Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Miejsce do pracy w nowym świetle - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Kultura organizacyjna

Miejsce do pracy w nowym świetle

27 kwietnia 2023 7 min czytania

W firmach, których głównym kapitałem jest wiedza, praca w biurze coraz rzadziej trwa od godziny 9 do 17. Wsparciem dla jej dawnego, sztywnego rytmu jest bardziej elastyczne podejście do harmonogramu dnia. Do zmian w stylu pracy muszą być dopasowane powierzchnie biurowe, które stanowią też najlepszą wizytówkę firmy.

Partnerem merytorycznym materiału jest firma Phillips Lighting.

Znakomicie wykwalifikowani pracownicy stanowią atut często przesądzający o konkurencyjności wysoko zaawansowanych przedsiębiorstw. Organizacje, którym zależy na przyciąganiu oraz zatrzymywaniu najbardziej utalentowanych osób na rynku, nie powinny robić tego wyłącznie za pomocą wynagrodzenia. Po pewnym czasie staje się ono coraz słabszym czynnikiem motywacyjnym. Natomiast dla najbardziej wartościowych pracowników na rynku znaczenie ma coś znacznie bardziej nieuchwytnego.

Zazwyczaj pracownicy bardzo wysoko cenią atmosferę i komfort w biurze. Nic dziwnego, że często podczas procesu rekrutacji chcą obejrzeć swoje potencjalne miejsce pracy. Organizacja i wystrój biura mogą w znaczący sposób wpłynąć na postrzeganie firmy oraz budowanie lojalności. W biurze zapewniającym wysoki komfort wykonywania obowiązków nie tylko wzrasta efektywność pracowników, ale też równocześnie maleje ich chęć do poszukiwania nowego zatrudnienia.

Na komfort w biurze składa się nie tylko wystrój, ale też ergonomia przestrzeni, która powinna być dopasowana do stylu i rytmu pracy. W najlepiej zarządzanych firmach praca nie polega już na przebywaniu w biurze przez osiem godzin dziennie. Firmy troszczące się o personel oraz swój wizerunek na rynku nie powinny lekceważyć odpowiedniej organizacji przestrzeni do pracy.

Testowane na firmie Philips

Dobrze zaprojektowane biuro stanowi istotną wartość dodaną dla użytkowników. Szczególne znaczenie ma ona dla przedstawicieli dorastającego w świecie nowoczesnych technologii pokolenia Y. Ci świetnie wykształceni młodzi ludzie potrafią tworzyć naprawdę wyjątkowe rzeczy, pod warunkiem że pracodawca zapewni im odpowiednie warunki.

Philips zdecydował się wypróbować w swoich wnętrzach własne rozwiązania. W siedzibie Philips Lighting i Philips Royal w Warszawie zakończono właśnie gruntowną metamorfozę biura, zmierzającą do organizacji powierzchni biurowejzgodnie z nowym trendem Activity‑Based Workplace. Biuro zostało zaprojektowane jako prezentacja możliwości technologicznych firmy, a zarazem ergonomiczna i w pełni interaktywna przestrzeń do pracy.

Dzięki przetestowaniu we własnych biurach nowatorskich rozwiązań w dziedzinie tworzenia funkcjonalnej i nowoczesnej przestrzeni biurowej Philips może wspólnie z partnerami na szeroką skalę wdrażać te koncepcje w kolejnych projektach. Doświadczenie firmy pozwala na świadczenie usług doradczych oraz dostarczanie gotowych projektów umożliwiających organizacjom zmianę biur, tak aby bardziej zmotywować pracowników i dokonywać korzystnych zmian w kulturze pracy.

W odnowionym biurze inwestor zastosował rozwiązania, dzięki którym środowisko pracy jest dostosowane do różnorodnych czynności i zadań wykonywanych codziennie przez pracowników oraz do stylu ich pracy. W pokojach skupienia, tzw. focus rooms, mogą oni realizować zadania wymagające największej koncentracji. Budki telefoniczne przeznaczone do biura zostały tak zaprojektowane, aby odgłosy rozmów telefonicznych nie przeszkadzały kolegom pracującym w przestrzeniach wspólnych. Zlokalizowanie biurek przy oknach oraz przeszklone ściany działowe zapewniają wszystkim równomierny dostęp do światła słonecznego. Organizacja biura firmy Philips została zatem podporządkowana potrzebom pracowników oraz najbardziej efektywnemu wykorzystaniu powierzchni.

Jedną z innowacji zastosowanych w biurze Philips Lighting jest specjalnie zaprojektowana aplikacja na urządzenia mobilne pozwalająca pracownikom na zarządzanie oświetleniem oraz temperaturą w biurze. W każdym pomieszczeniu oraz na każdym biurku znajdują się naklejki z kodem QR. Zeskanowanie ich za pomocą aplikacji pozwala użytkownikom swobodnie sterować oświetleniem i klimatyzacją, by dopasować je do swoich potrzeb i upodobań. Z poziomu urządzeń mobilnych pracownicy mogą również zarządzać rezerwacjami sal konferencyjnych. Służy do tego system EVOKO, którym można sterować zarówno poprzez panele umieszczone bezpośrednio przy salach spotkań, jak i za pomocą własnych sprzętów biurowych, takich jak komputer i smartfon. Nowocześnie wyposażone kuchnie oraz przestronna strefa relaksu stymulują pracowników w chwilach odpoczynku i zapewniają im dawkę świeżej energii, zgodnie z naturalnym rytmem dnia.

Dzięki przetestowaniu we własnych biurach nowatorskich rozwiązań w dziedzinie tworzenia funkcjonalnej i nowoczesnej przestrzeni biurowej Philips może wspólnie z partnerami na szeroką skalę wdrażać te koncepcje w kolejnych projektach. Doświadczenie firmy pozwala na świadczenie usług doradczych oraz dostarczanie gotowych projektów, umożliwiających organizacjom zmianę biur tak, aby bardziej zmotywować pracowników i dokonywać korzystnych zmian w kulturze pracy.

Deweloperzy i pracodawcy mogą zwiększać swoją konkurencyjność, wdrażając koncepcję Human Centric Lighting. To podejście opiera się na dopasowaniu światła do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym także do realizacji codziennych zadań. Oświetlenie w biurze może zarówno sprzyjać relaksowi, jak i poprawiać efektywność oraz zdolność koncentracji. Wspieranie rytmu dobowego prowadzi do poprawy stanu zdrowia, zmniejszenia częstotliwości popełniania błędów, a w efekcie – do zwiększenia zadowolenia i produktywności pracowników. Podobnej filozofii podporządkowano również organizację przestrzeni w biurze Philips Infosys w Łodzi.

Czas na zmiany

Silny związek między sposobem wykonywanej pracy a wyglądem przestrzeni do pracy odzwierciedla biuro Philips Lighting w Czechach. Przed radykalną przeróbką, którą przeprowadzono kilka lat temu, pracowników biura raziły długie, ciemne korytarze. Po bokach znajdowały się niewielkie gabinety. Taka organizacja przestrzeni była niezbyt estetyczna, a poza tym utrudniała komunikację. Dlatego starannie przemyślano aranżację siedziby przedsiębiorstwa. Podobnie jak dziś w Warszawie i w Łodzi, również w Pradze zastosowano koncepcję Activity‑Based Workplace. Zgodnie z jej założeniami pracownicy otrzymują zróżnicowaną przestrzeń zaprojektowaną tak, aby maksymalnie ułatwić im wykonywanie obowiązków w ciągu dnia. Koncepcja ta zakłada również ograniczenie standaryzacji, czego przejawem jest na przykład przydzielenie biurek na stałe tylko tym działom, które rzeczywiście ich potrzebują, a więc zespołom ds. IT, finansów czy projektantom oświetlenia. Pozostałe działy, takie jak sprzedaż czy marketing, stosują politykę tzw. gorących biurek.

Zmiany, które zaszły w biurach Philipsa w Warszawie, Łodzi czy Pradze, są odpowiedzią na wyzwania współczesnego modelu pracy. Wielu pracowników ocenia bowiem tradycyjne biura jako sztywne i nieprzyjazne. Całe piętra równo ustawionych rzędów biurek, a także zestandaryzowane, bezosobowe stanowiska pracy i wystrój, nie robią najlepszego wrażenia. Nawet jeśli tak właśnie wygląda dziś wiele biur typu open space, to warto pamiętać, że taka organizacja przestrzeni jest rezultatem trwającej kilkadziesiąt lat ewolucji biur. Tymczasem praca we współczesnym biurze tylko w niewielkim stopniu przypomina tę sprzed kilku dekad. Jeszcze większym wyzwaniem jest zaprojektowanie przestrzeni, która będzie gotowa na przyszłe zmiany w sposobie pracy. Philips Lighting dobrze zna trendy w nowoczesnych przestrzeniach biurowych i wie, jak będzie wyglądać przyszłość pracy w biurach. Właśnie dlatego jego wiedza i doświadczenie zdobyte podczas wielu realizacji są gwarantem udanych projektów, które zmieniają kulturę organizacyjną firm i dają pracownikom wyższy komfort pracy.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny »

Standard to za mało 

| Aleksander Krakowski PL

Duża dostępność powierzchni biurowych w największych miastach pozwala najemcom oczekiwać rozwiązań precyzyjniej niż dotychczas dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb. 

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!