Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Wdrożenie AR może ułatwić sprzedaż dużych produktów - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
E-commerce

Wdrożenie AR może ułatwić sprzedaż dużych produktów

27 kwietnia 2023 6 min czytania

Potencjał zastosowań rozszerzonej rzeczywistości w biznesie jest bardzo duży – technologię można wykorzystać m.in. w sprzedaży wielkogabarytowych produktów – np. mebli, samochodów. Niewiele polskich przedsiębiorstw decyduje się jednak na wykorzystanie funkcji AR w ich biznesie, ponieważ wymagałoby to zmiany zachowań konsumenckich. Z perspektywy firm sprzedających tanie i niewielkie produkty może być to po prostu nieopłacalne.

Reprezentuję firmę Tylko.com, markę meblową tworzącą designerskie regały na wymiar z zastosowaniem rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality). Zanim klient dokona transakcji, może ściągnąć darmową aplikację mobilną i dzięki funkcji AR sprawdzić, jak będzie wyglądał mebel w dowolnym miejscu i dowolnej konfiguracji. Po skierowaniu kamery telefonu lub tabletu w miejsce, w którym mógłby znajdować się mebel, aplikacja umożliwia „przymierzenie” go do danej przestrzeni. Dzięki funkcji AR potencjalny klient może nie tylko sprawdzić wygląd regału w miejscu docelowym swojego mieszkania lub biura, ale dosłownie ruchem palca dostosować rozmiar tego mebla do swojej przestrzeni i preferencji.

Dostrzegam liczne korzyści płynące z wykorzystania AR w naszym biznesie. Dzięki temu, że dajemy klientowi (nie zmuszając go do wyjścia z domu) możliwość sprawdzenia, jak w danej przestrzeni będzie wyglądał produkt (często ważący ponad 100 kg), liczba zwrotów po sprzedaży jest niewielka, co z kolei minimalizuje nasze ewentualne straty. Poza tym klienci czują się włączeni w proces tworzenia produktu: mogą nie tylko z fotorealistyczną dokładnością zobaczyć, jak regał komponuje się w określonym miejscu, ale też zmienić jego wymiar, kształt i kolor. Dzięki temu zyskujemy zadowolonych klientów z pozytywnymi doświadczeniami z procesu zakupowego, którzy są bardziej skłonni dokonać u nas zakupów w przyszłości.

Z pewnością z rzeczywistości rozszerzonej warto korzystać w przypadku wielkogabarytowych obiektów, których nie można łatwo przenieść lub wysłać i których logistyka jest droga. Ma to zatem zastosowanie w branży meblarskiej i motoryzacyjnej – na przykład jeżeli klient przed zakupem samochodu chciałby zobaczyć go w swoim garażu. Istnieją także start‑upy, które oferują przymierzanie okularów przeciwsłonecznych za pomocą rzeczywistości rozszerzonej. Klient może dzięki temu zobaczyć, czy dane okulary i ich design pasują do jego twarzy i dzięki temu jest w stanie szybko podjąć decyzję zakupową. Z drugiej strony jednak wykorzystanie AR w branży FMCG może być ryzykowne. Weźmy przykład sklepu internetowego Zalando. W tym wypadku koszt i czas otrzymania przesyłki przez klienta i dokonania ewentualnego jej zwrotu jest na tyle niski, że preferowanym zachowaniem konsumenckim jest dotknięcie i faktyczne przymierzenie towaru niż wizualizacja za pomocą aplikacji.

Firmy, które zwlekają z podjęciem decyzji o wdrożeniu rzeczywistości rozszerzonej, z pewnością nie natrafiły na barierę technologiczną.

Z perspektywy firmy Tylko.com, która podczas dokonywania decyzji biznesowych i wytyczania planów rozwojowych bazuje na danych, wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej jest opłacalne – przynosi korzyści zarówno nam, jak i klientom. Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że jesteśmy jedną z pierwszych firm w Polsce, w której AR jest tak głęboko powiązana ze strategią firmy. Tuż przed powstaniem Tylko.com współzałożyciele firmy prowadzili agencję zajmującą się tworzeniem rozwiązań technologicznych opartych na rozszerzonej rzeczywistości dla dużych klientów, takich jak Europejska Agencja Kosmiczna czy BMW. Byli tym samym pionierami tej technologii w Europie, ponieważ firmy dopiero dostrzegały zastosowania konsumenckie AR na urządzeniach powszechnie dostępnych. Dziś, m.in. dzięki fenomenowi Pokemon Go i wykorzystaniu technologii AR w aplikacjach społecznościowych, takich jak Instagram czy Snapchat, baza doświadczeń z tymi rozwiązaniami jest znacznie większa. Coraz więcej organizacji zatem może dostrzegać sens wykorzystania tej technologii w ich biznesie i jest to łatwiejsze.

Firmy, które zwlekają z podjęciem decyzji o wdrożeniu rzeczywistości rozszerzonej, z pewnością nie natrafiły na barierę technologiczną. Stworzenie aplikacji wykorzystującej AR nie jest tak skomplikowane, jak było jeszcze kila lat temu. Przed podjęciem takiej decyzji firmy mogą jednak brać pod uwagę dominujące zachowania konsumenckie na rynku oraz sprawdzać, czy wykorzystywana technologia jest opłacalna w dłuższej perspektywie i czy faktycznie ma znaczenie dla klientów. Trudno jest zmienić wyuczone zachowania klientów.

**Ten tekst jest częścią projektu <a href=>How to do IT. Klient może dzięki temu zobaczyć, czy dane okulary i ich design pasują do jego twarzy i dzięki temu jest w stanie szybko podjąć decyzję zakupową. Z drugiej strony jednak wykorzystanie AR w branży FMCG może być ryzykowne. Weźmy przykład sklepu internetowego Zalando. W tym wypadku koszt i czas otrzymania przesyłki przez klienta i dokonania ewentualnego jej zwrotu jest na tyle niski, że preferowanym zachowaniem konsumenckim jest dotknięcie i faktyczne przymierzenie towaru niż wizualizacja za pomocą aplikacji.

Firmy, które zwlekają z podjęciem decyzji o wdrożeniu rzeczywistości rozszerzonej, z pewnością nie natrafiły na barierę technologiczną.

Z perspektywy firmy Tylko.com, która podczas dokonywania decyzji biznesowych i wytyczania planów rozwojowych bazuje na danych, wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej jest opłacalne – przynosi korzyści zarówno nam, jak i klientom. Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że jesteśmy jedną z pierwszych firm w Polsce, w której AR jest tak głęboko powiązana ze strategią firmy. Tuż przed powstaniem Tylko.com współzałożyciele firmy prowadzili agencję zajmującą się tworzeniem rozwiązań technologicznych opartych na rozszerzonej rzeczywistości dla dużych klientów, takich jak Europejska Agencja Kosmiczna czy BMW. Byli tym samym pionierami tej technologii w Europie, ponieważ firmy dopiero dostrzegały zastosowania konsumenckie AR na urządzeniach powszechnie dostępnych. Dziś, m.in. dzięki fenomenowi Pokemon Go i wykorzystaniu technologii AR w aplikacjach społecznościowych, takich jak Instagram czy Snapchat, baza doświadczeń z tymi rozwiązaniami jest znacznie większa. Coraz więcej organizacji zatem może dostrzegać sens wykorzystania tej technologii w ich biznesie i jest to łatwiejsze.

Firmy, które zwlekają z podjęciem decyzji o wdrożeniu rzeczywistości rozszerzonej, z pewnością nie natrafiły na barierę technologiczną. Stworzenie aplikacji wykorzystującej AR nie jest tak skomplikowane, jak było jeszcze kila lat temu. Przed podjęciem takiej decyzji firmy mogą jednak brać pod uwagę dominujące zachowania konsumenckie na rynku oraz sprawdzać, czy wykorzystywana technologia jest opłacalna w dłuższej perspektywie i czy faktycznie ma znaczenie dla klientów. Trudno jest zmienić wyuczone zachowania klientów.

Ten tekst jest częścią projektu How to do IT. To twój sprawdzony przewodnik po cyfrowej transformacji i technologiach dla biznesu. Zapisz się na newsletter projektu!

Pobierz artykuł pdf niezabezpieczony

Pobierz artykuł pdf zabezpieczony

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!