Więcej w: Marketing i sprzedaż
Analityka i Business Intelligence

Konkurenci obniżają ceny. Czy warto do nich dołączyć?

Mimo że luksus nie zna kryzysu, producenci drogich marek czasem decydują się na obniżki, szukając nowych rynków lub klientów. Ich konkurenci stają wówczas przed wyborem: dołączyć do rywalizacji cenowej, ryzykując utratę zysków, czy utrzymać ceny, narażając się na utratę nabywców. Przed takim dylematem stanęli menedżerowie firmy R.Marcobi, produkującej luksusową galanterię skórzaną. SALE 50%, WYPRZEDAŻ – 30% […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Winyle będą niedługo bardziej popularne niż płyty CD

CZY WIESZ, ŻE wpływy ze sprzedaży płyt winylowych rosną z roku na rok w tempie dwucyfrowym? W czasach postępu technologicznego przyzwyczajeni jesteśmy do zasady, że nowsza technologia wypiera starszą. Są jednak wyjątki. Najnowszy raport organizacji Recording Industry Association of America (RIAA) pokazuje, że sprzedaż płyt CD na rynku Stanów Zjednoczonych spada trzy razy szybciej od rosnącej sprzedaży czarnych płyt. W pierwszej […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Paczki po pandemii: e-commerce wczoraj i jutro

Sektor e‑handlu w Polsce i tak ma się znakomicie. Liczba kupujących w sieci wynosi obecnie prawie 20 mln, notując wzrost na poziomie 4,6% w porównaniu do ubiegłego roku. Penetracja rynku w 2020 roku wynosi 52,6% i przewiduje się, że w 2024 ma sięgnąć prawie 58%. Nie ulega wątpliwości, że gospodarka ucierpiała na skutek pandemii. Notowania giełdowe spadły w marcu dramatycznie i mimo kwietniowego odbicia, […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Monika Wittchen: klient jest szefem nas wszystkich

Zmiany zachodzące na współczesnym rynku powodują, że producenci i sieci handlowe zmagają się z coraz trudniejszymi wyzwaniami sprzedażowymi. Na wyniki finansowe przedsiębiorstw silnie wpływa dziś niestabilna sytuacja rynkowa, w tym spadek wartości złotego oraz wszelkie wydarzenia, które skłaniają konsumentów do oszczędzania, takie jak wzrost kursu franka szwajcarskiego, niepewna sytuacja polityczna, a nawet strajki. Dzieje się tak, gdyż trudne lata kryzysu […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

5 tekstów na temat mediów społecznościowych w biznesie

Biznes musi być tam, gdzie są jego klienci, a ci coraz częściej wchodzą w interakcję z markami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Kupują produkty dzięki rekomendacjom zamieszczanym przez algorytmy, znajomych czy influencerów. Firmy nie mogą już ignorować potencjału sprzedażowego tych platform. Aby podpowiedzieć, jak ten potencjał skutecznie wykorzystać, przypominamy pięć popularnych tekstów na temat mediów społecznościowych w biznesie. Naucz się słuchać. […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Zanim sprzedasz, daj coś od siebie

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Handlowcy powinni iść z duchem czasu

Stare sposoby dotarcia do klienta za pomocą mediów tradycyjnych są dziś nieskuteczne. Obowiązkowe staje się wykorzystanie nowych sposobów komunikacji, obejmujących marketingtreści i media społecznościowe. O nowych zasadach sprzedaży i marketingu opowiada David Meerman Scott, światowy autorytet w dziedzinie sprzedaży. Rozmawiała Joanna Socha. Handlowcy powinni iść z duchem czasu Analizy SINTEF, jednej z największych skandynawskich firm badawczych, pokazują, że ponad 90% wszystkich danych […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

W storytellingu biznesowym sięgaj po monomit J. Campbella

Dziś z narzędzia tego korzysta biznes – w tym największe globalne marki, konstruując scenariusze poruszających reklam. Ale nie tylko reklam. Zobaczcie, czym jest „monomit” Josepha Campbella i jak dzięki niemu budować angażujące opowieści. George Lucas nie miał zbyt dobrego mniemania na temat własnego talentu literackiego. Miewał też bardzo długie okresy twórczego zastoju, kiedy żadne nowe pomysły nie przychodziły mu […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Sprzedaż „na żywo” dzięki wideo

Aby sprzedać produkt w internecie, nie wystarczy już personalizowany przekaz reklamowy. Dziś w e‑commerce królują angażujące treści wideo, które zwiększają sprzedaż. Głównie w Chinach, ale nie tylko. Dla wielu konsumentów wyszukiwarka internetowa wciąż pozostaje pierwszym miejscem, w którym rozpoczynają swoje poszukiwania produktowe. Jednak to na wideo powinni skupić całą swoją uwagę marketerzy poszukujący nowych sposobów na osiągnięcie jak największej konwersji. […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Marketing, sprzedaż i obsługa klienta nastawione na dane

25 maja w Polsce i całej Unii Europejskiej zaczną obowiązywać nowe przepisy o ochronie danych osobowych. Choć o nadchodzących zmianach wiadomo od dwóch lat, zdecydowana większość firm wciąż nie dostosowała swojej działalności do wymagań prawnych. Czy firmy stać na takie ryzyko? Partnerem materiału jest Salesforce. Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) zarówno ujednolica na terenie całej UE zasady przetwarzania danych osobowych przez […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!