Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Bartłomiej Zagrodnik: wyposażenie biura odgrywa bardzo istotną rolę - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Kultura organizacyjna

Bartłomiej Zagrodnik: wyposażenie biura odgrywa bardzo istotną rolę

27 kwietnia 2023 5 min czytania

Wygląd oraz wyposażenie biura odgrywają bardzo istotną rolę w procesie rekrutacji pracowników, zwłaszcza w sektorze usług biznesowych.

W Warszawie odnotowuje się rekordowo niskie bezrobocie, które wynosi zaledwie 2%, a szacuje się, że w przyszłym roku jeszcze spadnie. Dlatego atrakcyjne miejsce pracy jest czynnikiem, który pomaga przyciągnąć najlepszych pracowników. A rywalizacja o największe talenty jest najsilniejsza właśnie wśród firm z sektora IT i FinTech. Przedstawicielom zarządu często wydaje się, że najlepiej wiedzą, jak powinna być zorganizowana przestrzeń do pracy w ich firmie. Tymczasem takich informacji powinni zasięgać wyłącznie od zespołu, bo w przeciwnym razie rezultat jest taki, jak w przypadku firmy Robigus Systems.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny:

Jak zapanować nad chaosem w miejscu pracy 

, Anna Marszałek PL, Mateusz Żurawik

Dla sporej części pracowników, szczególnie tych młodych, miejsce pracy jest równie ważne jak pensja i to ono niejednokrotnie decyduje o wyborze pracodawcy. 

Uważam, że firma powinna od podstaw zaplanować swoją przestrzeń do pracy. Nie oznacza to jednak, że należy zatrudnić architekta wnętrz, a przynajmniej nie tylko. Architekt powinien być jednym z członków zespołu powołanego do zmiany środowiska pracy w firmie. Pierwszym krokiem tego przedsięwzięcia powinna być analiza sposobu pracy z uwzględnieniem metod współpracy czy ścieżek komunikacji w biurze. Na podstawie takiej analizy powinien powstać ewentualny projekt architektoniczny, bo biuro to żywe środowisko pracy, które powinno skupiać się na ludziach, a nie umeblowaniu i sprzęcie. A firmy, starając się wprowadzać udogodnienia dla pracowników, często robią to chaotycznie, bez całościowej, spójnej koncepcji.

Analiza potrzeb pracowników jest kluczowym punktem wyjścia do właściwej aranżacji przestrzeni biurowej. Żeby ją przeprowadzić, nasi doradcy odwiedzają biuro, by dokładnie przyjrzeć się pracy. Rozmawiają zarówno z menedżerami, jak i pracownikami, dzięki czemu zyskują informacje, które rozwiązania się sprawdzają. Proces doradczy jest bardzo złożony, a wykorzystywane są w nim takie narzędzia, jak: warsztaty robocze, ankiety i wywiady przeprowadzane wśród pracowników, a także obserwacja sposobu i filozofii pracy oraz wykorzystania przestrzeni biurowej i powierzchni pomocniczej.

Przedstawicielom zarządu często wydaje się, że najlepiej wiedzą, jak powinna być zorganizowana przestrzeń do pracy w ich firmie. Tymczasem takich informacji powinni zasięgać wyłącznie od zespołu.

Dopiero na podstawie uzyskanych w ten sposób wyników można zaproponować rozwiązania optymalne dla firmy. Podstawy są jednak niezmienne. Wszyscy chcieliby mieć dobry dojazd do miejsca pracy, a w nim odpowiednie światło i powietrze oraz wygodne stanowisko pracy. Z naszych badań wynika, że częstymi problemami w biurach są: akustyka i związane z tym trudności z koncentracją, dostęp do dziennego światła i jakość systemu wentylacyjno‑klimatyzacyjnego.

A przecież miejsce pracy można tak zaprojektować, żeby praca kojarzyła się z doświadczeniem przyjemnym i komfortowym. Z tym wiązany jest zarysowujący się obecnie nowy trend – wellness w pracy. Chodzi o to, żeby w wolnych chwilach opuścić świat cyfrowy i zrelaksować się, przebywając na przykład w strefie chronionej, wolnej od promieniowania elektromagnetycznego. I w tym czasie maksymalnie zregenerować siły. Dobrym sposobem na to może być m.in. masaż wspomniany przez menedżerów firmy Robigus. Bardzo ważnym pomieszczeniem może także okazać się pokój drzemki, gdzie można odpocząć i zebrać myśli.

Warto pamiętać, że ponad połowa pracowników polskich przedsiębiorstw odczuwa w ciągu dnia znużenie i senność. Co więcej, większość (60%) czuje zmęczenie i niewyspanie również tuż po przebudzeniu (wyniki raportu przygotowanego przez firmę Human Power we współpracy z Aon Hewitt, Grupą Pracuj, Kinnarps Polska oraz Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami).

Organizacja powinna wspierać pracowników w pełnym wykorzystaniu ich własnego potencjału. Dlatego do wielu biur wprowadzana jest koncepcja wellness, która nie dotyczy tylko aranżacji przestrzeni. Wellness to nowy, holistyczny sposób patrzenia na przedsiębiorstwo, w którym pracownicy są postrzegani jako jego najcenniejszy zasób. Ponieważ praca przestała być jedynie źródłem utrzymania i spędzamy w niej coraz więcej czasu, ważne jest, aby aranżacja przestrzeni wspierała styl życia młodych ludzi.

Kuchnia i jadalnia mogą wydawać się standardowym udogodnieniem, ale te miejsca muszą być odpowiednio zintegrowane z biurem. Młodzi pracownicy często pracują dłużej, niż wynika to ze standardowego wymiaru czasu pracy, ale oczekują, że będą mieli stały dostęp do najlepszej kawy i będą świetnie karmieni. Stąd pomysł związany z przemyślanym cateringiem, tym bardziej refundowanym, może okazać się bardzo trafiony.

Zauważmy też, że dawniej biuro było miejscem, które zapewniało dostęp do najnowszych technologii, sprzętu, materiałów i danych. Dziś laptop pozwala pracować zdalnie, a bazy danych mogą być cyfrowe. Głównym powodem, dla którego warto dziś przyjść do biura, jest współpraca z innymi ludźmi. Dla młodego pokolenia budowanie zaufania i poczucia wspólnoty jest cenną wartością. A odpowiednia aranżacja przestrzeni biurowej może wspierać zacieśnianie relacji międzyludzkich i pomóc zebrać najlepszą kadrę.

Przeczytaj dodatkowy komentarz »

Anna Piotrowska-Banasiak: Chęć obejrzenia biura podczas rekrutacji jest w pełni zrozumiała 

, Anna Piotrowska-Banasiak PL

Odpowiednio zaplanowany proces rekrutacyjny pozwala zobaczyć biurko, poznać potencjalnych współpracowników i przełożonego.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj