Łowca jednorożców
Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]
Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]
Zbliża się era postcyfrowa. Co to oznacza dla twojego biznesu? Firmy muszą mieć świadomość, że zasady rynkowe się zmieniły. Cyfryzacja to już za mało! Era postcyfrowa ma swoje wymagania. Najnowszy raport „Post‑Digital Era Is Upon Us” przygotowany przez Accenture podkreśla dynamikę cyfrowych zmian. Spośród 284 przebadanych prezesów firm z branży obsługi klienta aż 40% z nich wskazało, że tempo […]
Najpierw wymyśl firmę, potem ją rozwiń, a na koniec… porzuć. Wtedy będziesz prawdziwym przedsiębiorcą. Tak mówi William Sachiti, pochodzący z Zimbabwe seryjny przedsiębiorca i wynalazca, obecnie działający głównie w Wielkiej Brytanii. Wywiad odbył się w ramach Infoshare 2020. Rozmawiał Rafał Pikuła. Rafał Pikuła: Mówisz o sobie „jestem seryjnym przedsiębiorcą i wynalazcą”. Co to znaczy? William Sachiti: Moja odpowiedź będzie nieco kontrowersyjna. Wiele osób jest […]
Tradycyjny sposób prowadzenia projektów informatycznych zgodnie z rygorystycznymi założeniami sprawia, że trudno nadążyć za zmieniającymi się oczekiwaniami klientów. Rozwiązaniem może być zarządzanie zwinne. Ze względu na nieustanną zmienność współczesnych rynków firmy powinny szybko reagować na ewoluujące potrzeby swoich klientów, dlatego coraz częściej projekty informatyczne rozpoczęte przed rokiem lub nawet kilkoma miesiącami są w momencie finalizacji przestarzałe. Nie dziwi […]
Kongres MIT SMRP w nowej formule był odpowiedzią na aktualną sytuację społeczno‑gospodarczą w Polsce i na świecie. Wiele firm już teraz musi przygotować się na konsekwencje nadchodzącego kryzysu i spowolnienia gospodarczego, a to oznacza konieczność większej cyfryzacji procesów, produktów, usług oraz samego podejścia do pracy. Właśnie dlatego, podczas wydarzenia, znaczną część wystąpień poświęciliśmy transformacji cyfrowej w czasach kryzysu. Po oficjalnym otwarciu wydarzenia przez Pawła Góreckiego, […]
Jakie mają państwo doświadczenia z zarządzaniem różnorodnością i jakie praktyki stosują? Piotr Pyrich: Od wielu lat mamy w BP program o nazwie Diversity & Inclusion, promujący zróżnicowanie i poczucie przynależności do naszej organizacji. Chodzi w nim o przeszczepienie do naszego miejsca pracy różnorodności, jaką widzimy w otaczającym nas świecie. BP zatrudnia olbrzymi zespół ludzi – w ponad 70 krajach prawie 80 tysięcy osób – odzwierciedlający […]
Dostęp do internetu dzięki bezprzewodowym nadajnikom zamontowanym w oprawach oświetleniowych umożliwia znacznie wydajniejszą komunikację. Ponadto zastosowanie tego typu innowacyjnych rozwiązań może przełożyć się na wzrost wartości biurowca. Partnerem materiału jest Signify. Ciągłe zmiany o charakterze gospodarczym, społecznym i technologicznym sprawiają, że współczesne firmy z branży nieruchomości również się zmieniają. Obecnie jedną z kluczowych kompetencji deweloperów i projektantów jest umiejętność dostrzegania oczekiwań i potrzeb najemców, […]
Obecny kryzys pokazał, jak bardzo zależni jesteśmy od nowych technologii. Zależni, a nawet uzależnieni – bez przesady można powiedzieć, że półprzewodniki pełnią obecnie w gospodarce taką samą rolę, jak ropa naftowa kilkadziesiąt lat temu. Problemy z dostawami procesorów wstrzymały produkcję aut w czterech fabrykach General Motors w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Kanadzie i Korei Południowej. Produkcję w części zakładów wstrzymali też tacy producenci jak […]
Większość firm nie dysponuje wielomilionowymi budżetami na innowacje, a mimo to wiele z nich potrafi z sukcesem wprowadzać na rynek coraz to nowsze produkty czy usługi. Co decyduje o organizacyjnej innowacyjności – umiejętność przyciągnięcia pomysłowych ludzi czy wewnętrzna kultura sprzyjająca powstawaniu twórczych pomysłów? Kultura innowacyjności Przykłady tak znanych z kreatywności firm, jak Apple, Pixar, Lego czy IDEO, pokazują, że odpowiedzi rozkładają się […]
Nowe technologie leżą u podstaw moich doświadczeń zawodowych, dlatego spróbuję przez ten pryzmat ocenić wybór strategii firmy Lasota & Co i doradzić jej prezesowi, co powinien zrobić przed podjęciem decyzji. Steve Jobs powiedział kiedyś, że należy iść tam, gdzie krążek leci, a nie tam, gdzie jest. Prezes powinien myśleć długofalowo, co ogranicza jego strategiczne wybory. Globalnym trendem w energetyce jest […]