Więcej w: Innowacja
Digitalizacja

Ewolucja od produktu do usługi

Współczesnej przestrzeni biurowej nie sposób porównywać z tą, z której korzystała większość białych kołnierzyków jeszcze dekadę temu. W planowaniu biura coraz większą rolę odgrywa nauka, a model wynajmu siedziby firmy przechodzi znaczną ewolucję. Partnerem materiału jest HB Reavis. Jeszcze do niedawna świat nieruchomości biurowych funkcjonował według dość konserwatywnych reguł. Potrzeby firm były proste – zmieścić jak najwięcej pracowników na jak najmniejszej […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Z głową w chmurach

Dla współczesnych firm, które stają przed koniecznością integracji wielu systemów informatycznych, migracja do chmury jest wręcz koniecznością. Przekonała się o tym firma Arcade Beauty, która zdecydowała się na implementację chmury prywatnej dostarczanej przez firmę OVH. O tym wdrożeniu opowiada nam Michał Maciejewski, menedżer ds. infrastruktury IT na Europę w Grupie Arcade Beauty. Rozmawiał Paweł Górecki, redaktor „Harvard Business Review […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Jak zbudować mapę drogową do przemysłu 4.0

W przypadku tak złożonej zmiany, jaką jest transformacja do przemysłu 4.0, warto zwrócić uwagę na postawy kluczowych dla firmy menedżerów. Z przeprowadzonych przez nas w ostatnich trzech latach kilkuset rozmów z menedżerami różnej wielkości firm produkcyjnych w Polsce wyłaniają się następujące, w większości niepokojące, obserwacje. Około 30% badanych menedżerów nie jest zainteresowanych otoczeniem rynkowym i koncentruje się na bieżących zadaniach operacyjnych. Ich postawa […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Start-upy, czyli w jaki sposób firmy izraelskie poradziły sobie z kryzysem gospodarczym

Nie zrozumiemy dobrze natury obecnego kryzysu, jeśli skoncentrujemy się tylko i wyłącznie na działaniach podejmowanych przez największe i najsilniejsze państwa czy firmy. Dysponują one środkami i wypracowanymi przez lata rozwiązaniami, które pozwalają im przetrwać trudne chwile. Istnieją jednak państwa i organizacje, które muszą się zmierzyć z sytuacją, gdy kryzys gospodarczy stanowi element codzienności. Takim krajem jest Izrael. Od powstania w 1948 roku […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Najlepsi z najlepszych! Finał 31. edycji Konkursu „Teraz Polska”

Konkurs „Teraz Polska” zmienia się, podobnie jak krajowa i globalna gospodarka. W tegorocznej edycji nagrodzono produkty i usługi z różnych branż, m.in. biotechnologicznej, OZE, informatycznej, finansowej, medycznej, budowlanej, elektrotechnicznej, bezpieczeństwa czy edukacyjnej. Zwycięzców łączy to, że oferują najwyższą jakość i pochodzą z Polski. Jeszcze kilka lat temu reprezentacja branżowa w Konkursie „Teraz Polska” miała nieco inny skład. Przeważały produkty spożywcze, budowlane, przemysłowe itp. […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Elektronika ubieralna mózgu: rośnie nowy, lukratywny rynek

Termin elektronika ubieralna mózgu brzmi może trochę makabrycznie, ale nie odstrasza ani inwestorów, ani tym bardziej osób, które chcą poprawić funkcjonowanie swoich szarych komórek. I chętnie za to zapłacą. Dzięki temu wartość tego rynku osiągnie w 2020 roku 6 miliardów dolarów. Elektronika ubieralna to pojęcie worek. A raczej pokaźny wór, który trzeszczy już w szwach, bo wciąż dokładane są do […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Paweł Soluch: Myślenie „out of the box” ma swoje korzenie w Polsce

Wytrwałość i konsekwencja to warunki powodzenia biznesu – przekonuje prezes zarządu firmy Neuro Device Group. W kolejnej odsłonie cyklu Spotkania mniej formalne rozmawiamy z Pawłem Soluchem, współzałożycielem i prezesem zarządu firmy Neuro Device Group, specjalizującej się w rozwoju innowacyjnych rozwiązań z zakresu badań naukowych, diagnostyki i terapii układu nerwowego. Spotkania mniej formalne to cykl wywiadów z wybranymi przez redakcję HBRP.pl polskimi przedsiębiorcami, którym zadajemy te […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Działania z myślą o zdrowiu przyszłych pokoleń

Działalność społeczna polegająca na promowaniu prawidłowego żywienia najmłodszych w trosce o ich zdrowie jest wpisana w misję Fundacji NUTRICIA i ma wymiar ogólnokrajowy. O roli działań popularyzujących ideę 1000 pierwszych dni życia, już od poczęcia, wśród polskiego społeczeństwa i ich długofalowych efektach mówi kierownik fundacji, Małgorzata Chmielecka. Partnerem materiału jest Fundacja NUTRICIA. Działania z myślą o zdrowiu przyszłych pokoleń NUTRICIA realizuje misję społeczną na wiele sposobów, m.in. […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Jak przekuć atuty globalne na sukces lokalny

Na polskim rynku piwo Heineken rywalizuje z markami premium kierowanymi do młodych dorosłych konsumentów, czyli przede wszystkim piwami w zielonych butelkach, na czele z Lechem i Carlsbergiem. Tak jak większość globalnych marek, Heineken nieustannie staje przed wyzwaniem osiągnięcia spójności pomiędzy globalnym charakterem marki i związanym z tym zunifikowanym przekazem reklamowym a koniecznością dostosowania komunikacji i działań marki do potrzeb, oczekiwań i gustów lokalnych konsumentów. W oczach […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Od przedsiębiorstwa rodzinnego do marki globalnej

Grupa Raben posiada własne oddziały w 13 krajach Europy, łącznie zatrudnia 10 000 pracowników i każdego dnia na drogi wysyła ponad 8500 ciężarówek. Zaczęło się jednak bardzo niepozornie, od małej, holenderskiej firmy rodzinnej. W 2021 r. firma świętuje swoje 90‑lecie i nadal ważne są dla niej wartości charakterystyczne dla familijnych organizacji, co pozytywnie wpływa na zaangażowanie pracowników i relacje z klientami. Partenerem […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!