Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Na co zwracać uwagę, chcąc dotrzeć do klientów pokolenia Z - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
E-commerce

Na co zwracać uwagę, chcąc dotrzeć do klientów pokolenia Z

27 kwietnia 2023 6 min czytania

Tylko 15% osób zaliczanych do generacji Z twierdzi, że reklamy, które widzi, są kierowane do nich. To duże wyzwanie dla agencji reklamowych i firm, które powinny szukać nowych sposobów dotarcia do młodych klientów. Istniejące od długiego czasu na rynku marki nie są przez nich postrzegane jako atrakcyjne i godne uwagi. Młodsi klienci lubią eksperymentować, wybierać nowe produkty i nieznane im wcześniej brandy.

Ten trend widać również w przypadku mediów społecznościowych, które także się zmieniają – młodsi użytkownicy mają znacznie więcej kont społecznościowych niż starsi i coraz częściej wybierają nowsze platformy, takie jak TikTok, Snapchat, czy Twitch. Z pierwszego z wymienionych serwisów korzysta 45% osób zaliczanych do pokolenia Z (urodzeni w latach 1997‑2012). Postmillenialsi znacznie częściej niż inne grupy wiekowe korzystają z multimedialnych form przekazu, nagrywając filmy i udostępniając je za pomocą komunikatorów i serwisów społecznościowych. Najpopularniejszą platformą również w tej grupie wiekowej pozostaje YouTube, z którego w marcu korzystało 86% osób w wieku pomiędzy 16‑26 rokiem życia.

Pokolenie Z to pokolenie graczy

Osoby zaliczane do tej grupy wiekowej znacznie częściej interesują się grami i e‑sportem, a także różnymi przejawami działalności artystycznej, takimi jak taniec, sztuka nowoczesna, fotografia. Ponad połowa ankietowanych twierdzi, że chce odkrywać świat i interesuje się innymi kulturami. Postmillenialsi lubią się wyróżniać w tłumie, co jest istotną podpowiedzią dla firm, które chciałyby dotrzeć do tej grupy klientów. Charakterystyczna dla nich jest też troska o środowisko naturalne i poczucie wspólnoty.

Aż 94% przedstawicieli pokolenia Z spędza czas grając. Najczęściej wybierają darmowe gry z trybem wieloosobowym. Tytuły łączące te dwie cechy, takie jak produkcje z gatunku battle royale, mają największe szanse dotrzeć do młodych graczy.

Indeks górny Procent przedstawicieli generacji Z zainteresowanych poszczególnymi aktywnościami. Źródło: GlobalWebIndex Indeks górny koniec

Do tego typu gier przyciąga ich nie tylko fakt, że są bezpłatne, ale także to, że dzięki nim spędzają czas ze znajomymi (44% postmillenialsów w ciągu ostatniego miesiąca grało z kimś znajomym). Co ważne, nie ograniczają się jedynie do grania, ale także oglądają jak robią to inni, śledząc transmisje turniejów e‑sportowych i poczynania internetowych osobowości na Twitchu, Facebooku i YouTubie.

Osiem kont w serwisach społecznościowych

O ile firmy dość dobrze zagospodarowały obecne na rynku od dłuższego czasu platformy takie jak YouTube, Facebook czy Instagram, o tyle ci przedsiębiorcy, którzy chcą dotrzeć do młodszych grup wiekowych, powinni rozważyć promocję w serwisach takich jak TikTok, czy Twitch. Według badania GlobalWebIndex, użytkownicy TikToka i Twitcha oczekują od firm, aby w trakcie pandemii dostarczały praktycznych informacji, jak radzić sobie w tych nietypowych warunkach, również pokazując, jak same to robią.  Postmillenialsi cenią też marki, które oferują atrakcyjne promocje i oferty dla stałych klientów, a także elastyczne formy płatności.

Indeks górny Średnia liczba kont w mediach społecznościowych u użytkowników należących do poszczególnych generacji (w latach 2017‑2020). Źródło: GlobalWebIndex Indeks górny koniec

Jak przyciągnąć młodych klientów?

Młodsi użytkownicy internetu śledzą blogerów i vlogerów, najczęściej tych, którzy udostępniają treści poświęcone grom, ale też celebrytów. Lubią też treści poświęcone modzie, treningom fitness i gotowaniu. Co ważne, 36% z nich śledzi również kanały społecznościowe marek, które lubi, a co czwarta młoda osoba sprawdza profile firm przed dokonaniem zakupu. Dlatego warto rozważyć inwestycję w nowe kanały dotarcia. Dobrym pomysłem jest stworzenie aplikacji mobilnej i udzielanie się na mikroblogach, a także umieszczenie przycisku „zapłać” na profilach firmowych w serwisach społecznościowych. Duże znaczenie mają również influencerzy i vlogerzy. Co piąty przedstawiciel pokolenia Z przyznał, że odkrywa nowe marki i produkty głównie w ten sposób.

Indeks górny Zmiana procentowa w częstotliwości wykonywania wybranych czynności: użytkowania komunikatorów, serwisów społecznościowych i aplikacji mobilnych. Dla pokolenia Z i dla tzw. Baby Boomers (znacznie starsze pokolenie ludzi urodzonych w latach 1946‑64). Porównanie zachowań obu grup w tygodniach pod koniec marca i pod koniec maja 2020. Źródło: GlobalWebIndex Indeks górny koniec

Postmillenialsi przed dokonaniem zakupu zwracają uwagę liczbę polubień profilu danej marki, a także możliwość zapłacenia przy odbiorze. Jest to jednocześnie grupa użytkowników, których łatwo zmotywować do promocji ulubionej marki, np. poprzez zaoferowanie w zamian dostępu do treści i ofert niedostępnych dla innych, a także zapraszanie na wydarzenia, które sprawią, że poczują się częścią czegoś ważnego.

Postmillenialsi: blokują reklamy i cenią prywatność

Jak można się spodziewać, przedstawiciele pokolenia Z dobrze radzą sobie z nowymi technologiami, zdając sobie sprawę z zagrożeń z nimi związanych. Co trzeci ankietowany przyznał jednak, że spędza zbyt dużo czasu przeglądając media społecznościowe i korzystając ze smartfona, a także, że nie wpływa to dobrze na nastrój. Młodsi użytkownicy internetu częściej cenią sobie anonimowość i prywatność; 46% korzysta z wtyczek do blokowania reklam, a co trzeci ankietowany korzysta z serwerów VPN lub Proxy, aby uniknąć śledzenia w sieci.

Młodzi źle znoszą ograniczenia związane z pandemią

Pandemia i przymusowa izolacja społeczna mają wpływ na wszystkich, ale okazuje się, że to młodsi gorzej znoszą nowe warunki, w jakich przyszło nam żyć. 95% przedstawicieli pokolenia Z mieszka z rodziną, najczęściej w mieście (58%), a ich zarobki są najczęściej niskie. Obecna sytuacja ma fatalny wpływ na finanse tych osób, demolując im plany na przyszłość. Trzeba wziąć pod uwagę, że mówimy o ludziach, którzy w większości jeszcze się uczą bądź studiują. Nie do końca jest jasne, jaki wpływ na jakość kształcenia będzie miała edukacja zdalna, która w tym momencie w wielu państwach (nie tylko w Polsce) stała się koniecznością.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!