

Co to jest deepfake?

Słowo deepfake powstało dopiero pod koniec 2017 roku. Ale to zjawisko już zmienia świat – i biznes. Samo słowo deepfake pochodzi od dwóch angielskich zwrotów: deep learning (głębokie uczenie) oraz fake (fałsz, podróbka). I już to dobrze tłumaczy, czym jest deepfake – obróbką dźwięku i obrazu, która ma na celu utworzenie fałszywych obrazów i dźwięków przy użyciu technik z zakresu sztucznej […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Największa komercyjna sieć satelitów – Starlink

Już obecnie sieć satelitów Starlink, należąca do SpaceX, liczy 180 sztuk. Czyni to z nich największa prywatną, komercyjną konstelację urządzeń znajdujących się na orbitach okołoziemskich. Mało tego – prawdopodobnie już jutro (21 stycznia 2020) wystrzelonych zostanie kolejne 60 satelitów tej sieci. Starlink – dopiero się rozkręcamy Jeśli start kolejnej rakiety Falcon 9 nie zostanie z jakiegoś powodu odwołany, […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Gdzie przechowywać firmowe dane?

Niektórzy eksperci twierdzą, że śmierć centrów danych jest już przesądzona. Jednak, tak samo jak w przypadku nekrologu Marka Twaina, doniesienia te mogą być znacznie przesadzone. Przedsiębiorstwa stają w obliczu coraz większego napływu cyfrowych informacji. Do tej pory większość z nich do przetrzymywania swoich danych wybierała centra danych (ang. data center). Jednak wzrost usług oferowanych w chmurze (ang. cloud computing), Internet […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

DIGITAL PRICING jako narzędzie przewagi w cyfrowej rzeczywistości – konferencja z cyklu Elite Leadership Program – RELACJA

[15:15 – 15:35] Summary and Conclusions / Podsumowanie i wnioski Jakie są ogólne wnioski, które możemy wyciągnąć z dzisiejszego spotkania?Przedstawią je: Tomasz Stec, partner zarządzający polskiego oddziału Simon – Kucher & Partners. Ekspert z ponad 15‑letnim doświadczeniem w obszarze strategii, sprzedaży, marketingu oraz zarządzania cenami. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z optymalizacją architektury cen oraz warunków handlowych, zarządzaniem promocjami, dynamicznym ustalaniem cen. Artur […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Communications Platform as a Service –  trend na 2022 r.?

Instytut Gartnera już kilka lat temu przewidywał, że przedsiębiorstwa, które nie postawią na rozwiązania chmurowe, będzie można porównać do tych, które w swojej działalności nie korzystają z internetu. Pandemia w pełni potwierdziła tę tezę, udowadniając, że takim firmom grozi nie tylko zacofanie technologiczne, ale nawet zniknięcie z rynku. W 2022 roku jednym z najgorętszych trendów związanych z chmurą obliczeniową jest CPaaS. Co to […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Droga do sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja jest już częścią naszej rzeczywistości i powinniśmy zżyć się z tą myślą. Zasadnicza kwestia polega jednak na tym, że ona stale się uczy. Mamy więc do czynienia z technologią, która nie jest jeszcze do końca „wymyślona”, a my działamy raczej w obszarze uczenia maszynowego. W efekcie ma powstać „maszyna” zdolna do adaptacji w zmiennych warunkach. Będzie ona analizować dane i dokonywać na […]

27 kwietnia 2023
Dane i sztuczna inteligencja

Zanieczyszczenie cyfrowe – jak z nim walczyć?

Gdybyśmy przenieśli się do siedemnastowiecznego Londynu, zobaczylibyśmy opalaną węglem metropolię, w której gęsty dym z płonących palenisk i pieców miasta wżera się w budynki, niszcząc je. Dopiero podczas rewolucji przemysłowej w połowie XVIII wieku, kiedy choroby dróg oddechowych stały się główną przyczyną zgonów w mieście, ludzie wreszcie zrozumieli, jak bardzo zanieczyszczenie powietrza wpływa na jakość ich życia. Jeszcze dłużej trwało, zanim […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!