Więcej w: Kompetencje i szkolenia
Analityka i Business Intelligence

Twój HR marnuje 50% budżetu

Twój HR trzyma się anachronicznych metod szkoleń językowych. Nie można go za to winić. Od lat jest oszukiwany. Blended learning, czyli zmiksowanie samodzielnych zajęć online i konwersacji z lektorem jest ponad dwukrotnie efektywniejsze od zajęć tradycyjnych. Świadczy o tym szereg badań, w tym oficjalne stanowisko Departamentu Edukacji USA. Przemawia za tym również zdrowy rozsądek. Dlaczego więc twój HR trzyma się […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Dobry handlowiec — jakie powinien posiadać kompetencje?

Dobry handlowiec potrafi w skuteczny sposób przekonać potencjalnego klienta do zakupu towaru lub usług generujących zyski dla swojego pracodawcy. Nie każda osoba jednak sprawdzi się na takim stanowisku, ponieważ wymaga ono nie tylko odpowiedniego wykształcenia i wiedzy, ale także pewnych cech osobowości, które często trudno jest wypracować. Jakie kompetencje powinien posiadać dobry handlowiec? Handlowiec to osoba odpowiedzialna za […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Pięć głównych błędów w oświetleniu miejsca pracy

Właściwe oświetlenie biura to jeden z kluczowych czynników decydujących o komforcie wykonywania codziennych obowiązków. Wbrew pozorom nie wystarczy, aby po prostu było jasno. Odpowiednie oświetlenie wymaga znacznie bardziej przemyślanego podejścia. Partnerem materiału jest Signify. Nawet w najbardziej prestiżowych i designerskich biurach spotyka się podstawowe błędy w oświetleniu. Najczęściej wynikają one z braku wiedzy na temat tego, jakie możliwości daje światło. Brak ciemności to […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

E-mail na dobre i na złe

Nowe badania nad efektywnością kładą podwaliny pod zespołowe podejście do zarządzania pocztą elektroniczną e‑mail. Prawdopodobnie żadna inna technologia biurowa nie uległa tak znacznemu upowszechnieniu, nie jest tak szeroko stosowana i jednocześnie tak bardzo znienawidzona, jak poczta elektroniczna. Ze względu na jej wszechobecność większość ludzi nie zastanawia się nad tym, w jaki sposób z niej korzysta. Postanowiliśmy więc zbadać, czy […]

27 kwietnia 2023
Cyfrowe przywództwo

Trzeba mierzyć potencjał pracowników

Globalne zmiany społeczne, polityczne i regulacyjne kształtują priorytety biznesu, co ma bezpośredni wpływ na kompetencje ludzi zarządzających oraz kreujących go. Wiąże się z tym również wyzwanie, jakim jest rozwój pracowników i sukcesja oraz efektywna rekrutacja talentów. Organizacje w Polsce wyraźniej dostrzegają paradoks wyrażający się tym, że coraz trudniej znaleźć pracowników z właściwymi umiejętnościami pomimo relatywnie dużej podaży rąk do pracy. Chcąc […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

Cyfrowi nomadzi w dobie pandemii – fenomen workation

Pandemia odcisnęła swoje nieodwracalne piętno na każdym aspekcie prowadzenia działalności zarobkowej. Jednym z najbardziej wyrazistych przykładów jest znaczące spopularyzowanie się pracy zdalnej oraz hybrydowej. Czemu zatem nie pracować, podróżując? Postępująca cyfryzacja życia przyczyniła się do zmiany myślenia wśród pracodawców i zaowocowała pojawieniem się w części organizacji benefitu w postaci możliwości łączenia podróży w ciekawe miejsca z pracą zdalną w tych lokalizacjach. Jednak dopiero […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

Słuchaj uważnie, czyli jak menedżer powinien zadawać pytania

Członkowie zespołu bardzo często mają wszystkie informacje potrzebne do rozwiązania złożonego problemu, ale z jakiegoś powodu nie są gotowi otwarcie podzielić się swoimi przemyśleniami i pomysłami. Pomagają w tym pytania zadane przez menedżera. Odpowiedzi na nie powinny pomóc w znalezieniu najlepszego podejścia do rozwiązania problemu. Dobry menedżer kieruje zespołem i motywuje go. Pomaga też zrozumieć życzenia i wymagania klientów oraz znaleźć sposób […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

Jak zachęcać pracowników do uczenia się

Umiejętności są walutą gospodarki opartej na wiedzy i technologiach. Jak menedżerowie mogą budować kulturę uczenia się. Jakie jest największe zagrożenie, przed którym stoją obecnie przedsiębiorstwa? PricewaterhouseCoopers zapytał o to pod koniec 2018 roku dyrektorów generalnych firm na całym świecie. Trzy najczęściej udzielane odpowiedzi pojawiały się praktycznie tak samo często. Były to: nadmiar regulacji, niepewność co do polityki państwowej […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

Kobiety lepiej sobie radzą z pracą zdalną

Praca zdalna, która przed pandemią była kojarzona głównie z freelancerami i wolnymi zawodami, z dnia na dzień stała się koniecznością. Większość Polaków polubiła home office, co potwierdzają ostatnie badania przeprowadzone przez PwC. Z badań tych wynika, że zaledwie 14% zatrudnionych chciałoby zrezygnować z pracy zdalnej i wrócić całkowicie do biura. Mimo to ostatnie miesiące pokazały, że organizacja pracy na odległość stanowi duże […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Agnieszka Węglarz: nowe kompetencje potrzebne od zaraz

Firmy działające na rynku B2B potrzebują ścisłej współpracy pomiędzy działami marketingu i sprzedaży oraz nowych umiejętności, które pozwolą sprostać zmianom wywołanym przez rewolucję cyfrową i rosnącym oczekiwaniom klientów. Cykliczne badania, które prowadzimy na polskim rynku z zespołem ICAN Research, pokazują, że coraz większym wyzwaniem przedsiębiorstw działających w segmencie B2B jest ograniczona dostępność zasobów i związana z tym optymalizacja kosztów po stronie klientów. […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!