Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
E-commerce

Sprzedaż „na żywo” dzięki wideo

27 kwietnia 2023 4 min czytania

Aby sprzedać produkt w internecie, nie wystarczy już personalizowany przekaz reklamowy. Dziś w e‑commerce królują angażujące treści wideo, które zwiększają sprzedaż. Głównie w Chinach, ale nie tylko.

Dla wielu konsumentów wyszukiwarka internetowa wciąż pozostaje pierwszym miejscem, w którym rozpoczynają swoje poszukiwania produktowe. Jednak to na wideo powinni skupić całą swoją uwagę marketerzy poszukujący nowych sposobów na osiągnięcie jak największej konwersji. Google zaczął podkreślać rosnącą zależność pomiędzy wideo a wyszukiwaniem już w 2018 r. Wówczas, według jego analizy, aż 80% respondentów twierdziło, że zazwyczaj „skaczą pomiędzy” wynikami z wyszukiwarki a wynikami wideo.

Wideo sprzedaje

Obecnie jednym z najchętniej oglądanych komercyjnych kanałów na YouTubie jest LEGO, które subskrybuje ponad 8 milionów ludzi. Oglądalność natomiast plasuje się na poziomie 6 miliardów. Nie wynika to wyłącznie z faktu, że gros publikowanych przez markę filmików stanowią bajki dla dzieci. Na swoim kanale prezentuje również wideo z serii „jak coś zrobić” (oczywiście z klocków LEGO). Dlaczego jest to istotne?

Po pierwsze, ludzie coraz częściej wykorzystują wideo po to, aby nauczyć się czegoś nowego lub rozwijać swoje pasje. Potwierdzają to również dane**. Liczba wyszukiwań filmów instruktarzowych na samym YouTubie** rośnie z roku na rok aż o 70%. Po drugie, internauci poszukują przede wszystkim autentycznych treści, które pokażą im, jak funkcjonuje dany produkt w rękach realnego człowieka, np. influencera. Co więcej, tego typu przekaz motywuje oglądającego, zachęca do działania, a co za tym idzie… kupowania – „jeśli uważam, że potrafię coś zrobić, kupię produkt, który mi to umożliwi”. Co ciekawe, instruktarzowe wideo potrafi być również swoistą listą zakupową – już 55% osób podczas tradycyjnych zakupów ogląda filmy online.

Zakupy „na żywo”

Istotnym trendem w kontekście zwiększania zakupów dzięki wideo jest tzw. handel na żywo, który łączy sprzedaż detaliczną online z transmisją strumieniową wideo w czasie rzeczywistym. I nie chodzi tu wcale o popularną pod koniec lat dziewięćdziesiątych telesprzedaż, chociaż należy przyznać, że istnieją pewne podobieństwa. Trend przywędrował do Europy prosto z Chin, gdzie transmisje na żywo stały się największym źródłem przychodów na godzinę, wyprzedzając m.in. gry online czy telewizję.

Na sukces handlu na żywo składa się kilka czynników: rozrywkowy format, zaangażowanie znanych osób oraz bezproblemowe płatności online (Alipay i WeChat). Przykładowo, Alibaba, chiński gigant e‑commerce, podczas transmisji pokazu mody takich marek, jak Adidas, Bruberry i Gap, umożliwił kupującym zakup produktów prezentowanych na wybiegu. Ten zabieg marketingowy pozwolił firmie na osiągnięcie rekordowej sprzedaży o łącznej wartości 17,7 mld dolarów (dane za 2016 r.).

Zobacz wideo

Ubiegłoroczny pokaz Alibaby „See now, buy now”.

Wideo wertykalne

Kolejny trend nie powinien nikogo dziwić, w końcu jest związany z najbardziej osobistym urządzeniem, z którego korzystają ludzie. Mowa o smartfonach i wertykalnych (czyli pionowych) nagraniach wideo. Warto przy tym dodać, że ponad połowa filmów umieszczonych w sieci jest oglądana na telefonach komórkowych. Co więcej, aż 94% użytkowników trzyma wówczas swój smartfon w pozycji pionowej (mimo tego, że większość filmów jest nagrana poziomo). Mając na uwadze te statystyki oraz fakt, że większość platform społecznościowych umożliwia swoim użytkownikom nagrywanie oraz oglądanie treści wideo wertykalnie, sprzedawcy, tworząc własne nagrania, powinni uwzględnić ten trend we własnych działaniach marketingowych.

Dlaczego im się to opłaci? Jak wynika z raportu „Mobile Video Monetization 2019”, konsumenci coraz częściej zaczynają wykorzystywać swoje telefony do oglądania treści premium, czyli tych płatnych. Przeciętny Amerykanin poświęca na tego typu aktywność już 40 min. Biorąc pod uwagę fakt, że większość trendów trafia do Europy właśnie ze Stanów Zjednoczonych, również i u nas możemy spodziewać się wzrostu oglądalności płatnych formatów wideo na komórkach.

Korzyści płynące z wykorzystywania wideo przez marketerów:

94% sprzedawców wideo twierdzi, że wideo pomogło zwiększyć liczbę użytkowników, którzy rozumieją ich produkt lub usługę

84% marketerów uważa, że nagrania wideo pomogły im zwiększyć ruch na ich stronie internetowej

81% sprzedawców podkreśla, że wideo pomogło im wygenerować leady

80% marketerów twierdzi, że wideo umieszczone na stronie serwisu wydłużyło czas przebywania na nim

41% sprzedawców zaznacza, że formaty wideo pomogły im zmniejszyć zaangażowanie centrów kontaktu >

Źródło: „The State of Video Marketing 2019”, wyzowl

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!