Więcej w: Modele biznesowe
Digitalizacja

Rewolucja cyfrowa i co dalej

Sposób działania firm i preferencje konsumentów radykalnie zmieniła rewolucja cyfrowa. Wraz z rozwojem sieci społecznościowych powstały zupełnie nowe modele prowadzenia biznesu, takie jak zbieranie finansowania dla projektów inwestycyjnych w sieci (crowdfunding), sieciowe pośrednictwo finansowe (financial intermediares), współdzielenia dóbr między konsumentami (shared economy) itd. Jak wskazuje coroczne badanie KPMG Technology Innovation Survey, w ostatnich kilku latach kluczowym trendem technologicznym wpływającym na […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Od B2B do B4B, czyli sposób na bardziej zrównoważony biznes

Jaka jest różnica między B2B a B4B? Być może brzmi to trywialnie, ale odkryliśmy, że zmiana postrzegania firmy z business-to-business (B2B, biznes‑do‑biznesu) na business-for-business (B4B, biznes‑dla‑biznesu) może przyczynić się do zwiększenia przychodów, poprawy retencji klientów i motywacji pracowników. W przypadku pewnego dostawcy obsługującego firmy z branży spożywczej identyfikacja jako B4B wytworzyła w pracownikach poczucie głębszego sensu działania i dała początek fali innowacyjności oraz kreatywności […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Zamiast podążać za trendami, lepiej je wyznaczać

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Produkt jest tak blisko klienta, jak jego smartfon

Dynamicznie zmieniające się oczekiwania klientów i rozwój e‑commerce silnie wpływają na funkcjonowanie salonów najpopularniejszych marek modowych. O tym, jak sprostać coraz to nowym wyzwaniom związanym z rozwijaniem sieci sklepów z produktami premium, opowiada Artur Kazienko, prezes firmy Kazar. Co zmotywowało pana do wystartowania z biznesem modowym? Na moją decyzję z pewnością wpływ miały możliwości, które pojawiły się w Polsce na początku lat 90. Państwo […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Podróż z przesiadkami na nowe rynki

Katowicki agent turystyczny eSky wypracował unikalny model ekspansji zagranicznej, który pozwala na skrócenie czasu od decyzji do rozpoczęcia sprzedaży do zaledwie dwóch tygodni. Kluczem do sukcesu są autorskie rozwiązania technologiczne wypracowane na nowych rynkach. Podstawowym biznesem Grupy eSky jest pośrednictwo w sprzedaży biletów lotniczych w internecie. Obszar ten odpowiada obecnie za 90% przychodów naszej firmy. Przed trzema laty […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Chcemy być liderem polskiego rynku wierzytelności

W warunkach znacznej nieprzewidywalności rynkowej rośnie znaczenie umiejętnego zarządzania wierzytelnościami firmy. O tym, co przesądza o sukcesie w tej dziedzinie, opowiadają Konrad Kąkolewski i Paweł Trybuchowski z Grupy Kapitałowej GetBack. Partnerem materiału jest firma: Chcemy być liderem polskiego rynku wierzytelności Jaki był rok 2016 dla spółki? Konrad Kąkolewski: 2016 był kolejnym rokiem rozwoju Grupy Kapitałowej GetBack. Udało nam się osiągnąć najwyższe w historii Grupy skonsolidowane wyniki […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Jakub Kogut: nowa oferta wartości jest bardziej rozbudowana

Na pierwszy rzut oka trudno mieć wątpliwości co do tego, że warto odstąpić od nowej strategii sprzedaży w firmie Taurus, polegającej wyłącznie na sprzedaży subskrypcji. Za powrotem do wcześniejszego modelu lub zawieszeniem obowiązującej strategii przemawiałaby choćby możliwość odzyskania klienta – firmy Rukbud – który wydawał się już stracony dla Taurusa. To zaś prowadziłoby do bardzo dużego jednorazowego […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Tesla to najcenniejsza amerykańska marka motoryzacyjna

CZY WIESZ, ŻE: mimo prognoz sceptyków wartość giełdowa firmy Tesla cały czas rośnie i bije kolejne rekordy. Kilka dni temu wycena akcji Tesli niemal przekroczyła poziom 500 dolarów. Co to oznacza? Tylko w ciągu ostatnich kilkudziesięciu dni wartość spółki wzrosła o ponad 45%. W porównaniu do czerwca 2019 wartość Tesli wzrosła o niemal 300%. Spółka stopniowo zbliża się do wartości 100 mld dolarów i już […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Kup, zużyj, nie wyrzucaj

Światowe marki, rozliczane przez klientów i media, decydują się na odejście od nieetycznych praktyk, takich jak niszczenie niesprzedanych produktów czy brak wystarczającej kontroli łańcucha dostaw. Na znaczeniu zyskuje prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny, z troską o otoczenie. Czy jest to związane z faktycznym poczuciem misji czy z dbałością o własny wizerunek – to sprawa drugorzędna. Ważne jest, że marki poczuwają się do […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Strategia i taktyka: jak skutecznie optymalizować koszty

Polskie firmy coraz częściej podejmują zdywersyfikowane działania w celu optymalizacji kosztów, jednak efekty tych działań wciąż nie są satysfakcjonujące. Jedną z kluczowych barier obniżających skuteczność podejmowanych wysiłków jest niezrozumienie przez pracowników celu i przebiegu procesu. W obliczu niedawnego globalnego kryzysu kluczową kwestią poruszaną na zebraniach zarządów większości przedsiębiorstw było zarządzanie kosztami. Nic w tym dziwnego, bowiem firmy redukowały wydatki, by przetrwać. […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!