Więcej w: Modele biznesowe
Innowacja

Powiedz mi, kim dla Ciebie jestem. Segmentacja klienta na przykładzie Polskich ePłatności [WEBINARIUM]

Silną markę buduje się przede wszystkim dzięki systematycznemu potwierdzaniu jakości swoich usług i produktów. Wszystko jest w porządku, dopóki dobra passa trwa. Jak jednak radzić sobie, kiedy na drodze pojawi się przeszkoda, która spowolni nasze działanie? Podczas webinarium HBRP pt. Jak odzyskać utracony impet (i znowu zacząć wygrywać)? Grzegorz Łapiński, wiceprezes Polskich ePłatności, przekonywał, że odpowiedzią na […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Historia pożyczek online i chwilówek – jak zmieniały się przez dekady?

Pożyczki pozabankowe mogą stanowić atrakcyjną alternatywę względem usług bankowych, oferując szybszy czas wydawania decyzji kredytowej czy łagodniejsze podejście względem historii kredytowej. Usługi te nie zawsze jednak wyglądały tak samo. Jaka wygląda zatem historia pożyczek i chwilówek? Firmy pożyczkowe w takim kształcie, w jakim występują obecnie, zaczęły powstawać w latach 70. XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Geneza pożyczek pozabankowych związana jest z powiększającymi […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Dokąd zmierza konsulting

Firmy konsultingowe od lat budzą sprzeczne emocje wśród menedżerów. Są przedmiotem drwin, żartów, zawiści… ale także często podziwu. Pomimo sprzecznych emocji, które wywołuje, biznes konsultingowy istnieje i rozwija się. Dziś, po kilku latach kryzysu wraca do łask klientów, dzięki gruntownej zmianie podejścia. Menedżerowie firm narzekają na konsultantów od lat. Aż 70% z 787 firm przepytanych przez Bain & […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Wąska specjalizacja to przeżytek?

Czy czasy, w których ukończenie renomowanej uczelni i zdobycie dyplomu MBA dawało dożywotnią przepustkę do grona luminarzy biznesu, skończyły się bezpowrotnie? Świat, w którym żyjemy, to nie tylko przyprawiające o zawrót głowy zmiany technologiczne – to także zacieranie się granic między krajami, kulturami, sektorami, pokoleniami czy nawet tak odmiennymi dziedzinami życia jak biznes, sztuka i sport. Czy nie warto – niezależnie […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Marek Tarnowski: udziały prywatnych marek będą rosły

Zdecydowana większość firm produkujących dobra szybko zbywalne (FMCG – Fast Moving Consumer Goods) zmaga się z podobnymi dylematami jak Tom Rose. Wejście w tzw. prywatną markę (private label) daje z reguły zwiększoną, regularną sprzedaż. Z drugiej jednak strony stawia znak zapytania nad „sprawiedliwym” podziałem marży między właścicielem marki a producentem oraz perspektywami ich dalszej współpracy. Jednak dyrektor Rose Partyware ma teraz […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Uber, Lime i kryzys. Dlaczego firmy oferujące przewozy i hulajnogi miejskie mają problem?

Najkrótsza historia start‑upu: pomysł, rozwój, sukces (czasem gigantyczny), kryzys. Dlaczego kryzys? Czy da się go uniknąć? Jak tego dokonać? Albo konkretniej: dlaczego hulajnogi miejskie i usługi łączenia przewoźników z klientami powiązane są ostatnio z tak wieloma problemami? Dwie historie, jeden wniosek W tym artykule posłużymy się dwoma historiami nowoczesnych firm, które osiągnęły w ostatnim czasie ogromną popularność. Pierwsza dotyczy start‑upu, który […]

27 kwietnia 2023
Agile

Optymalizacja to nie tylko cięcie kosztów

Umiejętne zarządzanie wydatkami firmy ma kluczowe znaczenie dla jej efektywności. Wiele organizacji stara się optymalizować koszty poprzez ich redukcję. Nie zawsze jednak procesy te są prowadzone umiejętnie. Jak przekonują eksperci, redukcja kosztów nie jest tożsama z optymalizacją kosztową. Celem optymalizacji kosztowej nie jest jednorazowa inicjatywa ukierunkowana na cięcie kosztów, ale skupienie uwagi na bardziej efektywnym zarządzaniu […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Pobierać opłatę, zachować darmowy dostęp czy wycofać usługę?

Firmy z branży B2B mogą poszerzyć swoje przychody ze sprzedaży, naliczając opłaty za usługi, które dotychczas świadczyły za darmo. W trudnych czasach firmy polują na nowe źródła zysku i wzrostu, często wykraczając dalece poza obszar swojej działalności podstawowej. Wiele z nich nie dostrzega jednak możliwości, jaką stanowi sprzedaż usług, które dotychczas świadczyły nieodpłatnie. O ile czasami pozostawanie przy modelu gratisowych usług […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Jaką powierzchnię można kupić na świecie za 1 milion dolarów?

CZY WIESZ, ŻE: Kupno mieszkania czy biura w Polsce – nawet w prestiżowej lokalizacji – jest relatywnie tanie. W czasach zyskującej na popularności ekonomii współdzielenia (ang. sharing economy) nabywanie czegoś na własność traci na popularności na rzecz wynajmowania i współdzielenia. Dotyczy to także mieszkań, ale… z jednym zasadniczym wyjątkiem. Mieszkania, zwłaszcza te położone w wygodnych bądź prestiżowych lokalizacjach, traktowane są często jako […]

27 kwietnia 2023
Agile

3xP w inwestycjach

Ostatnie problemy polskiego rynku kapitałowego to doskonała okazja, żeby porozmawiać o trzech „P” w inwestowaniu: przejrzystości, płynności i przewidywalności. Bez nich bowiem nie ma odpowiedzialnego i długofalowego zarządzania majątkiem. Partnerem materiału jest mBank. 4 września tego roku globalna agencja indeksowa FTSE Russell przekwalifikowała Polskę z Emerging Markets do Developed Markets. Dzięki awansowi Polska znalazła się w grupie 25 najbardziej rozwiniętych światowych gospodarek, takich […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!