Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Budżetowe sposoby na reklamowanie firmy w internecie - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
E-commerce

Budżetowe sposoby na reklamowanie firmy w internecie

27 kwietnia 2023 4 min czytania

O tym, że w internecie można skutecznie rozwinąć biznes, nikogo nie trzeba przekonywać. Jednak wiele firm boryka się z niskim lub wręcz zerowym budżetem na marketing internetowy. Czy mimo to mają szansę dotrzeć do swoich odbiorców online? Poznaj pomysły na tanie i skuteczne sposoby na rozkręcenie oraz wypromowanie firmy online.

Pozycjonowanie bez budżetu czy to możliwe?

Pozycjonowanie stron kojarzy się z dużą inwestycją. To prawda, pozycjonowanie nie jest usługą budżetową i wymaga comiesięcznej opłaty rzędu nawet kilku tysięcy złotych. Czy z braku pieniędzy musisz całkowicie rezygnować z SEO? Co prawda nie przeprowadzisz samodzielnie i bez doświadczenia działań tak skutecznych jak z agencją, masz jednak pewne możliwości. Po pierwsze zainwestuj czas w edukację. Możesz znaleźć w sieci lub w swoim mieście bezpłatne szkolenia i warsztaty z pozycjonowania stron. Takie projekty jak „Akademia widoczni” stawiają na szerzenie rzetelnej wiedzy z marketingu internetowego. Co osiągniesz z podstawową wiedzą o SEO? Bardzo dużo:

  • zoptymalizujesz nagłówki na stronie,

  • przygotujesz wartościowe dla pozycjonowania treści,

  • pozyskasz pierwsze jakościowe linki do strony,

  • przyjrzysz się menu swojej witryny i wprowadzisz ewentualne zmiany,

  • stworzysz zoptymalizowany opis i tytuły dla podstron.

Trzeba podkreślić, że to nie są wystarczające działania, aby dogonić konkurencję, która inwestuje w agencję SEO. Pomogą przynajmniej wzmocnić widoczność twojej strony na niszowe i brandowe frazy. Poza tym tego typu optymalizacja jest przydatna dla klientów – dostaną ciekawe i przejrzyste treści, a to bardzo ważne.

Postaw na content marketing

Content marketing to tworzenie wartościowej treści, a następnie promowanie jej, aby dotarła do odbiorcy. To przyjazne działanie dla firm bez budżetu. Wystarczy, że zainwestujesz swój czas i podzielisz się wiedzą. Co możesz tworzyć w ramach content marketingu? Masz wiele możliwości:

  • pisanie recenzji

  • tworzenie porównań produktów

  • nagrywanie wywiadów

  • transmisje live

  • prowadzenie webinarów

  • organizacja warsztatów online.

Istotne jest, aby treści koncentrowały się na dostarczaniu wartości odbiorcy, a nie na prezentacji oferty. Długotrwałe budowanie relacji i wizerunku przełoży się na sprzedaż, jednak nie to jest celem content marketingu. Stworzone treści trzeba jednak wypromować, aby przyniosły efekt. Tutaj z pomocą przychodzą media społecznościowe oraz współpraca PR z portalami tematycznie powiązanymi z firmą.

Profil firmy w Google

Google umożliwia bezpłatne stworzenie wizytówki, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania. To skuteczny i wydajny sposób dotarcia do odbiorców i jednocześnie zarządzania wizerunkiem. Wizytówki są weryfikowane przez Google za pomocą kodu nadsyłanego na adres firmy. Tym samym postronne osoby nie mogą nią zarządzać. Aby profil firmy przyniósł efekt, powinien być wyczerpująco uzupełniony. Zadbaj o takie dane, jak:

  • adres firmy

  • godziny pracy (również, jeśli działasz online)

  • dane kontaktowe

  • newsy

  • wybrane elementy oferty

  • zdjęcia

  • link do strony.

Ważnym elementem profilu są także opinie. Wielu klientów będzie się nimi kierować, nie jest zatem dobrą taktyką bierne podejście do nich. Złe opinie mogą pojawić się nawet z błahego powodu, dlatego wygospodaruj czas na przygotowanie odpowiedzi i wyjaśnienie sytuacji. Zaplanuj też kontakt z zadowolonymi klientami, aby poprosić ich o wystawienie opinii. Za spontanicznie wystawione pozytywne opinie zawsze dziękuj, aby wzmocnić relacje. Profil firmy w Google ma bogate zaplecze analityczne, możesz więc po czasie sprawdzić, jakie efekty przynosi ta opcja i stale go aktualizować.

Social media marketing

Gdy myślimy o budżetowym marketingu, przychodzi na myśl aktywność w mediach społecznościowych. Jednak w rzeczywistości konkurencja na Facebooku czy Instagramie jest tak duża, że najlepsze efekty przynosi wzmocnienie działań za pomocą reklam Facebook Ads. Nie trzeba tu dużych nakładów, aby reklama dała skutek w postaci zasięgu. Możesz zacząć nawet od 100 zł. Czy brak środków na reklamę to powód, aby rezygnować z mediów społecznościowych? To oznacza jedynie, że na efekty trzeba będzie więcej popracować, np. budując społeczność. Warto rozważyć też działania na mniej popularnych miejscach, np. na LinkedInie czy Pintereście.

Zainwestuj w edukację

Brak budżetu to dobra motywacja, aby zainteresować się marketingiem internetowym i działać na własną rękę. Uczestnictwo w szkoleniach, czytanie branżowych blogów i słuchanie podcastów pomogą zrozumieć podstawowe mechanizmy marketingu online. Możesz śledzić takie projekty, jak „Akademia widoczni” lub blog Widoczni. A korzystając ze szkoleń, zyskasz podstawy, aby samodzielnie reklamować firmę w Internecie. Jedyne, czego potrzebujesz, to czas i determinacja.

Materiał powstał we współpracy z Agencją Widoczni.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!