Więcej w: Digitalizacja
Analityka i Business Intelligence

Soczewki z rozszerzoną rzeczywistością – Mojo Lens

Mojo Lens to soczewki kontaktowe wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną. Bo okulary do AR lub VR są takie zwyczajne… Mojo Lens to jeden z pomysłów na technologię, które rzeczywiście mają szansę zmienić świat – i od strony społecznej, i od strony biznesowej. Dlatego warto o nim wiedzieć. Tak jak klasyczne soczewki kontaktowe, z założenia spełniają przede wszystkim swoją podstawową rolę – korygują wady wzroku. […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Wielka Brytania odchodzi od gotówki – mennica przestaje bić monety i drukować banknoty

Brytyjska mennica ogłosiła, że przez kolejnych 10 lat nie wprowadzi do obiegu nowych banknotów 2 funtowych ani monet o nominale 2 pensów. Powodem jest odwrót od gotówki mieszkańców Wysp Brytyjskich po pojawieniu się pandemii koronawirusa. W Polsce również częściej korzystamy z płatności elektronicznych, jednak ciągle widoczne jest przywiązanie do gotówki. W Wielkiej Brytanii od dawna spadał udział fizycznych pieniędzy w obrocie […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Wpływ recesji na analitykę danych

Ubiegłą dekadę charakteryzowało ogromne zapotrzebowanie na analityków danych. Czy to się teraz zmieni? Wybuch pandemii COVID‑19 wywarł dramatyczny, negatywny wpływ na gospodarkę amerykańską i światową, a stopy bezrobocia poszybowały w górę. Zważywszy na zakłócenia gospodarcze, wygląda na to, że wiele krajów składających się na globalną ekonomię doświadczy recesji. Organizacje zaczynają zmagać się z kwestią tego, jak spowolnienie gospodarcze wpłynie na […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Jak budować pozytywne doświadczenia zakupowe

Ponad 50% reprezentantów zarządów największych producentów dóbr konsumpcyjnych ocenia, że spadek przywiązania klientów do marek produktowych na rzecz marek sklepowych i zakupów na portalach internetowych w najbliższej przyszłości będzie istotnie wpływać na zmiany sytuacji rynkowej – wynika z badania KPMG Global Consumer Executive Top of Mind Survey 2017 – Think Like a Start‑up. Sposoby, w jakie producenci i sieci handlowe próbują poradzić […]

27 kwietnia 2023
Cyberbezpieczeństwo

Pod nieustanną obserwacją

Ponad 70 lat temu George Orwell opublikował powieść Rok 1984. Przedstawił w niej przygnębiającą wizję świata, w którym policja za pośrednictwem dwukierunkowej telewizji bombardowała ludzi propagandą i równocześnie ich obserwowała. Główny bohater, poddany przez władze totalnej inwigilacji, początkowo sprzeciwiał się kontroli, jednak z czasem pogodził się z nią i przestał postrzegać nieustanny nadzór jako problem. Dziś na naszych oczach urzeczywistnia się ta […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Jak digitalizować firmowe dokumenty?

Zamiana dokumentów papierowych na elektroniczne (digitalizacja) wydaje się prostym projektem biurowym. Jednak umiejętnie przeprowadzona może zainicjować głęboką transformację firmy, usprawnić całość procesów oraz stworzyć podstawę do dalszych innowacji. Jakiekolwiek rozmowy o digitalizacji trzeba rozpocząć od wyjaśnienia popularnego błędu: stawiania znaku równości między cyfryzacją a digitalizacją. Jest to różnica jak w przypadku rajdów i wyścigów lub rybaków i wędkarzy. W zasadzie wewnątrzbranżowa i specjalistyczna, pokazująca […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Nowe technologie w starych sklepach

Zakupy online i zakupy stacjonarne to dwa zupełnie różne światy? Nic bardziej mylnego. Cyfrowe rozwiązania wprost napędzają sprzedaż tradycyjną. Nie kupujemy wyłącznie w sieci. Pomimo niekończącej się pandemii i galopującej inflacji szał zakupowy w sklepach stacjonarnych nie zmalał. Jak wynika z badania Deloitte „New Year & Christmas Spending Survey 2021” aż 70% konsumentów regionu EMEA świąteczne prezenty zamierza kupić zarówno przez […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Platforma inteligencji wizualnej – nowe narzędzie dla marketingu

Sztuczna inteligencja może być wykorzystana w marketingu również w przypadku treści wizualnych. Serial 1, producent rowerów elektrycznych, wykorzystał rozwiązanie Vizit – platformę wyposażoną w algorytm AI określany jako tzw. inteligencja wizualna przy wyborze zdjęć do kampanii promującej wprowadzane na rynek rowery. Efekt? Wzrost konwersji na stronie sprzedawcy o 98% i skrócenie czasu badań marketingowych o 99%. O ile pojęcia sztucznej inteligencji (AI) czy […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Dimension Data Poland: Stawiamy na nowe media

Elastyczność, otwartość, docenianie różnorodności oraz zrozumienie różnych potrzeb naszych pracowników są jednymi z ważniejszych wartości funkcjonujących w naszej organizacji – mówi Maciej Krupa, dyrektor HR w Dimension Data Poland W ramach patronatu nad inicjatywą Top Employers Institute rozmawiamy z przedstawicielami firm, które zostały wyróżnione prestiżowym tytułem Top Employers Polska 2017. Zapytaliśmy ich o kluczowe wyzwania związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi, praktyki z zakresu […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Technologiczne wsparcie procesów logistycznych i magazynowych

Wraz z rozpowszechnianiem idei nowej „rewolucji przemysłowej” znanej jako Przemysł 4.0 wzrasta konieczność gromadzenia i analizowania danych z różnych systemów sterujących produkcją, magazynem i logistyką. Do efektywnego i sprawnego zarządzania można wykorzystać systemy MES, APS i WES. Partnerem materiału jest Komputronik Biznes. Systemy MES to nic innego jak systemy informatyczne, wykorzystujące technologie informatyczne, oprogramowanie, aplikacje, urządzenia elektroniczne oraz elementy automatyki do pozyskania informacji […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!